Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (95)

Onnea Katille poikavauvasta ja tsemppiä Wilkunalle & Mellulle odotteluun! Yksikään vauva ei ole masuun jäänyt, se kantsii muistaa :)

Neronja: kuinka usein/harvoin oikein tunnet liikkeitä? Meinaan, että kyllä mullakin meni vielä pari viikkoa sitten useampi päivä, etten tuntenut mitään. Tiedätkö istukan paikkaa, jos se on vaikka edessä niin on entistä vaikeampi tuntea liikkeet? Mulla takuuvarma keino on hörpätä kahvia ja istua sitten etunojaan esim. koneen ääreen, niin johan alkaa Onni potkia :)

Muuten en ole tainnut onnitella vielä WBM:ää rakenneultrasta! En ole aiemmin ajatellutkaan, että sullakin on LA elokuun puolella. Et taida kirjoitella eloisten pinoissa missään? Sukupuolesta vielä: oiskohan teille kuitenki poju tulossa :o? Toki paljon riippuu sikiön asennosta ultraushetkellä, mutta itse voin sanoa, että ei meidän tytöstä voinut ultrassa erehtyä. Hän tosin pyllisti kuvaruudulla, joten turvotusta tms. olisi ollut vaikea havaita. Meillä on ultra torstaiaamuna ja muiden jännitysten (luonnollisesti sikiön koko ja rakenteet) lisäksi mietin, joko sukupuoli taas vilahtaisi...

Eipä muuta tällä kertaa, aurinkoista viikon alkua kaikille!

KK ja Onni rv17+6

Pääsinpäs vihdoin tähän koneelle. Ihanaa hetki hengähtää, vaikka hommat kyllä edelleen painaa päälle. Aamulla piti ehtiä heti yhdeksäksi tilitoimistoon, sitten käytiin tyttöjen kanssa asioilla, pikaisesti kotiin syömään ja eväitä tekemään ja kahdeksitoista tytöt kerhoon. Nyt pitäis alkaa laittaa makkarakeittoa ja siivota huushollia, kun taas ihan järkyssä sotkussa joka paikka. Poika tulee vailla kaksi koulusta kaverinsa kanssa. Tää pojan kaveri sanoi meillä kerran, että onpas teidän talo mennyt viime aikoina sotkuiseksi :O. Siitä lähtien just tämän pojan tulo on aiheuttanut mulle aivan erityistä stressiä ;-D. Hän onkin perheen ainut lapsi (käsittääkseni eivät ole yrityksistä huolimatta lisää saaneet) ja heillä huusholli näkyy olevan niin tip top kuin vaan voi olla... *hieman kateellisena* ;-)

Tuosta sykkeestä muuten vielä sen verran, että mun mielestä esim. synnärillä on aina kehuttu, jos syke vaihtelee. Että se ei siis ole sellaista yhtä tasaista jumpsutusta, vaan että siinä tulee myös vaihtelua. Tällainen mielikuva mulle on jäänyt.

Sartsu, hienoa, että pikkuisesi on jo alkanut viestittää sinulle ihan tomerasti, että kaikki kunnossa masussa. Minun pikkukaveri on kyllä ottanut melkoisen rauhallisesti. Voihan olla, että oma asukkini on hyvinkin rauhallinen luonteeltaan. Meidän lapsista esikoinen ja kuopus ovat todella rauhallisia. Keskimmäiset tytöt ovat olleet vilkkaita, heille piti syöttötuolissakin laittaa valjaat, kun eivät meinanneet pysyä paikoillaan. Toiseksi nuorimmaisesta muistan, että kun olin jo aika viimeisilläni raskaana, niin masussa alkoi heti jytääminen, kun kuului rytmikästä musiikkia. Ja itse asiassa tämä lapsi olikin vauvana oikea tanssityttö, todellakin rytmiveressä. Saatiin niin monet makoisat naurut, kun pistin rytmikkään musiikin kuulumaan, tyttö istui " kävelykärrissä" (en muista virallista nimeä), hyppyytti itseään musiikin tahtiin ja heilutteli ranteitaan todella taidokkaasti. Nykyisinkin näyttää siltä, että on lapsistamme musikaalisin ja sillä jää joistain biiseistä helposti sanat mieleen ja niitä sitten hoilailee. Täyttää siis kesällä 5 vuotta. No joo, pitkä tarina vilkkaista ja rauhallisista lapsista ;-).

Peebeelle ihanaa matkaa Hollantiin! Ja hienoa, että ne tuntemasi kivut oli ihan vaarattomia. Toivottavasti ette pahemmin sairastu, vaan saatte nauttia matkasta täysin siemauksin!

Visakoivu, hienoa, että kaikki on nyt mennyt sulla hyvin. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin jatkossakin!!!

Wilkuna, kiitos kommenteistasi noitten vihlomisten suhteen. Eilen illallakin mulla tosiaan vihloi ja oli siis hassua, että se vihlominen tuntui, vaikken tehnyt mitään erikoisia liikkeitäkään. Tänään on ainakin toistaiseksi ollut rauhallista sen suhteen *koputan puuta*. Jaksamista sinulle edelleen suuren masun kanssa! Toivottavasti pian alkaisi tapahtua! bd bd bd

Femmikselle tsemppiä tuon pakollisen lepäilyn suhteen! Ainahan se sotkuinenkin huusholli menee, niin kauan kun ei tule vieraita ;-). Toisaalta mä kyllä aina toivon, että meillä kävis useammin vieraita, niin olis aina PAKKO siivota.

Sartsulle vielä tuosta nukuttamisesta. Meillähän vanhin tyttö oli vähän yli 2-vuotias, kun siltä leikattiin nukutuksessa päälaelta sellainen luomi. Minuakin hirvitti se nukuttaminen, mutta tosi hyvin kaikki meni. Tyttö oli siihen aikaan tosi tempperamenttinen (ja edelleenkin kyllä ilmoittaa oman mielipiteensä erittäin vahvasti, nyt 6 v.) ja pelkäsin, että se pistää hanttiin eikä mistään tule mitään. Mutta jotenkin se vaan hyväksyi tilanteen ja antoi tehdä, mitä tarvittiin. Leikkauksen jälkeen tyttö oli vähän kuin humalainen, itsepäinen ja teki vähän hassuja juttuja. Yritettiin syödä päiväkirurgisen keittiössä/kahvihuoneessa vähän jotain ja välillä tyttö rötkyili pöydän alla. Sitten yksi hoitaja otti tytön väkisin syliinsä ja kiikutteli keinutuolissa ja sai tytön nukahtamaan. Itse pysyttelin sen aikaa piilossa. Mutta kaiken kaikkiaan koko jutska meni tosi hyvin. Uskon että teilläkin menee!

Jeps, nyt on kyllä tuo kello jo niin paljon, että pakko alkaa touhuta. Pitkään kun tässä istun, niin alkaa väsymys iskeä *haukotus*. Mut nyt hihat heilumaan.

Mitä Aapelille kuuluu? Entä miten UusiNupulla on alkanut piikittäminen sujua? Olihan ultrassa kaikki hyvin? Entäpä Ulriina? Sinustakaan ei ole kuulunut aikoihin mitään.

neronja rv16+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kiitoksia vaan neronjalle kysymästä :) Lähdin sunnuntai-illalla kesälomareissulle tuonne pohjoiseen päin ja tänään kotiuduin. Koneella en tosiaan ole käynyt muutamaan päivään ja täällähän oli tapahtunutkin ilmeisesti jotakin :) Katille onnittelut vauvasta!

Femmikselle sydänäänistä. Mulla on sellanen tunne, että tällä meikäläisen vauvalla on jotenkin hidastuneet lyönnit matkan varrella (neuvolakortissa ei mitään lukuja näy). Ne on liikkuneet tuossa 120-160+ välillä, enkä ole osannut ajatella, että se olisi jotenkin kummallista... Ilmeisesti siellä sinunkin massussas hyvin voidaan :)

Wbm: mulla alkoi nuo supparit tuntua samaan aikaan kuin liikkeetkin, eli joskus 18. viikolla. Niitä oli aika tiuhaankin siinä ja huolestuin, josko avaavat tai pehmentävät paikkoja, vatsa saattoi olla kovana useita minuuttejakin. Mitään muutoksia ei kuitenkaan aiheuttaneet kohdunkaulassa tai suulla. Huomasin muuten, että pitemmillä automatkoilla supisteli paljon. Nyt ei viikkokausiin oo tuntunu ainuttakaan supparia!

Ihanaa, että se teidän vauveli antaa kuunnella sitä sydämenjumpsutustaan :) Hyvin menee ja viikkoja kasassa jo liuta! Mulla oli 20 viikon molemmin puolin liikkeet kadoksissa aina välillä ja niin kai monella muullakin. Sitten ne taas jostakin ilmaantuu takaisin.

Mellulle ja wilkunalle tsemppejä! Pian syntyy haahuvauvoja lisää :)

Pari sanaa omasta napsukasta: ei ihmeempiä, liikkuu ahkeraan ja edelleen steppaa mun pissirakkoni päällä...Voi kun se kääntyis sitten ajoissa! Vatsa alkaa olla jo sen kokoinen, että sukkien ja kenkien laitto vaatii pientä ähkintää. Muuten aika ok olo, perjantaina neuvolaan. Nyt tuntuu, että oon lihonut vähän muualtakin kuin keskivartalosta... :/ Ja sellasen synnin tein tänään, että menin ostamaan maksamakkaraa kun oli ihan pakko saada sitä.

Mutta siinä enimmät. Hyviä vointeja kaikille!

Mauku 30+5

Pikaisesti luin viestit läpi ja Mellun uutisia odotellaan. Wilkunalle myös tsemppiä viime metreillä!!!

Joannalle onnittelut äippäloman alusta ja kaikille muillekin onnitteluja jotka viikon aikana hyviä uutisia ovat saaneet!!!

Petju:kirjoittelit, että asut Länsi-Suomessa...uteliaisuus heräsi. Tosin onhan tämä Länsi-Suomi nyt aika suuri.

ON: Vauva on ollut melko rauhallinen. Tosrtaina oli neuvola ja nyt vihdoin mitattiin sf-mitta, joka oli 27cm eli sama kun äitini sai jo muutamaa päivää aikaisemmin, kun pakotin mittaamaan. Hemppa oli laskenut 120 ja aloitin raudan syömisen. Muuten kaikki kokeet olivat ok. Toksoplasmoosi- verikokeessa kävin, koska olo ei ole 3 viikon takaisen oksennustaudin jälkeen kohentunut. Kovin epätodennäköistä tosin on, et en olisi sitä jo lapsena sairastanut, kun aina olen kissojen kanssa asunut samassa talossa, mutta tuleepahan ainakin se mahdollisuus suljettua pois.

Ensi perjantain ultraa odottelen kauhun sekaisin tuntein. Tänään piti käydä kaverilta hakemassa hoitopöytä ja toisesta paikasta pinnasänky, mutta toisaalta edelleen pelottaa tuoda niitä tänne. Torstaina käytiin lasten kanssa ostamassa heidän tahdostaan vauvalle tuttipulloja, tutteja ja vaatteita.

Femmis: meinasi ihan unohtua tuo suljettu lista asia. Sellainen esim. yahoo-groupsin lista voisi olla ihan mukava, koska se ei olisi kaiken kansan silmille nähtävissä, mutta tämäkin kelpaa. Mukana ollaan joka tapauksessa.

uba-aba 30+5

KK,eihän se ole ongelma että uusia tulee,koska listalla on mode joka pystyy hyväksyä liittymiset hetimmiten.Minä en näe tätä ainakaan ongelmana,mutta luultavasti kannatusta ei ollut kun kukaan muu ei ole kommentoinut.Jatkamme siis näin :)

femmis paniikkihöyryissä,neuvola klo11....

Kaikki mallillaan ja ekan kerran kuulin ne ihanat Äänet =D Terkka taas varoitteli etukäteen,että koska se istukka on edessä,voi olla,ettei ihan heti kuuluu,mutta sieltä ne heti löytyi kun anturi vatsalle osui.Ei tullut edes tuskan hiki...Ja tyttösykettä veikkaili th ;) Mulla on kyllä niin täysin tyttö olokin,että ainakin tässä vaiheessa oon melkein varma,että tyttöä ootellaan.Mutta edelleen ihan sama,kunhan on vauva ja suurinpiirtein terve!Nyt mä oon taas entistäkin rakastuneempi siihen pikkuheppuliin <3

Sari

onko muilla ollut enää näillä viikoilla sellasta " menkat alkaa" oloa mahassa,ei varsinaista särkyä mutta sellasta jännää tunnetta?Mulla on lisäksi maha taas turvoksissa ihan kauttaaltaan.Oli pakko ottaa tuossa sellanen reilu tunti ihan maaten ja mahaa lepuutellen,niin se olo jotakuinkin meni ohi,tai lieveni ainakin paljon.

Viikot siis 15 tai alkuperäisen " laskelman" mukaan 14+1,jonka kyl luulen oikeesti olevan lähempänä totuutta.

Kiva jos löytyy tähänKIN jelppinkivä ennen huomista neuvolaa,jota pelkään nyt ihan sikana :(

F 15+0

ps.hirmuisen väsynyt olen ollut koko pv,oikeen sellanen voimaton olo,sairas..inhottavaa...ja sit toi mahan outo tunne päälle niin bravoo

Tuosta sykkeestä... Mulle huippuhyvä gyne selitti np-ultrassa juuri tuosta sykkeestä aika paljonkin. Eli lyhyesti - yleensä syke on 160-170 raskauden alussa jonnekin tuonne rv12 saakka, jonka jälkeen syke hidastuu jonkin verran. Toki vauvan liikkuessa syke saattaa nousta samoille lukemille kuin alussakin. Gyne totesi vielä, että on tutkittu, että jos syke on alussa lähellä 170, se on hyvä merkki ja kertoo, että sikiö on " terve" . On siis normaalia, että syke hidastuu raskauden edetessä, koska sydän ja kaikki muutkin rakenteet kehittyvät. Mulla ainakin oli tyttöä odottaessa alussa syke jossain 160-170 ja myöhemmin jonnekin 130-140 paikkeille.

Tulipas pitkä selostus... Toivottavasti saat jotain selvää eli siis kaikki kuulosti vallan normaalilta!!!

masunasu rv15+5

PS. Nyt mentävä pesemään neidin hampaita ja iltasatujen pariin... Palaan paremmalla ajalla.

No niin mellu matkassa,tietoja odotellaan :) etä lähetyksenä hyvää synnytystä!

Ulriina,heip! Kyllä se oli juu meikäläisen kauhukertomus se 11.3 tapahtunut,joka ihmeen kautta päätty hyvin.ja ainakin viel 2pv sitte kuulu jysket viel,että..toivotaan...

Onnee np:stä!Mitta taisi olla 0,8 mm niskassa kuitenkin ;))

Ja taas aamutoimille

Femmis 15+3(ko?)

ja onnittelut pojasta :D

Eiks mellullekkii oo poika tulossa?

Mutta ihmeen ajoissa kävit rakenne ultrassa,täällä se on vasta rv 20

Mä oon täällä ihan extaasissa " hyvien kauppojen" takia:myin pari vaippakuorta ja rattaat,ja huomenna saan ne ilmakumit.ja löysin viel sikahalvalla pöytäryhmän joka tuodaan ihan kotiovelle asti.Ai kuinka uskalla ostaa näkemättä?No se on yksi hailee mikä romu se lopulta olisi kun maksaa 50 e 180centtine valkolakattu pöytä ja 4 tuolii :) ensi viikolla kuitenkii mennää Ikeaan shoppaileen :) vieraita vaan tulee niin ei kehtaa käskee niitä ton lenkuttavan pihapöydän ääreen.kauppa se on mikä kannattaa,se me ollaan sartsun kaa huomattu monesti ;) nimim.vaunujobbarit.

Femmis....poistuu kakkapyllyn pesuun(jaiks)

Viikonlopulla oli sen verran kiireitä, etten ehtinyt täällä pistäytyä, joten pakko tuottaa pettymys... Olen siis edelleen yhtenä kappaleena (ja isona sellaisena).

Ihan ekaksi ONNITTELUT .KATILLE! Taas yksi haahu-vauva maailmassa, ihanaa! Koko perheelle mukavaa ja stressitöntä vauva-arkea pikkumiehen kanssa!

MELLUN limatulppajutut kyllä kuulostavat uhkaavasti siltä, että hänellä synnytys on todella paljon lähempänä kuin minulla. Varmaan hän on jo synnärillä (olen kateudesta vihreänä...)! Aargh, mä en jaksa enää odottaa! Tahdon myös jo tosi toimiin!

UUSINUPPU: hienoa, että saitte diagnoosin ja hoito voi alkaa! Tsemppiä teille kovasti!

Mulla oli la-su -välisenä yönä JÄLLEEN niitä säännöllisiä hiukan kivuliaita supistuksia parin-kolmen tunnin ajan, mutta sitten mitään ei taaskaan tapahtunut. Aamulla vatsa oli arka, mutta supparit hävisivät melkein heti sängystä nousemisen jälkeen kokonaan. Että osaa olla raivostuttavaa :-/ Mähän olen tehnyt sairaalaan lähtöä jo kuukauden!

Esikoinen syntyi ilman mitään ennakkovaroittelua 10 päivää etuajassa, joten varsinaista jännitystä/odottelua silloin ei ehtinyt vielä tullakaan. Yhtenä yönä vaan oli hiukan lirahtanut lapsivettä sänkyyn ja pönttöön tuli hiukan verensekaista limaa. Supistukset tulivat heti säännöllisesti ja muuttuivat pikkuhiljaa voimakkaammiksi. Mitään ennakkotuntemuksia ei ollut. 8 tuntia tästä eteenpäin meillä oli poika sylissä. Tämä uusi tulokas on nyt sitten varoitellut itsestään jo useaan otteeseen, mutta hän näyttääkin olevan vain sellaista härnäävää laatua. Mieskin on ihan rikki, kun pitää jatkuvasti työpäivien aikana olla valmiustilassa, mutta sitten ei mitään tapahdukaan.

Nyt mä rupean ihan tosissani miettimään, mitä kaikkea rasittavaa ja supistuksia voimistavaa mä voisin tämän päivän aikana tehdä. Ihan ekana kyllä otan imurin esiin ja yritän päästä eroon tuosta pöllyävästä kissankarvasta. Käsittämätöntä, miten paljon tuollaisesta pienestä kissatytöstä voi irrota näin kevään kynnyksellä karvoja! Millään siivoamisella ei pysty taistelemaan sitä vastaan.

No joka tapauksessa, hauskaa uuden viikon alkua kaikille! Huomenna mulla on taas neuvola, joten sen jälkeen varmaan palailen taas tänne. Ellen sitten jo aikaisemminkin! Saapa nähdä, miten verenpaineet nyt ovat kehittyneet...

T: Wilkuna (rv 38+5)

viimeksi toivottelin Netelle hyvää äippälomaa,niin johan oli pian vauva kainalossa..:) siitä tulikin mieleen,että pitäiskö ilmoitella tosiaan niillekkin jotka on jo vauvan saanu et jos haluuvat samassa porukassa kirjoitella,koska onhan meijänkin tarkoitus jatkaa vaikka vauvat syntyykin,eiks nii? voisi muuttaa tuota ryhmän kuvausta jos vauvallisiakin tulis,ettei pelkille odotajille.

ON: soitin neuvolaan,tänään ei kerinny ottaa :( mut huomenna viimeseksi sitte. Ja nla-lääkäriinkin pääsen torstaina jollei tayssista oo tullut jo aikaa,koska siellä tehhään kanssa ultra(taas) gynen tutkimuksen yhteydessä.Hyvin on siis pullat uunissa mikäli pikkarainen vaan elossa.Milloinkohan sitä voisi niinku alkaa luottamaan?Yhtään ei ainakaan luotoa kasvattanut tuo kesäkuisen pikkuisen kohtukuolema :(( aivan hurjan surullisia asioita tuollaset.

F joka lähtee päikyille NYT

15+6 edelleen(toivottavasti)

tää vauvan netti ei auennut mulle moneen tuntiin,oliks muilla samaa ongelmaa?

Joo vein sitte ne sokerikäyrät sinne ja olihan siinä niitä " käryarvoja" 4 tai 4 joten lähete Tayssiin sit vaan.Terkka ei vissiin töihinpaluu-täpinöissään hoksannut että tää käynti oli pelkkä lapun tuonti,kun alkoi puuhailla ihan normi juttuja.No mikäs siinä.Kyllähän ne sykkeet kuulu taas,aika alhaalta ja tuolta sivusta kaivellen.Selvis sekin että mulla on istukka taas edessä!!! jota siis np-ultraaja ei sanonu,grrrr.Nyt ne sykkeet oli vaan 150-155 kun viimeksi 160-170...hmmm.Mistäpä mä tiedän nukkuiko toukka nyt vai miksi oli hitaampi syke,heti vaan laittaa ihmettelemään.Terkka vastas siihen siitä liikkuvuudesta juuri jotain,tiiä sit.

Paineet ja pisut on edelleen ok.painokin + - 0 2viikon takaiseen.ONNEKS!Kun tätä massaa on muutenkin :(

Mellu,sellaista sähköpostirinkiä tarkoitinkin lähinnä,silleenhän noi yahoon listat toimii että lähetetään tiettyyn osoitteeseen postit jotka kaikki saa,ja kuvia voi tallentaa sivuille jne.Millaista sä tarkoitit?Mua tosiaan kiinnostais sellanen kovasti.

Mulla vaan ne " menkkavaivat" jatkuu,jos teen jotain hommia kauan tai muuten oon kovasti liikkuvalla päällä,niin heti alkaa tuntumaan.Äsken helpotti kun istuin miltee tunnin paikallaan mahaa lepuuttelevassa asennossa.Kyllä tosiaan pitää mulla paineita päällä tää juttu ny.

Mut palaillaan.Söin ja sokrut nousi 5-7.2...ja se tuntuu nupissa sellasena väsähtämisenä ja vähän huippauksena.Inhaa.Ruoka oli kyllä niin kevyttä kun vaan keksin edes syödä :S

Femmis 15+1

Itse kun ensikertalaisena näitä tuntemuksia kokee ja sellaisen alun jännitysnäytelmän jälkeen.. niin huh. Alkaa oikeasti panikoimaan, vaikka tietääkin maalaissjärjen käytön olevan sallittua. Pitää nyt seurailla ja ottaa rennommin. Tuosta istukka asiasta, ei se lääkäri tosiaan mitään sanonut, pyysi vain housut heittämään : ) . Itse ajattelin, että johtuisiko siitä, että katsoi tarkemmin istukan paikan. Sitten se aikansa tutki ja sanoi että ihan ok, ja jotain, että yli kaksi senttiä jostakin ylempänä ja sen sen kokoinen, mutta jäin käsitykseen, että alhaalla on. Mutta kun oli sellainen outo lääkäri muutenkin ja jännittävä tilanne, jäi sitten itse varmistamatta ja kysymättä lisää. Olen siis aika noviisi näissä raskausasioissa.. tulee aina kotona mieleen. Mutta olisihan lääkärin pitänyt sanoa, jos jotakin olisi ollut siihen liittyvää lisätarkkailemisen aihetta. Päällimmäisenä olin iloinen, kun kaikki oli lääkärin mielestä ok.

Töissä joudun aika paljon olemaan jaloillani ja ajattelinkin hankkia tukisukat. Ja aina mahdollisuuksien mukaan tietysti pyrin istumaan. No, ostinhan minä kuopiossa käydessäni yhdet tukisukat (jotka muuten maksoi paljon..) mutta ne jäi sinne yhteen ravintolaan, kun kävimme syömässä (raskausdementia). No, eipä niitä siellä oltukaan sen jälkeen nähty. Joku kulkee laadukkaat tukisukat jalassaan.. ja se en ole minä :/ no, itse ne sinne unohdin kun kiireessä läksin wc:ssä käymään ja mulla oli laukku mukana vaan ei sitä ostospussia..se jäi penkille.. Soitin perään, mutta joku oli ilmeisesti ottanut parempaan talteen.

Joo, aikas jännää tuo meliken odotuksen loppu..mutta usko, että kaikki menee hyvin!!!

T. wbm

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat