Seuraa 

.

Sivut

Kommentit (50)

Eilen sitten alkoi menkat, kp 35 vaihtui kp1:ksi. Eihän tämä nyt mikään järjettömän pitkä kierto ollut, mutta oman rytmini mukaisesti 4-7 päivää liian pitkä. Muistelen, että jossain vaiheessa kiertoni oli 28pv, ja tosiaan viimeaikoina 29-31pv. Mutta pääasia, että nyt päästään sitten siihen yrityskiertoon! Keskusteltiin avopuolison kanssa tästä, ja hän suostui siihen, että nyt unohdetaan kaikenlainen ehkäisy.

Vauva-lehden laskurin mukaan tämän alkavan kierron la olisi tämän vuoden puolella (30.12.). Mutta en jaksa uskoa ekan kierron tärppiin, vaikka se onkin ihan mahdollista. Arvioimani oviksen aikaan (=pääsiäisenä) tulen olemaan sukuloimassa Keski-Suomessa, ja mies aikoo jäädä tänne Helsinkiin.

Onko teillä muuten pääsiäissuunnitelmia? Itse tosiaan aion mennä vanhempieni luokse Keski-Suomeen, ja toivottavasti näen samalla vanhoja koulukavereitani, kun hekin varmaan vierailevat lapsuudenkodeissaan silloin. Voin sitten paljastaa heille yrityksen alkamisen, vaikken ehkä ystäville täällä päässä vielä vähään aikaan kerrokaan. .

Minks, joko täti tuli?

Oi, mies sai tekstarin, että hänen työkaverinsa sai juuri esikoisensa! Olisipa oma mies se, joka 10kk päästä lähettelisi noita samantapaisia viestejä..

TiggerX: Juu, maailma on pieni. Mitä, loikkasitko sitten pois luonnontieteistä vai? Älä nyt sano, että siihen toiseen L:llä alkavaan.., mihin niin monet meiltä loikkaa. Mä kyllä viihdyin tosi hyvin Kuopiossa, pakko vaan lähteä, kun mies ei saanut täältä töitä ja nyt sillä on vakipaikka Tampereella.

surullinensiili: On kyllä mielenkiintoinen ala tämä, tykkään itsekin ja aluperin mäkin hain biologiaa opiskelemaan enkä päässyt. Töitä ei ole vielä, mutta en ole niitä tosissani hakenutkaan. Nyt on sellainen olo, että projekti kerrallaan. Seuraavaksi on vauvan vuoro, tosin en voi laskea sen varaan, että sen saaminen onnistuu.. Mutta perheen laitan nyt ykköseksi, enkä esim. hae töitä kovin kaukaa Tamperetta ettei taas pidä muuttaa. Pääasia että nyt vihdoin voidaan asua yhdessä. Teen sitten jotain töitä, vaikkei oman alan heti saiskaan. Meillä ei mikään huippuhyvä työtilanne ole, näin olen käsittänyt. Mutta toivoa en ole menettänyt ja tietysti yritän tältä alalta saada töitä. On tästä nyt jotain hyötyä ollut varmasti, että on joku tutkinto plakkarissa. Nuoriahan tässä vielä ollaan! Kaikki on avoinna! Se on hyvä asia, vaikka ajoittain tietysti ahdistavakin.

Mäkään en ymmärrä nyt omaa kroppaani. Ei niinkun taas mitään tuntemuksia, vaikka on jo kp 34. Viimeisin kierto kesti 31 ja luulin jo, että se on mun normaali. Ei sit vissiin olekaan. Pillereitten jälkeen mun kierrot on olleet 39, 34 ja 31 päivää. Eli vissiin vielä vähän hakee... Olen lauantaista alkaen reissun päällä viikon, joten en pääse apteekkiin. Ostin varmuuden vuoksi raskaustestin (!), elleivät kk ala ensi viikollakaan. Vaikka mies ei kyllä kertaakaan ole lauennut sisään eikä mulla ole sitten mitään oireita. Mutta mistä sitä tietää ja säästyypähän tulevaisuuden varalle ellen sitä nyt käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä onneksi muistin sen vauvaohjelman, kerrankin. Me ostettiin just tallentava dvd-soitin, kun videonauhuri teki alkuvuodesta tenän. On muuten pikkasen parempi kuvanlaatu, kun nauhoittaa dvd:lle!

Oma napa: ei kuulu tätiä. Taas vähän selkää jomottaa, mutta voi johtua muustakin. Lihakset ihan jumissa kaikesta istumisesta.

Mulla ei ennen ollut näin pitkä kierto, mutta nyt tää eka luomu saattaa mennä pitkäksi. Rinnoissakaan ei ole ollut mitään tuntemuksia koko kierron aikana, pelkään että ne minipillerit sekoitti kropan ihan täysin.. Ovistakaan en bongannut, tosin en kyllä muistanut edes " olla kuulolla" siinä vaiheessa kiertoa, joten saattoi tulla tai olla tulematta. Pitää ensi kierrosta skarpata, kunhan se nyt joskus alkaa..

PomppuX, miten loma meni? Ootko ruskettunut paljon? :)

En sitten millään saa kaikkia samaan viestiin?

Miten tuo laskettua aika lasketaan. Olisi kiva laskea mahdollisen lapsen mahdollista syntymäpäivää. *tiedän, sekaisin ollaa*

Tietääkö, joku voiko netistä tai jostain muualta ostaa raskaustestejä halvalla ison kasan. Apteeksista ostettuna tulee tosi kalliiksi. Nyt kun olen lopettanut pillerit ja ei käytetä mitään ehkäisyä, vaikka kierto ei taatusti ole säännöllinen, niin välillä on varmaan kiva testata onko raskaana vai ei. Viimeksi meni tosiaan 4kk ilman kuukautisia, kun lopetin pillerit. 4kuukautta on aika pitkä aika elää epätietoisuudessa. Ja välillä olisi varmaan kiva juhlia ilman huolia :)

Minks: heh, allekirjoittanutkin elelee ja opiskelee Kuopiossa! Itse en kovin kaupungista pidä ja muutammekin heti Helsinkiin takaisin, kunhan valmistun! Tuo alasi kuullostaa todellakin mielenkiintoiselta. Itse opiskelin aikoinani kemiaa ja biokemia 2 vuotta,kunnes pääsin tähän nykyiseen kouluun. Niin, ja hyvä että tentti meni hyvin! Nyt vain odotellaan tuloksia, mullakin 3 tenttiä saamatta! HUI...

surullinensiili: meidän WC:ssä on kans tuota ankkateemaa hieman, suihkuverho ja matto on kyllä kalateemaa, eli vähä sekavaa, mutta ihan kivan näköistä! Mulla on jotenkin kauhee pakkomielle saada aina vessa erityisen viihtyisäksi, puhtaaksi ja huolellisesti sisustetuksi....en tiiä mikä siinä on, mut ällöttää jotenkin sellaset suttuiset vessat. Onnex tää talo on ihan uusi, eikä tarvinnu jynssätä muutossa vessaa perinpohjin! :)

Kandivaihe: tsemiä tentin lukuun! Näinä päivinä on rasittavaa varmaan lukee kun on niin ihanat ilmat!! NImim. kokemusta löytyy.. Vai teillä on la:na tentti, voih, sepäs vielä inhottavampaa! No, mut sit se on ohi ja voit huilata! Lähdetkö kaupungille *tenttiä kaatamaan' ? ;)

Maria80: voih, teidän asunto kuulostaa ihanalta, 3 kerroksessa siis,wau! Tollaseen mäkin toivon joskus pääseväni asumaan....huoh...sitten joskus!

Mitä teidän miehet muuten on mieltä tästä vauvachattailusta? heh, meillä mies tulee aina irvailemaaan tuohon viereen ja pyörittelee silmiään...ei tajuu, että mulle tää on oivaa terapiaa, koska muutenhan kyllästyttäisin sen näillä puheilla. että parempi näin! ;)

-tikru kp3 + hanat auki

Nyt olis menossa kp 4/28-30 ja menkat ovat jo hiipumaan päin. Juteltiin eilen miehen kanssa, ettei tästä kierrosta vielä yritetä " täysillä" , kun muuten tuo la olis 22.12 (veljeni syntymäpäivä). Ei ole lapselle välttämättä kauhean kiva jos synttärit ovat just joulun alla... Mutta sitten seuraavassa kierrossa täydellä höyryllä eteenpäin;)

16 päivää jäljellä soittoaikaan...

Tämä päivä on mennyt hyvin pitkälti pihalla auringosta nauttien.

surullinensiili; Kaksi ensimmäistä raskautta olen testauttanut labrassa. Silloin menkat ovat olleet yli kuukauden myöhässä, joten olen ollut " aivan varma" raskaudesta eli ei ole tullut niin yllätyksenä. Kolmannen raskauden testasin kotona ja silloin mulla taisi olla kestohymy vaan päällä koko päivän. Mies vaikutti silloin ihan viilipytyltä ja " välinpitämättömältä" , mutta lähti kumminkin sitten aamulla väärällä autolla töihin (meillä silloin kaksi autoa). Neljännessä raskaudessa testasin myös kotona. Silloin taisi olla vasta kp 26 tai 27/ 28-38. Kun testi näytti heikkoa plussaa, aloin täristä ihan kauttaaltaan. Kun siitä tokenin olin taas yhtä isoa hymyä koko loppupäivän...

kandivaihe; Mulla normalisoitui silloin kierto pillereiden jälkeen (nelisen vuotta tuli syötyä) heti, jo seuraava kierto oli 28 pvää. Joten voin vain kuvitella miten hermoja raastavaa voi olla kun kierto venyy venymistään eikä ole varma onko kyse raskaudesta vai jostain muusta. Tsemppiä sulle odotteluun!

minks; Tsemppiä sulle muuttopuuhiin! Täällä me vartutaan sun kuulumisia; tuleeko täti vai ei!

ON: Ovulaatiota aletaan pikkuhiljaa " metsästämään" (ellei sitten jo mennyt, en kyllä usko), vaikka eipä sitä pääse vielä hyödyntämään :(

11 päivää...

Eipä ole kierto vaihtunut, mutta ollaan vielä ihan normaalin rajoissa. Epäilen, että alkaa tänään/huomenna, koska on jo vähän tuntemuksia siihen suuntaan.

Tänään on vihdoin se tentti jota olen jännittänyt jo perjantaista lähtien. Uskomatonta, miten nämä kaksi viimeistä tenttiä aiheuttavat tällaista paniikkia ja hankaluuksia, kun ei millään ja mitenkään jaksa/huvita lukea. Ei voi olla näin vaikeaa! Olen nukkunut nyt jo 3 yötäkin huonosti tämän yhden tentin takia. Onneksi pääsee tänään siitä eroon, huonosti on luettu, mutta toivotaan, että läpi menee. Sitten on jäljellä enää yksi pienempi ja olen maisteri! Jihuu!

Loma oli aivan ihana. Vähän vielä aikaero väsyttää, mutta työ pakottaa palaamaan arkeen. Rusketusta on tullut ja muutama lisäkilo :)

Nyt olen sitten lopettanut pillerit. Viimeisen söin sunnuntaina. Nyt sitten jännättään, koska kierto tasaantuu. Kerran aikaisemmin olen lopettanut pillerit ja silloin meni 4kk ilman kuukautisia. Toivottavasti nyt tasaantuu nopeempaa. Ajateltiin kuitenkin olla ilman mitään ehkäisyä, mutta varsinaisesta yrittämisestä ei nyt vielä voi puhua, kun kierron pituudesta ei ole mitään tietoa. Oviksien bongailu ei vielä onnistu ja noihin tikkuluihin ajattelin lähteä vasta myöhemmin, kun kierto on jotenkin tasaantunut. Onhan tämä aika jännää kuitenkin. Lapsiahan meillä ei ennestään ole.

surullinensiili; meillä mies on kans sitä mieltä, että raskauden toteamiseen ei tarvi mitään testejä, kyllähän sen sitten huomaa muutenkin.. Niin, just joo... No, enpähän minäkään tarvi lupaa ostaa yhtä testiä ;)

Minks; onnea tenttiin, toivottavasti meni hyvin!!!

kandivaihe; ei se aina mene yliaikaiseksi ensikertalaisellakaan, meillä kaikki kolme lasta ovat syntyneet rv 39+3 eli neljä päivää ENNEN la:ta, myös ensimmäinen! Mutta olisihan se kiva jos pääsisitte jo nyt " tositoimiin" !

PomppuX; Toivottavasti kierto tasoittuu pian, että myös te pääsette pian " itse asiaan" ! Meillä myös mies on kiusallisen rauhallinen tämän vauva-asian suhteen. No, toisaalta se on hyväkin, tasoittaa tätä minun hössötystä ;). Tuossa vauva-lehden sivujen vasemmassa ylälaidassa on tuollanen osio, kun " Odotus & synnytys" . Menet sinne ja valitset vauva-laskurin. Siihen sitten syötät tiedot viimeisistä menkoista ja se laskee sulle la:n. Testejä voit tilata mammaksi.fi tai kotitestit.com -sivuilta...

levinia; olen jokapaikasta muualta lukenut, että 14 päivää ENNEN menkkoja ei siis edellisten menkkojen alkamisesta. Eli jos kierto on 30 päivää ovis on kp 16 tai jos kierto on 25 päivää ovis on kp 11... Vai tätäkö juuri tarkoitit???

Olitpa tehnyt hyviä löytöjä Maria!

Meillä mies ottaa tän vauvajutun aika rauhallisesti. Innoissaan on, mutta ei kuitenkaan höpötä asiasta. Vauvahaaveet ilmenee lähinnä auto- ja asuntopuheissa. Tiedä sitten miten tuohonkin pitäisi suhtautua, kun mies haluaa uuden auton, että mahtuu sitten vaunut, vauva ja koirat hyvin. Minä se olen meillä joka enemmän höpöttää ja puhuu asiasta. Välillä pistää oikein vihaksi, kun mies on vaan on tyynenä ja ihmettelee, mitä sinä siinä oikein touhotat. No onneksi on kuitenkin suotuisa vauvalle ja tykkääkin tosi paljon lapsista.

Onnea Minks, sä olet sitten jo aika paljon pitemmällä opinnoissas kuin allekirjoittanut.. Saanko vielä kysyä mitä opiskelet?

Kp 32/29-31 eikä tätiä kuulu. Limatkin vaihtuivat jo kosteammiksi, alan epäillä että jäi vaan menkat tulematta tällä kierrolla. Raskaana tuskin olen, koska kumia ollaan käytetty joka kerta.

No, on tässä yksi hyvä puoli: jos vielä venyy kauhean paljon nämä menkat, niin voimmekin aloittaa yrityksen jo tästä alkavasta kierrosta. Esimerkiksi 25.3. alkavat menkat antaisivat vauvan lasketuksi ajaksi 31.12., eli ensisynnyttäjän yliaikaisuudella ensi vuoden puolelle menisi!

Viimeksi alkoi reilusti myöhässä olevat menkat sillä, että tein raskaustestin. Tulee vaan aika kalliiksi, jos aina pitää testailla menkkojen ollessa myöhässä. Sitä paitsi, se yksinäinen viiva testissä on aika masentavaa katseltavaa..

TiggerX: sinäkös se siitä NallePuh kirjasta puhuit? tuli muistikatkos (nykyään hyvin yleisiä) :) Näin Citymarketissa sellaisen tänään ja maksoi 12.90¿. Aikas ihana :) Tosi tarkkaan siinä kaikkea ensi päivistä lähtien, siinä mielessä kiva et jää sitten jotain konkreettista, kun onnesta sekaisin voi asiat unohtua.

Muistakaa huomenna katsoa se prisman uusinta ykköseltä klo 10.05. Muistutus koskee myös itseäni ja että harmittaa jos unohdan taas.

Olin tänään kanssa kaupustelemassa ja ikinä en ole niin paljon raskaanaolevia ja pieniä lapsia nähnyt, olisko silmä herkistyny? :) Käteen ei jääny kun paketti raitasukkia ja bodyshopista vartalovoi, saa nähdä huomaako mies uuden tuoksun :)

Heips!

Kandivaihe: tänne kuuluu hyvää! Hassua, olet ihan samoissa fiiliksissä ku mä pari kuukautta sitten! Ei millään malta odottaa ja kuume niin kova!

Mulla aamulla tuli vähä jotai tuhrua, mutta täti ei oo vielä kunnolla tullu, jalka oven välissä kylläkin! Noista " varmoista päivistä" , että sehän on ihan yksilöllistä ja se pätee VAAN niille joilla säännöllinen kierto ja joita " vahinko" ei haittaisi. :) Elävä esimerkki on äitini joka raskautunut vaan kahdesti (mä ja broidi) ja ei ikinä muuta ehkäsyä ku ns. varmat päivät ja oviksen molemmin puolin kumi. Lääkärinä hän on antanut parhaan mahdollisen ehkäisykasvatuksen, ja hän ei ole " suositellutkaan" tätä kenellekään, paitsi nyt mainitsi minulle, koska tietää että " vahinko" tässä elämän vaiheessa ei olisi katastrofi! Tuolla menetelmällä hänelle ei ole sattunut " vahinkoa" . Mutta tämä siis hyvin yksilöllistä kenelle sopii ja ei sitä voi yleisesti tietenkään käyttää ainoana ehkäisymenetelmällä.

Meillä toukokuussa alkaa yritys ilman mitään stressiä tjot-meiningillä!

En ala tikutella (en ymmärräkään niistä mitään :)) enkä ressaamaan, mutta vähän kattelen oviksia kuitenkin! ;)

Taitaa venyä mun kierto nyt 32-34 päivään, mut ei se mitään! Mites Minksilla, joko täti tuli?

äh, nyt mut ahistellaan koneelta pois, palataan myöhemmin!

Minks, ei mullakaan vielä kuulu tätiä.. Eilen tuli vähän sellaista limaa, missä häivähdys verta seassa. Voi viitata ovulaatioon, tai sitten alkaviin menkkoihin. Kummatkin kävisi, kunhan nyt jotain tapahtuisi! Mutta yritetäänpä molemmat olla stressaamatta, ehkä se auttaa :)

Nyt takana kolme pupuilukertaa ilman ehkäisyä. Jos tuntemani oireet olivat ovulaatiosta johtuvia, ajoitua on ainakin ollut ideaali. Tiedä sitten, voihan kyseessä olla vaikka mikä muukin. Kuten juuri oman kehon " herääminen" toimivaan tilaan pillereiden jäljiltä.

Mulla tentti ohi, ja onneksi meni vallan mainiosti. Uskoisin saavani vähintäänkin keskinkertaisen arvosanan. Kävin vähän terapiashoppailemassa tentin jälkeen, ja löysin ihanan pellavaisen mekon ja nätit kesäkengät. Täytynee piilottaa Visa-lasku avopuolisolta ensi kuussa..

Mutta hauskaa lauantaita kaikille!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat