Mistä ruuista saa rautaa?

Vierailija

Minulla taitaa olla vähän anemian tapaista... Miten saisin rautavarastoja kartutettua? Vatsa ei kestä rautavalmisteita.

Kommentit (6)

Vierailija

Foolihappo on eräs B-ryhmän vitamiineihin kuuluva vesiliukoinen vitamiini, joka on muun muassa välttämätön punasolujen muodostukselle. Foolihapon puutteen ensimmäinen oire on anemia. Lisäksi voi esiintyä iho-, suolisto- tai hermosto-oireita, ruokahaluttomuutta, lihasheikkoutta ja kasvun heikkenemistä

tuon kopsasin suoraan netistä. Itelläni on todella paha anemia. Rautalääkkeet ei tepsineet, maha reistaili jne. Lääkäri ohjeisti käyttämään nestemäistä valmistetta joka sisältää raudan lisäksi foolihappoa. Vatsaoireet katsivat ja anemiakin on nyt paranemaan päin.

Vierailija

myös liha ja ruisleipä.

itse otan joka aamu ja ilta raakana mustaherukka mehua sellasen snapsin ja hyvin tehoaa... mulla kun tahtoo olla noi hb arvot alle 110 ja nyt varsinkin raskausaikana heittelee hurjastin.

mustaherukalla pysynyt tuolla 120 kieppeillä!

Vierailija

Monen muunkin aineen puutos aiheuttaa anemiaa. Onko sinulla erityisruokavalio tai imeytymishäiriöitä? Rauta ei imeydy ilman C- ja D-vitamiineja, saathan niitä riittävästi?

Rautaa on runsaasti: maksassa, verituotteissa, lihassa, moinissa siemenissä ja vihreissä vihanneksissa. Muista syödä monipuolisesti.

Vierailija

verikokeeseen huomenna, mutta raudanpuutoksen oireista suurin osa sopii minuun. Luulin stressioireiksi... Lääkäri kiinnitti lisäksi huomiota vaaleisiin limakalvoihin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat