Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (5)

Joku viime viikolla taisi kysellä, antaako joku vauvalle naposteltavaa tms. Me ollaan annettu pojalle maissinaksuja ja isoja porkkanan paloja. Poitsu on toooosi pollean näköinen, kun saa itse jyrsiä jotain! Tänään tosin hammaslääkärissä sanottiin, ettei moisia napostelupaloja pitäisi antaa....... Pari kertaa annoin kokonaisen luumun ja se oli aivan suuri aarre, mutta siitä poika saa jyrsittyä/imettyä pahan kokoisia paloja irti, joten en uskalla enää antaa.

Meillä yöt ovat suurimmalta osin aika rauhallisia nykyään unikoulun jälkeen. Jonkun kerran poika piipittää sängyssään öisin, mutta ei yleensä tarvitse mennä edes paikalle. Tuttia öisin ei enää siis myöskään anneta. Nukahtaa tutin kanssa, mutta vähän ajan kuluttua nappaamme sen pois ja hyvin nukkuu nykyään ilmankin. Ennen ulina ilmeisesti alkoi aina siinä vaiheessa, kun se armas tutti tipahti suusta. Aamulla, kun mies herää töihin, kannan pojan viereen nukkumaan ja länttään silloin samalla tutin suuhun. Sillä tavalla nukkuu yleensä hiukan pidempään. Muuten, jos havahtuu aamulla ilman tuttia, sitten ei enää uni yleensä tulekaan, vaikka tutin antaisi.

Meillä myös on vasta ihan nyt opittu ryömimisen salat. Vielä ei mennä kovin kovaa eikä kovin kauas, mutta tarkkana saa jo olla, varsinkin keittiössä! Taisinkin viime viikolla jo kertoa, että kävelytuoli on aivan ykkönen, sen kanssa poitsu rullailee pitkin huushollia intoa täynnä. On se niin söpö!!! :)

Tervehdys täältäkin. On se jännä, miten eri tahtiin vauvat kehittyvät: Marraspallon Iina jo melkein kävelee kun taas meidän vauveli ei vielä edes kunnolla ryömi. Hieman kyllä pääsee eteenpäin kun laittaa tarpeeksi kiinnostavan lelun eteen. Uusin taito pojalla on muuten kyljellään istuminen, tykkää siis lekotella kyljellään kyynärvarsiin nojaten.

Käytiin tänään allergialääkärin luona ihottuman takia. Lääkäri sanoi pojalla olevan atooppista taipumusta, mikä tietää armotonta rasvausta. Prick-testit otetaan varmuuden vuoksi kk:n päästä. Ihottuma on kyllä onneksi hieman parantunut, eikä kasvoihinkaan tule enää niin usein punaisia läiskiä. Kaipa tässä sitten uskaltaa laajentaa pikku hiljaa ruokavaliotakin.

Yöt ovat meillä edelleen aikamoista haipakkaa. Viime yö meni tosin paremmin: sain nukuttua putkeen jopa neljä tuntia, mitä ei olekaan tässä pariin viikkoon tapahtunut. Mun oli tarkoitus nyt keväällä mennä autokouluun, mutta saa nähdä: jos poika heräilee tähän malliin, en kyllä viitsi lähteä vaarantamaan omaa ja muiden turvallisuutta silmät ristissä. Ois varmaan kannattanut ajaa kortti jo aikaisemmin, mutta kun sitä autoa ei ole lapsettomana kaupungissa tarvinnut.

tosca ja pikku mussukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Flunssaa pukkaa kovasti, mulle ja Viiville. :( Mä kaikista kipein.

Yöt menee vaihtelevasti, mutta päikkärit on ihan jees. Kevättä odottelen, ku näyttää että talvi vaan jatkuu ja jatkuu. Tuli takassa, ja silti paleltaa. Viivi harjoittelee konttaamista, pylly nousee, mutta eriaikaa kun kädet, kohta se jo onnistuu!

Nyt on mentävä, Viivillä lounasaika! Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

-mindi & Viivi

Meillä Iina on nyt ottanut askeleen seuraavaan päämäärään... Kävelee tukea vasten, lelulaatikko edessään koettaa päästä huoneesta toiseen välillä hyvällä ja välillä huonolla mestyksellä.... Konttaaminen on kokonaan taakse jäänyttä homaa, eikä se sitä oikein tehnytkään missään vaiheessa, ryömiminen ja karhunkävely pylly pystyssä on hauskempaa näköään ja tietysti nyt tämä ylös nousu ja kävelyharjoitukset. Saa äiti täällä olla sydän syrjällään kun neiti seikkailee ilman minkäänlaista huolta omasta osaamisesta ja taidoistaan....

Aivan ihana ilma tuolla pihalla, mutta tulee niin pirun kylmästi taas.....

Meillä olisi tässä parin tunnin päästä tuo Iinan korva kontrolli ja toivottavasti se tulehdus saatiin pois silloin lääkkeillä.

Yöt ovat olleet huonoja nyt taas, herää tunnin väelin itkemään kuin jotain jäsentä revittäs irti, ja ei millään meinaa asettua uudestaan nukkumaan mutta kylläse väsy aina jossain vaiheessa tulee....

Mutta nyt pyykkihommiin taas, sitä sitten riittää aina..

Marraspallo ja IIna

Lähettiin ruokailun jälkeen ulkoilemaan esikoisen ja Avan kanssa. No se ulkoilu ei ollut kauheen mukava, esikoinen raivos ja huusi kun jokin ei onnistunut yms. Tultiin sisälle ja vein neidin nukkumaan, ilmeisesti väsyttää viikonlopun riennot, no nyt se nukkuu omassa huoneessa. Ja mä yritän pitää Avan hissukseen ettei sisko herää, saa ainakin tunnin nukkua... Muuten ulkona oli ihana auringon paiste, mut kylmä tuuli!!

Esikoisella (5v.)oli viime viikolla vikaa kertaa alkeisjatko uimakoulu ja neiti oli vikalla kerralla aikuisten altaassa uinut 25 metriä ja sai uimamerkin. Olin aivan ihmeissäni, kun olin neitiä vielä varoittanut että et varmaan saa sitä merkkiä kun et osaa vielä uida.. Nyt pitää sitten ite vaan käyttää sitä uimassa ettei taito ruostu. Syksyllä voi sitten mennä jatkouimakouluun, joka pidetäänkin sitten aina aikuisten altaassa.

Tulipas sekava teksti, nyt teetä kuppi juomaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat