Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Enpä ole tällä puolella vielä nähnyt tämän vuoden maalismammoja kovin usein..tosin en itsekään niin tiiviisti ole koneelle päässyt..jostain syystä ; )

Meidän poika tulee tänään 3 viikon ikään ja ei voi kun todeta kuinka hurjaa vauhtia aika rientää. Vasta tein positiivisen raskaustestin, oksensin, kärsin selkävaivoistan närästyksestä yms ja nyt mulla on jo 3 viikon ikäinen nassikka sylissä ; )

Ei voi muuta sanoa mutta on tää vaan ihanaa aikaa vaikka väsynytkin olen.Tämä nyt kolmas lapsemme ja nautin nut tästä vauva ajasta enemmän kuin koskaan aikasemmin. Vaikka nytkin pikkumies rutkuttaa sylissäni masuvaivojaan niin silti voisin pussata hänet puhki ; )

Eli siis arki meillä lähtenyt kivasti käyntiin. Paljonhan pikkuinen vielä syö ja nukkuu. Hän syö noin 2-3 tunnin välein. _Viimeyönä otti ekat 4 tunnin yhtäjaksoisen unen, söi, valvottiin tunti (vatsavaivojen takia) ja sitten nukuttiin taas 2 tuntia ja vielä unta 2 tuntia. Aika myöhään menee tuo yöunille käynti noin klo 24 vasta mikä minulle iltaunisena tuottaa vaikeuksia valvoa.

Yleensä ukkeli herää noin klo2 ja klo 5 syömään ja aamulla klo 8 mutta viimeyönä herättiinkin vasta klo 4 ja klo 6,30 ja sitten 9 noustiin ylös.

Mies menee tänään töihin ekaa päivää isyysloman jälkeen ja nyt se arki vasta alkaa. Isommat lapsemme 5,5v ja 3 v ovat päiväkodissa aina näin maanantain ja tiistain joten saan itsekin huilittua sitten näinä päivinä enempi.

Poika kasvanut jo ihan silmissä ja syntymäpainoonkin oli tullu jo 250g lisää. Nyt hän painaa siis 3400g ja pituutta venynyt 2 cm ollen nyt 51 cm. Ruokailun jälkeiset masuvaivat ovat vaan huolenamme vaikka cuplatoniakin olen antanut. Masuvaivat kestää usein jopa 1,5 tuntia ruokailun jälkeen, mutta muuten poika on tosi kiltti ja rauhallinen. Ja nyt hän vaatii jälleen ruokaa..Kuulumisia siis odottelen muilta tureilta nyytin saaneilta.

Kommentit (7)

Anna22: Minä vaihdan vaipan ainakin kerran yöllä..Viimeyönäkin kun yritin kerran lintsata siitä niin heti falskasi ja jouduttiin sitten vaihtaan vaatteet ja kaikki..tosin en tiedä johtuiko siitä va oliko muuten vaan vaippa jääny jotenki huonosti. Kyllähän noiden liberoiden ja pamperssien pitäsi olla ika imukykyisiä ja varmaan monet muutkin vaipat.

Meillä myös huvitutti käytössä ollut jo pari viikkoa. Tosin lähinnä sitä tarvitaan vain nukahtamiseen.

Meillä pojalla tänään ikää 3 vkoa ja 2 päivää. 18.3 mullakin olis vasta laskettu aika ollu mutta syntyikin jo 27.2. Silti pidän itteeni maaliskuisena.

Meillä myös yöt aika rumbaa. Vauva ähisee ja sätkii ja potkii niinkuin olisi jotain masuvaivaa mutta kuitenkaan ei ole sitten nälkä..Vähän kitiseekin välillä mutta ei varsinaisesti huuda.

Meillä poika menee tosi myöhään illalla nukkuun joskus 23-24 tai siis joskus nukkuu sitä ennen mutta minä en osaa mennä nukkuun aikasemmin kun tiedän että hän syö niihin aikoihin kuitenkin. Sitten herätään jo 02 ja viimeyönä taa 04 eli 1,5 tuntai nukuin siinä välissä. Sitten taas aamulla herättiin 07 ja jäätiin ylös kun muut meidän lapsetkin heräs joten tänään sitten sain vedettyä päikkärit. Tosin vain tunnin. Eipä sitä näin kolmen lapsen äitinä juuri saa päivällä nukuttua vaikka kuinka mies olisi lasten kanssa kun metelöivät niin kovasti.

Mutta siis tosiaan vähintään 2 tunnin välein syödään yöllä vaikka päivällä väli saattaa olla 3,5 tuntiakin.

Lisäksi meidän poika nukkuu päivällä tosi vähän. Tänäänkin aamupäivän nukkui klo 13 asti koko ajan. Söi 10 mais. Sen jälkeen ei olekaan nukkunut kuin pari puolen tunnin pätkää ja muutamia 10-15 min pätkiä. Voikohan tämä vaikuttaa öihin kun päivällä niin huonosti nukkuu? Tosin on ihan tyytyväinen eikä päivällä tunnu masuvaivojakaan olevan niinkuin yöllä?!

Cuplatonia olen antanut ja tänään hain vaihteluksi disflatyl ja relatippoja jospa niistä olisi apua noihin öihin. Olis kyllä kiva nukkua edes yksi 3-4 tunnin unipätkä/yö, mutta eiköhän sitä sitten joskus saa nukkua taas ; )

Mutta nyt täytyy taas lopetella. Laitellaan kuulumisia taas tänne. On kiva lukea miten muilla arki sujuu.

Kiva, että tällekin puolelle alkaa pinoja syntyä. Ettei ihan jämähdetä odottajiin. :)

Meidän poika syntyi 23.2, kk:n etuajassa, mutta maaliskuiseksi meidät silti miellän. Hassu ajatella, että eilen oli laskettuaika... Syntyessään oli 3085g/50cm ja kolmen viikon iässä painoa oli " jo" 3165g. Ensi maanantaina on 1kk neuvola ja saa sitten pituudenkin päivittää.

Pojan ensihetket oli hieman takkuista, joutui teholle hengitysvaikeuksien vuoksi ja siellä oli 2vrk + tavallisella osastolla vielä 5vkr. Aika rankkaa oli ne päivät, kun itse olin jo kotona ja vauva vielä sairaalassa, mutta kotona on kaikki sujunut hienosti!

Poika nukkuu päivisin 2-4h ja öisin herää 1-2kertaa syömään.Parina yönä on nukkunut jopa 8h!! :) Iltakuuden maissa herää iltatankkaukselle, syö ja seurustelee kolmisen tuntia ja sitten yöunille. Masuvaivoja on jonkinverran, varsinkin jos ei kunnolla saa röyhtäistyä syönnin jälkeen. Itku pääsee yleensä vain vaippaa vaihtaessa ja pukiessa.

Nyt kuuluukin tuolla heräilevän...:)

pixi ja pikkumies pian 1kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä myös yksi maaliskuinen.Tyttö syntyi 1.3,oli melkein 4 kiloinen silloin.Nyt siis 3 viikkoa vanha ja kasvanut mielestäni selvästi.Huomaan sen kun pyllyä pesen että painoa on tullut kiitettävästi lisää :) Tyttö on varsin helppo tapaus vaikka syökin yöllä usein. Vähän kärsimätön on luonteeltaan, mutta tosi ihana. Hymyilee jo äidille!!!

Hyviä vointeja muille maaliskuisille!

Pikkarainen ja Nuppu 3 viikkoa

Minakin olen miettinyt et jymahdettiinko me tuonne odotus puolelle ihan totaalisesti! Kiva aloittaa pino tannekin - varsinkin nyt kun vauvoja alkaa todella olla paljon :)

Meidan tytto syntyi siis 9.3 ja painoi syntyessaan 3160g. Viikon vanhana laakarin tarkastuksessa painoi jo 3300g, eli hyvin syo ja maitoa riittaa! Ihana pikkutytto on, ja todella tyytyvainen lapsi, vaikka ilmavaivoja onkin toisinaan. Viime yo taisi olla pahin tahan mennessa, kun tytto ahisi ja potki aamuyosta varmaan 4 tuntia. Ei itkenyt, ja yritettiin tietty auttaa pienta, mutta ei auttanut.. Normaalisti siis heraa noin 2-4 kertaa yossa ja edellisyona nukkuin ennatykselliset 4 tuntia putkeen!

Mullehan jouduttiin siis lopulta tekemaan sektio ja hyvin olen toipunut. Leikkaushaava on parantunut mielettoman hyvin, ja joskus meinaa unohtua kokonaan.. Varovainen kai silti pitaisi olla.

Todella paljon olen nauttinut tasta ajasta vauvan kanssa, vaikka kieltamatta krooninen vasymys vaivaa. Taitaa tosin kuulua asiaan :)

Mutta nyt neiti kutsuu.. Kiva etta saatiin pino tannekin pystyyn!!

Browniette ja tytto 12 vrk

Täällä kanssa yksi maalismamma!!!

Poika nyt 11 päivää ja aivan mahtavan ihana tapaus!!=)

Eilen kanssa mietein miten nopeesti aika menee!! Just tein postitiivisen testin ja sain kanssa kärsiä pahat olot, oksentamisen, selkä ja lonkkakivut yms. ja nyt vieressäni tuhisee suloinen pieno poika!!=)

Syntyessään poika painoi 3460g ja pituutta oli 48 cm. Viikon ikäisenä neuvolasta käytiin kotona ja silloin painoa pojalla 3590g ja nyt torstaina mennään neuvolaan!!

Poika ainakin toistaseksi ollut suht rauhallinen tapaus! Päivisin jaksaa olla hereillä 1-3 tuntia ja sitten nukkuukin 1-3 tuntia. Välillä saattaa kesken unien herätä syömään ja sitten taas tyytyväisenä jatkaa uniaan.

Öisin nukkunut ihan hyvin. Herää syömään 2-5 kertaa, tosin joskus kolmen neljän välillä on noin tunnin hereillä. Killittelee ja " öhisee" ja ite torkun sen aikaa!

Poika nukkunut sairaalasta saakka vieressä, eilen kyllä nukahti omaan sänkyyn ekaksi pätkäksi mut loppuyön nukku vieressä!!

Poika aikamoinen tissittelijä!!=) Ei edes tuttia ole huolinut!!:)

Pojalla 1v11kk ikäinen isosisko jolle tullut pikkasen mustis oireita, tosin ymmärrän kyllä kun yhtäkkiä perheeseen tullut uusi jäsen ni vie vähän aikaa ennen kuin siihen tottuu.

Tykkää kyllä paljon hoidella ja pusutella poikaa, mutta välillä tulee kiukku..varsinkin silloin kun imetän. Mutta todella suloinen kaksikko!!

Kaippa meitä maaliskuisia alkaa kohta enemmänkin täällä pyöriä!!! Ja kiva ois lukea muiden kuulumisia!!!=)

t.lottis

viime yö ja sitä edellinen ihan samanlaista öhinää ja potkimista - eipä siinä oikein muuta voi tehdä kun olla lähellä, itseä kyllä väsyttää.

vaihdatteko yöllä vauvalle vaippaa? Mä olen koittanut olla vaihtamatta, mutta tyttö kyllä päästelee välillä sellaiset kakat ettei niitä voi sinne housuun tuntikausiksi jättää :) Meillä esikoinen on ollut koko 4-vuotisen taipaleensa tosi huono nukkuja ja koitan " opettaa" tätä uutta vähän vähemmälle palvelulle yöaikaan. Entä oletteko antaneet vauvalle huvitutin? Mä koin jotain ihme tunnontuskia siitä, että annoin tuolle pienelle tutin suuhun, mutta tuntuu olevan sen kanssa kovasti tyytyväinen - muuten olisi rinnalla IHAN koko ajan. Vauvantahtisesti kyllä imetän, mutta parin tunnin imetysrumban jälkeen ei voi olla nälkä :)

Anna

Mietinkin juuri, pitäiskö alkaa pinoutua tänne vauvapuolelle kanssa, kun meitä vauvan saaneita on jo aika paljon :)

Meillä kanssa arki sujuu varsin leppoisasti - meillä kanssa vauva nukkuu mun vieressä ja heräilee syömään 2-3 tunnin välein (tosin viime yönä tunnin välein klo 2-7...). Mutta mä nukahdan oikeastaan itse saman tien kun saan vauvalle rinnan suuhun ja sitten havahdun jossain vaiheessa kun vauva on syönyt ja nukkuu taas. Meillä painoa oli tullut jo viime viikolla (2 vk 1 vrk) 800 grammaa ja pituutta 4 cm sairaalasta lähdön jälkeen, ja kyllä nuo posket pyöristyvät päivä päivältä joten samaa hurjaa tahtia kasvu taitaa jatkua. Esikoisen kanssa imetys takkusi aluksi kamalasti (rikkinäiset rinnat, monta rintatulehdusta...), joten olen nauttinut ihan hirveästi siitä, että nyt kaikki menee niin hyvin.

4-vuotias esikoinen on ottanut vauvan ihmeen hyvin vastaan, vähän rajuin ottein tätä välillä paijailisi, mutta muuten on tosi ylpeä isosisko. Mä olen myös itse nauttinut ihan eri tavalla tästä vauva-ajasta nyt tän toisen kanssa, tuntuu ettei ole itse niin hermona ja epävarma (vaikka koko ajan on ihan hirveä huoli, että vauvalle sattuu jotain) ja oma rauhallisuus sitten tarttuu vauvaankin. Sellainen olo, että näitähän voisi tulla vielä monta lisää...

Anna ja tyttö 3 vk 1 pv

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat