Vierailija

Tuohon eemelin tapaukseen vielä...

Mistä tietää että lapsi kuivuu? Siis eikö hän juo mitään kipeenä ollessaan? Minulla lapset olleet viikon hirveessä nuhassa ja räkä valuu,eikait kuivu koska juovat normaalisti ja syövät?

Kommentit (12)

Siksi siitä juomisesta niin joka paikassa toitotetaan on sitten lapsella flunssa tai ripuli/oksennustauti.

Oireet on mm. kuopalla olevat silmät, pissavaippoja ei tule (!), iho on kuiva ja eloton ja lapsikin veltto ja haluton. Olisi tärkeää saada nestettä sisään edes pieniä lusikallisia kerrallaan. Pahassa ripulissa/oksennustaudissa olisi hyvä antaa osmosal-liuosta, jossa on tärkeitä suoloja ja sokereita, sitäkin voi antaa lusikallinen kerrallaan jos ei meinaa pysyä sisällä isommat määrät.

Vai mistä kuvittelet sen liman syntyvän? Flunssassa kannattaa nauttia paljon nesteitä että lima pysyy juoksevana eikä jää keuhkoihin tai poskionteloihin bakteerien kasvualustaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Käytin viime viikon tiistaina lapset lääkärissä (2v ja 6kk) molemmat tosi räkäsiä ja yskäsiä ei ole kuumetta eikä ollu tulehduksia:( Kuin sitkiää ja kauanko yleensä kestää tämmönen?Tänään olen taas menossa lääkäriin... Mut tuo kuivuminen pelottaa,siis mitkä oirett kuvaili joku,en osaa niistä ite päätellä,poikamme molemmat ovat kyllä juoneet paljon,iho normaali,kasvot vähän kipeän näköiset,mutta ei muuta? Missä vaiheessa huolestuà? Ja eikö voi alkaa kuivuun jos juo vaan ja paljonko nestettä tarttee päivässä?

10-15 minuutin välein annat ruiskulla nestettä, joka kerta niin paljon kuin ottaa. Itse annan silloin sokerisia mehuja jotta saa energiaa ja maistuu paremmalta. Herätä myös yöllä juomaan muutaman kerran ainakin.

Tuon ruiskun avulla juomisesta helppo tehdä leikki ja nestettä menee alas enemmän

Nestettä on just vesi, maito ja mehu ja puuronkin voi tehdä vähän löydemmäksi kuin yleensä niin saavat siitäkin nestettä. Ei sitä nyt tarvitse liioitella kuitenkaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat