Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

kun nyt olen tänään kyselytuulella, niin kokemuksia: voiko parkettilattiiaa uudistaa ? eli tarkoitan sitä, että meillä on uudehko- 4 vuotta avnha tammiparketti. se on jo nyt aika lailla täynnä naarmuja. mutta se suurempi syy on se, että haluaisin lattiasta tummasävyisemmän. kun en nyt saa varmaan vaihdatettua kokonaan uutta lattiaa, niin miten on, voiko parketin jotenkin sävyttää ? tiedän että parkettia ei voi kovin paljoa hioa, mutta entä jos sen hioo ja sitten sävyttää ? onnistuuuko ? erös sukulainen väitti ettei sellaista voi tehdä, ja sanoi, että parketin on aina oltava lakattu- mutta onk se niin ?

eli onko kukaan sävyttänyt omaa parkettiaan- vai onko ainoa keino hiotuttaa parketti ja vetää väritön lakka päälle niin kuin ennenkin ? olen totaalisen kyllästynyt siihen sävyyn---

kiitos kokemuksista kaikille vastaajille !

Kommentit (3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...mutta ainakin sisustuslehdissä aina aikaajoin näkyy jopa täysin valkoiseksi maalattuja parkettilattioita. Itse myös olen kerran vieraillut sellaisessa kodissa, missä oli juuri valkoiseksi malattu tammiparketti. Siis miksei se tummentaminenkin onnistuisi? Selvää on tietty, että pinta pitää ensin hioa ja poistaa vanhat lakat tai öljyt. Hommaa siinä sitten varmasti onkin melkoisesti, mutta saa ainakin sen sävyisen lattian, kun haluaa...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat