Seuraa 

Onko muilla tuntunut selvää vihlontaa tuolla jossain emättimen sisällä, ehkä kohdun suun tienoilla. Mulla tuntui taas koko viikonlopun noita vihlaisuja (on tuntunut välillä aiemminkin) ja nyt mietin pitäiskö käydä tarkastuttamassa tilannetta kun olen menossa loppuviikosta vielä kylpylälomallekin. Oon vaan aika laiska soittelemaan neuvolaan käyntien välillä. Kokemuksia kaipaillen...

- Antracite rv21+4

Kommentit (4)

Minulla on vihlonnut jo melko varhaisessa vaiheessa... Ihan juuri samanlaista kuvailemaanne vihlontaa. Viikonloppuna sitten alkoi tuntua hetkittäin vyömäistä polttelevaa kivistystä alavatsassa ja selässä (kuukautiskipujen tapaista). Huomenna olisi lääkärille aika.

Toivottavsti ei ole mitään kauhean vakavaa...

Esikoista odottaessani tosin näitä tuntemuksia ei ollut...

MrsKole rv 18+3

Heissan!

Kivut kuulostavat kovasti tutuilta, minulla niitä ollut rv 20stä alkaen,minulle neuvolassa ja äitiypolilla tarkastuksessa sanottiin, että liittyvät kropan valmistautumiseen synnytykseen eli häpyliitos ja lantio löystyvät hormonien vaikutuksesta. Selkäkivut liittyvät usein painopisteen muuttumiseen,kun vatsa kasvaa. Kivut ovat kuulemma yksilöllisiä ja voivat olla koviakin.Voivat ilmetä vaihtelevasti eripäivinä/vuorokauden aikoina ja liittyä myös rasitukseen.

Minulla liikkuminen loppunut kipujen vuoksi lähes tyystin, ainoastaan uiminen tuntuu suht.kohtuulliselta. Yöt varsinkin välillä katkonaisia,kun vuoteessa kääntyileminen aiheuttaa jalkovälissä ja lonkissa viiltävää kipua. Särkylääkettä (Panadol ja Panacod pore) kulunut ihan riittävästi, molempiin sain reseptin,kurja käyttää lääkettä, mutta kivunkaan kanssa ei kauan kestä. Sairauslomaa neuvolasta olen saanut jo 3vkoa kipujen vuoksi.

Tärkeää tietysti käydä tarkistuttamassa tilanne, koska kuukautiskipumaiseen kipuunhan voi liittyä ennenaikaisen synnytyksen riski.

Tuah rv 25+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on ollut myös samanlaisia vihlaisuja useamman viikon ajan. Erityisesti silloin, jos olen tehnyt jotain raskasta esim. roudannut paljon esikoista. Vihlaisut tuntuvat semmoiselta kuin joku tökkisi sukkapuikolla emättimeen, kuulostaako tutulta? Olen jutellut tästä neuvolassa ja sieltä sanottiin, että voivat olla kivuliaita supistuksia ja pitää vain yrittää olla levossa ja rehkimättä. Kohdunkaula kuitenkin pitkä ja kiinteä, joten mitään hätää ei pitäisi olla. Lisäksi vauva tuntuu olevan välillä aika alhaalla ja painavan alas ja olen huomannut, että silloin vihloo erityisesti. Ei voi muuta kuin kestää ja koittaa levätä. Onneksi nämä loppuu sitten, kun vauva syntyy :).

Kuulostaa pelottavan tutulta..

Viikonloppuna vihlontaa tuntui taas enemmän, en ole niihin kiinnittänyt erityisesti huomiota ennen ku huomasin tän ketjun!!

Menkkamaista jomotustakin oli eilen ja selkä vähän kipuilee.. Huomenna on onneksi äitipolille aika muusta syystä! Täytyykin ottaa asia esille jos pian onkin vakavammasta kyse.. Kohdunsuun tilanne oli rv 18 kiinteä, ja toinen ruksi kortissa on merkattu pehmeän ja kiinni välille?? neuvolassakin ihmetteli tuota merkintää.. epäili että jotain muutosta olisi tapahtunut!

No huomenna olen sitten viisaampi..

Niamey rv20+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat