Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

hän lähestyy. Kylään kutsuminen ei ole enää kutsumista vaan painostamista. Hän ei kertakaikkiaan halua ymmärtää vihjeitä.

Pitäisikö sanoa suoraan? En haluaisi loukata ketään, sen vuoksi olisinkin toivonut että ymmärtää vihjeistä eikä ala painostamaan ystäväksi.

Sivut

Kommentit (24)

joista en erityisemmin välitä mutta joiden kanssa olen tekemisissä jonkin verran. Siis heissä ei ole mitään " vikaa" , mutta olemme erilaisia, kemiat eivät kohtaa, eikä välttämättä ole oikein puhuttavaa. Olen jo kauan aikaa sitten huomannut, että hyökkäys on paras puolustus. Eli en käy itse kylässä heillä, vaan kutsun nämä ihmiset meille kaikki samaan aikaan, ja sekaan kutsun vielä pari hyvää ystävääni, mielellään vaikka lapsineenkin! Tämä taktiikka toimii loistavasti!! Joukossa löytyy aina puhuttavaa, etenkin jos lapset mukana, ei synny kiusallisia hiljaisuuksia kahden kesken, kaikki ovat tyytyväisiä. Ihmiset puhuvat keskenään, ja tutustuvat toisiinsa, kaikki ovat tyytyväisiä ja mulla onkin kavereitteni keskuudessa loistavan emännän maine :-))

Sukulaisten kanssahan tällainen toimii täydellisesti! Kutsut kahville vaikka kerran puolessa vuodessa esim. äitisi, siskosi, lempiserkkusi tms. tai koko porukan ja seuraavaksi kun tämä ihminen, josta et niin välitä, kutsuu kylään, sanot ettet tosiaankaan nyt ehdi kun on niin kiirettä, mutta mitä jos tulisit sunnuntaina itse poikkeamaan, äitisi ja serkkusi lapsineen ja kaverisi ovat myös tulossa, kiva tavata porukalla!

Takaan että toimii, ja jos tämä sukulaisesi on yksinäinen ja haluaisi luoda uusia kontakteja, niin hän varmasti saa tilanteesta vielä paljon enemmän irti.

Jos on, sano se. Jos ei, sano että haluat pienentää ystäväpiiriäsi ja karsit ensimmäiseksi näistä turhista sukulaisista, joihin on pakko pitää yhteyttä vaan velvollisuudesta. Eiköhän sillä selviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Emme pidäkään mitään muuta yhteyttä kuin vain tämän, että hän kutsuu/painostaa jatkuvasti kylään ja minä jatkuvasti kieltäydyn..

että " olemme kuulleet sinun käsityksesi perheestämme, jonka vuoksi olemme todenneet, ettemme halua olla kanssasi missään tekemisissä" . Lisäksi vaikka jotain että olemme myös kyllästyneet muiden haukkumiseen ja haluamme valita ystäviksemme positiivisia ja miellyttäviä henkilöitä tms.

Sen jälkeen mitätöit sähköpostit, tekstarti jne ja unohdat koko tyypin.

Tulee mieleen yksi sukulaistäti, joka ei koskaan ota yhteyttä kun haukkuakseen tai valittaakseen ja silti odottaa että koko suku pitää häneen yhteyttä ja huomioi monin tavoin. Ja hän siis vaan aina haukkuu muita tai jopa läsnäolijoita, jos ei muusta niin siitä, että kun käytte niin harvoin.

Minä tosiaankin olen ollut sinua kohtaan ilkeä pieneä. Tämähän menee jännäksi.

Tuota en kyllä tunnusta että puhuisin pahaa kaikista. Jos puhun pahaa, siihen on syynsä ja syy on silloin oikea. Jos sinua kuvitteellinen sukulaiseni jostain syyttäisin, syyttäisin laiskuudesta ja siitä ettet jaksa riittävästi paneutua lapsiisi.

Juuri nuo lapset ovat olleet suuri tekijä, miksi olen halunnut sinuun yhteyttä pitää. Jotta lapsesi saisivat virikkeitä ja puuhastelua..

Olenko se kuitenkin minä?

Vierailija:

Lainaus:

Olen yrittänyt pitää erääseen sukulaiseeni yhteyttä hiukan jopa velvollisuudentunteesta ja siitä että tiedän hänen kaipaavan seuraa.

Nyt kuitenkin epäilen, että minun seurani ei sitten olekkaan se mitä hän kaipaa. Pyysin kolme kertaa, viettämään aikaa kanssani. Ei tuntunut sopivan. Tajusin kyllä lopettaa, en aio enää pyytää. Itselläni on paljon muita ystäviä, hänellä ei.

Toivotaan että puhuit ap minusta, silloin ainakin saisit rauhan juuri nyt!

Syy miksen halua pitää yhteyttä tähän sukulaiseen on yksinkertaisesti se että hän puhuu pahaa aivan kaikista. Olen kuullut jo parikin erittäin ikävää kommenttia jotka hän on meistä sanonut. En välitä kyläillä juoruilijoiden luona jotka kutsuvat kylään ja välittömästi vieraiden lähdettyä soittavat jollekin toiselle sukulaiselle ja kertovat " kaiken" . Keksimällä keksivät jotain juoruttavaa. Näin tämä ko. sukulainen toimii.

Minulla on myöskin erittäin ikäviä muistoja hänestä ollessani lapsi joten en senkään vuoksi halua pitää yhteyksiä. Olen vasta nyt kypsällä aikuisiällä tajunnut että ihan oikeasti ei niiden kaikkien sukulaistenkaan kanssa tarvitse olla tekemissä. Seuransa saa ihan oikeasti valita!

Hänellä on vaan raivostuttava tapa alkaa painostamaan.

Olen yrittänyt pitää erääseen sukulaiseeni yhteyttä hiukan jopa velvollisuudentunteesta ja siitä että tiedän hänen kaipaavan seuraa.

Nyt kuitenkin epäilen, että minun seurani ei sitten olekkaan se mitä hän kaipaa. Pyysin kolme kertaa, viettämään aikaa kanssani. Ei tuntunut sopivan. Tajusin kyllä lopettaa, en aio enää pyytää. Itselläni on paljon muita ystäviä, hänellä ei.

Toivotaan että puhuit ap minusta, silloin ainakin saisit rauhan juuri nyt!

Tuttaville voi mun mielestä helpommin sanoa aika suoraankin, että ystävyys ei jostain syystä nyt ole ajankohtaista. Mutta mun mielestä jos sukulainen kyseessä, niin on oikeastikin aika epäkohteliasta täysin tyrmätä yhteydenpito, ellei ole tietenkin pätevät syyt (alkoholismi ym.) Sukulaisten kanssa tulee kuitenkin väkisinkin oltua yhteyksissä tavalla tai toisella koko loppuelämänne, joten kummallekin tulee vain kiusallisia tilanteita. Mitä jos kävisit yhden kerran kylässä, ja sen jälkeen keksisit aina verukkeita vaikka seuraaksi puoleksi vuodeksì? TUskin kukaan kutsuu loputtomasti kylään ihmistä, joka ei koskaan tule.

Käyt nyt kylässä ja jutustelet niitä näitä. Sitten taas kieltäydyt kutsuista välillä ja sitä rataa.

Miksi nyt kokonaan pitäisi välit katkaista?!

Minua ihmetyttää hänen sinnikäs kyläänkutsumisensa. Itse en enää kutsuisi jos huomaisin että joku epämääräisin, ympäripyörein selityksin torjuu kutsut kerta toisensa jälkeen. Mutta tämä hlö vain innostuu siitä!

On se niin kauhea että on ystäviä ja sukulaisia jotka välittävät sinusta. Hyvä ratkaisu on että muuta kenellekään kertomatta lapin korpeen ja mätäne aivan omassa rauhassasi siellä. Kukaan ei enää häiritse ja saat olla se erakko mitä toivotkin.

Sori vaan mutta mä en voi käsittää. Ellei tosiaan hyvät syyt kyseessä, niin miksi ette voisi antaa edes mahdollisuutta omalle sukulaisellenne? (Tai jollekin muullekin ihmiselle!) Samaan aikaan kaikki sitten naukuvat, kuinka sissänpäinlämpiäviä ihmiset nykyään ovat ja kuinka tukiverkot eivät toimi. Oikeasti, tunnin kahvittelu kerran parissa kuukaudessa ei varmaan ketään kaada!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat