Vierailija

Eli mikä olisi paras? Mitä suosittelet ja miksi?

Kommentit (15)

Harkitsen, että otan sellaisen, jossa turvavyön saa lukittua, jotta lapsi ei sitä itse venyttele, mutta en tiedä vielä. Olikohan se HTS:n. Mieheni taas haluaisi sellaisen, jota saa kallistettua, jotta voisi paremmin nukkua ja pää ei nuokkuisi.

Olen kyllä vähän harmistunut HTS:ään, kun niiden turvaistuin loppui jo 18 kiloon, eli mielestäni turhan aikaisin ja periaatteesta ei paljon huvittaisi ostaa enää turvavyöistuinta heiltä.

Meilläkin on molemmilla lapsilla käytössä Britaxin turvavyöistuimet. Ovat saaneet testissä hyviä pisteitä. Tosin nyt oli uusimmassa testissä Britaxin pisteet vähän huonot, koska vyönohjain ei ollut kestänyt törmäyskokeessa ehjänä. Mutta eiköhän Britaxilla ole jo korjattu tuo puute. Ja käsittääkseni ei itse turvallisuuteen vaikuta kuitenkaan.

Me päädyimme Britaxiin myös sen vuoksi, että se on tosi hyvän mallinen ja siinä on hyvä nukkua. Hyvät sivutörmäyssuojat.

Pienemmällä on se kallein luxusmalli, jossa istuinkoroke on kunnolla pehmustettu. ESikoisella on vähemmän pehmustetta siinä, ja hän joskus valittaakin jalkojen puutumista.

Mutta sovitelkaa kaupassa, mikä tuntuu hyvältä teidän lapsellenne. Esim. Lastentarvikkeessa myyjätkin osaa opastaa tosi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joustaahan se kai kolaritilanteessa myös sieltä kauempaakin, eli mielestäni yhtä paljon yhteensä. Eli siis sieltä lukituksen ja auton seinän välistä myös joustaa. Ajattelin, että lapsi ei saisi lukittua huonoon asentoon itse. (Ja onhan turvaistuimissakin kiinteät vyöt. Eihän niitä huonoina pidetä niissäkään.)

Mihin perustatte tietonne lukittavan turvavyön huonosta joustosta. Onko tutkittua tietoa, vai päättelettekö. Olkaa kilttejä ja kertokaa, kun itse juuri olen aikeissa ostaa HTS:n.

Vierailija:

Lainaus:

Ainakin HTS:n hinta oli väärin. Hinta on sata euroa kalliimpi, kuin taulukossa oli. Britaxin Kid plus sai turvallisuudesta vain 3. Mikä teistä on paras, jos ajattelee vain turvallisuutta??

Parhaasta en tiedä, mutta...

Meillä on käytössä Maxi-Cosi Rodi XP ja ihan tyytyväisiä on oltu. Mahtuu autoon hyviin, lapsi pääse helposti itse istumaan. Säätövaraa löytyy ja istuin vaikuttaa tukevalta. Istuimen etuosa on pyöristetty, joten jalat pääsevät hyvin taipumaan jalkotilaan, eikä reuna paina polvitaivetta.

Ainakin HTS:n hinta oli väärin. Hinta on sata euroa kalliimpi, kuin taulukossa oli. Britaxin Kid plus sai turvallisuudesta vain 3. Mikä teistä on paras, jos ajattelee vain turvallisuutta??

Saa selkänojaa sädettyä eri asentoihin ja lapsen kasvaessa sen saa kokonaan pois, eli jää vain koroke. Myös selkänojan korkeutta voi säätää. Ostettiin lastentarvikkeesta ja muistaakseni maksaa n.110¿

jossa on vielä edellisiäkin paremmat sivutörmäyssuojat. Hts, ei missään nimessä just sen kehumasi turvavyöominaisuuden takia. Ei toimi, kokemusta on.

Siinä on hyvät sivutörmäyssuojat. Jatkuvat vaikka päätukea nostaakin ylemmäs. Muissa malleissa sivutuki loppui olkapäiden kohdalle. Päätukikin on mielestäni hyvä, lapsi nojaa siihen nukahtaessaan. Asentoakin voi hiukan kallistaa pitemmillä matkoilla jos lapsi nukkuu pitempään. Suosittelen!

Meillä oli yhtenä vaihtoehtona Maxi Cosi, mutta päädyttiin Britaxiin juuri noiden sivusuojien " jatkuvuuden" vuoksi.

Eli saa 5-pistevöillä ja sitten turvavyöistumeksi.

Olemme myös ostamassa ja ensin käytetään 5-pistevöillä. Mutta siinä oli hyvät sivutörmäyssuojat ja niskatuki, jota pystyy nostamaan lapsen kasvaessa. Ja siinä on mielestäni myös mahdollisuus säätää istuimen leveyttä. Ja hinta ei päätä huimaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat