Sivut

Kommentit (37)

Onpas teille tosiaan tulossa varsinainen jötkäle vauvaksi! Ainakin kun vertaa meidän kirppuihin, joista suurin on painanut 3250g... Täällä ollaan hengessä mukana sun odotusajan viimeisissä päivissä. Kivaa että viimeistään maanantaina sitten tapahtuu; tuupa kertomaan heti kun kykenet!

Kiitos kaikille sympatiasta. Ei ole ollut herkkua tämä jalka-pakarasärky; vaikeinta on ehkä ollut se kun ei oo voinut varata jalalle yhtään painoa. Naprapaatti oli samaa mieltä kuin minäkin, että ristiselkä sen jumin on saanut aikaan, ja raskaudesta se johtuu. Hän teki sellaisen painelukäsittelyn, joka laukaisi jumia aika hyvin. En mä nyt kunnossa vielä oo, ja varsinkin tänä aamuna oli tuskaiset paikat, mutta kyllä nyt on saanut nukutuksi ja pystyy sentään kävelemään. Jos huomenna vielä kipuilee pahasti niin meen toiseen käsittelyyn.

Kissakeskusteluun sekaannun minäkin. Mua ärsyttää suuresti, kun naapurit pitää kissojaan ulkona vapaana ilman mitään kontrollia. Ne tykkää kovasti oleilla meidän pihalla; kiva siisti hiekkalaatikko on tarpeita varten; linnuille on pönttöjä ja kätevä lintulauta, jonka luokse voi jäädä vaaniskelemaan jne. Ja tuossa tontin takana alkaa metsä ja luonnonsuojelualue, jossa on keväisin taas pesiä poikasineen... Siis tykkään kyllä kissoista, mutta en hyväksy ulkokissameininkiä. Onneksi kumpikaan niistä ei oo osoittanut kiinnostusta vaunuja kohtaan.

Lisäksi toinen näistä naapureista otti äskettäin koiran, jota pitää myös vapaana ulkona - siis ei omalla pihalla, vaan se juoksentelee täällä myös haukkumassa meidän lapsia jotka on lumileikeissä omalla pihalla. Tekis tosiaan mieli päästää meidän sakemanni-rouva ovesta ' saattamaan' se rakki ja ne kissat omalle pihalleen! Lisäksi sitä koiraa pidetään ulkona ilmeisesti narussa silloin kuin kotiväki on muualla, koska sieltä kuuluu jatkuva louskutus, kun koira haukkuu tylsyyttään ja ikäväänsä. Voi elämän kevät!!!

Haa, naprapaatti pisti minua järjestykseen ja komensi, että kylppärin kuuraus ja listojen hinkkaus saa nyt sitten jäädä odottamaan toista tekijää tai sitten parempikuntoisia aikoja. Eli ehdoin tahdoin ei kannata ilmeisesti saattaa selkäänsä niin romuksi ettei kykene synnyttämään tätä lastaan enää. She' s got a point there! Jospa kerrankin tottelis jotain ihmistä... :-D

Hyviä vointeja edelleen kaikille, nyt tämä mummeli vaikenee ja lähtee lukemaan Annaa. :)

terveisin Jymy rv 34+6 (huomisesta eteenpäin saa mennä Jorviin synnyttämään, jess!!)

Jymy-parka, toivottavasti saadaan sut kuntoon! Tommoset vaivat on muutenkin sikainhottavia, saati raskaana ollessa kahta kauheempia. Tsemppiä ja positiivista mieltä sulle!

Jos Jymyllä oli tuskien yö, niin mulla tuppas olemaan vähän murheiden yö. Eilinen vanhempainilta! Meidän nelosluokkalaisesta neidistä, joka on aina ollut koulussa positiivinen tapaus ja josta olen aina ennen saanut hyvää palautetta, onkin tullut ilmeisen näsäviisas ja ylimielinen tapaus. Koulumenestys on tuloksilta erinomainen, mutta pimusta on tullut ilmeisesti just sellanen oppilastyyppi, jota itse opettajana inhoan ihan kauheesti: tietää olevansa hyvä ja kuvittelee vielä olevansa pikkasen parempi kuin onkaan, ja katsoo siksi oikeudeksaan vastailla opettajille millai haluaa, ylimieliseen sävyyn. Tekemättömiä läksyjäkin paljastui melkoinen lista. Mä tulin NIIIIIIN vihaiseksi ja ryöpytin sen tenavan kunnolla kun pääsin kotiin. Ja vaikka lopuks tietty sanoin postitiivisia asioita ja että rakastan sitä, niin silti oli sit loppuillan ja yön niin MUSTA mieli. Mä olen niin luottanut siihen tyttöön että se hoitaa hommansa ja osaa käyttäytyä, ja voi hemmetti sentään. *Huokaus*

No, nyt oon tiiviimmässä yhteydessä opeen ja sanoin haluavani tiedon HETI jos jotain tollasta käytöstä ilmenee. Ainakin nyt illalla vaikutti siltä, että pimu ymmärsi, mitä on tehnyt ja osin tiesi sen kyllä itse jo etukäteenkin ettei ole ollut ihmisiksi. Jotain toivoa sentäs, että se ymmärtää korjata käytöksensä ja asenteensa.

Voi sori, tuli pitkä vuodatus aiheesta, on vaan pakko purkautua....

Kevis: juu, kyllä kissat yleisesti ottaen on yllättävän kiinnostuneita vaunuista, mutta jos ei teillä niitä siinä päivittäin pyöri, niin tuskin pyörii vauvan tultuakaan. Meillä katsos ongelma on sitä luokkaa, että suuren osan päivästä, nyt varsinkin talvisaikaan kun takapihalla ei oleskella ja kuljeskella, naapuruston kissat (4-5kpl) pyörii tuolla puutarhassa koko ajan. Välillä niitä saa hätistää pois terassiltakin (just siitä mihkä vaunut sit tulevaisuudessa laitetaan varjoon, että vaavi saa nukkua) ja jopa etupihan ikkunalaudoilta, mihkä ne tulee paistattelemaan kevätauringossa. Että me ollaan niinkun ihan helisemässä noitten kattien ja niitten jätösten (ja kesällä myös niiden metsästyssaaliiden *yäk*) kanssa. Mä yleisesti ottaen olen tätä ennen pitänyt kissoista, ja ennen kuin ite sairastuin lapsena allergiaan, niin meillä kotona oli aina kissa. Mutta tää niinkun on nyt sitä luokkaa että ottaa nuppiin noitten kattien jatkuva hiiviskely meidän tontilla.

Voi kun oon negatiivinen tänään... NO, ainakin aurinko paistaa ja tänään on mun autopäiväkin, että taidanpa mennä vaikka kiertään ne Porin lastenvaatekirppikset.

t. Bonita 35+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taas on perjantai, enkä koko viikkona ole kerinnyt koneelle. Sit meneekin aina aikaa kun luen kaikkien viikon kuulumiset.

Kiva kun on uusia tullut mukaan, varsinkin kun aika monella täällä H-hetki kolkuttelee ovella.

Minusta tuntuu että itsellä on vielä ikuisuus sinne synnytykseen, koska silloin on keskikesä ja nyt kun ulos katsoo, niin täällä ei ole tietoakaan edes keväästä. Mitä nyt muutama talitintti yrittää laulua vääntää...

Ehkä olen vain lopen kyllästynyt tuohon hemmetin lumeen.

Isäntä lähti äsken työkaverinsa läksiäisiin. Oli niin tohkeissaan, että kun kävin ihan sattumalta autolla niin huomasin että oli jättänyt kaikki ovet auki, siis lukitsematta ja kannettavan siihen penkille, että mahdollisella vorolla olisi helppo keikka.

Täytyy aamulla muina miehinä kysyä siltä että onko sun kannettava täällä sisällä, kun en mistään löytänyt sitä ja auton ovetkin oli auki...

Tänään täytyy yrittää tenavat pistää aikaisemmin nukkumaan, kun on kohta se kellojensiirto, et ei ole sit maanantaiaamu koululaiselle ihan shokki.

Ei maar, nyt tuumasta toimeen ja pesulle porukka!

Hyvää viikonloppua kaikille, koittakaahan jaksaa masujenne kanssa.

Meriaani rv23+5

Eipä vaan sitten tule uni silmään, osasyynä kärhämä tuon ukkokullan kanssa, nalkutin ylenpalttisesta saunaoluen juonnista!! Ei kait siinä muuten mitään mutta kun huomenna pitäis päästä aamupäivällä liikenteeseen hyvissä ajoin ja tuleeko siitä sitten mitään kun toinen kuorsaa oluthuuruissaan ties miten pitkään. Noh, katsotaan. Päätin että herätys tapahtuu kello 9 tasan, oli miten oli...

No sepä siitä. Vaikkakin tästä aiheesta voisi jupista kyllä pidempäänkin ;).

Voi kun löytyisi multakin puhtia tuohon siivoushommaan, ja juuri sellaiset paikat joita harvoin tulee putsattua (vaatehuone, makkarin kaapit ym ym) pitäisi järjestää. No, ehkäpä tässä joku päivä ryhdistäydyn ja alan tuumasta toimeen.

Nyt pitää mennä yrittämään unia, muuten ei jaksa. Letkeää päivää teille kaikille! t. helinä

Mietin tuossa, että olikos se niin, että Aadiliinalle oli sovittu käynnistysaika? Vai sekoitanko johonkuhun muuhun?

Toinen asia mikä tuli mieleen lukiessa teidän juttuja: ensi kuun aikana täällä hiljenee kyllä jonkun verran kun teitä siirtyy useampi vauva-puolelle.

Niin ja katsoin kanssa listaa, että ei siinä sitten ole kuin n kuukausi väliä kun me Keviksen kanssa tullaan laskettuine aikoinemme perässä. Tosin eihän tässä tiedä järjestyksestä loppujen lopuksi varman päälle mitään. Itellänikin varmaan mikä tahansa seuraavista 13 viikosta mahdollinen ;)

Toivottavasti tulee uusia odottajia..." Salaa" olen kurkkinut kuumeilupuolelle ja siellä on ainakin yksi plussannut 60-lukulainen.

Itselleni ei kuulu mitään ihmeempää. Jaksoin hyvin eilen lähteä yksille synttäreille yms pientä eli nyt ei ala enää niin pahasti kipuilemaan rasituksesta. Tosin aika vähäistähän tuo minun liikkuminen on nytkin. Kun vain jaksaisi jossain kohdassa järjestää noi vaatekaapit. Esikoisen liian pienet vaatteet pitäisi saada alta pois ja tilaa vauvan kamppeille. Tosin jos vielä vähän odottelen niin samasa rytäkässä saisi talvivaatteetkin vintille.

Vintistä puheen ollen toivon, ettei hiirulaiset ole löytäneet vaunukoppaa. Vieraspatjat oli mennyttä kalua. Inhottavia otuksia, varsinkin raskaana olevan näkökulmasta. Yksi saatiin kyllä loukkuun, toivottavasti sillä ei olllut kavereita. Ainakin päällisin puolin näytti siltä, että vain nuo patjat ovat kelvanneet.

t äitimiia rv 29+3

eikun ylöspäin sieltä nelossivulta vai missäs me oikein oltiinkaan. En kirjottele nyt muuta, kun on piinallinen kipu vasemmassa pakarassa ja koko jalka toimintakyvytön. Jonkintapainen noidannuoli taisi iskeä eilen illalla, ja oon viettänyt todellisen tuskien yön.

Naprapaatti odottaa klo 12, pitäkää peukkuja että mies ehtii töistään tänne ajoissa, ja että se napris voi tehdä mulle vielä jotakin tästä möhömahasta huolimatta... Kinkkauskaan ei meinaan onnistu, kun ei tasapaino toimi ja ku oikeesti ottaa niin hirveen kipeetä... :-(

Ja taas mietin yöllä, että toivottavasti ei ainakaan synnytys käynnisty tässä jamassa, menis nimittäin varmaan leikkauksen puolelle....

Jymy rv 34+5

Tupsahdan tässä mukaan menoon.. eli meillä esikoinen täyttää kohta vuoden ja seuraavalle on l.a. 28.6. juuri ennen kuin itselle kilahtaa 40v. mittariin... tuntuu kyllä hurjalta että miten sitä pärjää sitten kahden pienen kanssa, mutta eiköhän se siitä sitten suttaannu. Hoitovapaalla olen tällä hetkellä ja suunnitelmissa on kyllä olla kotona lasten kanssa jonkun aikaa sikäli kun taloudellinen tilanne sen sallii. Tältä erää pitänee lopetella, mukavata torstai-iltaa ja voidaanhan paksusti... ;) t.helinä rv 26+1

Aadiliinalle tsempit! Kestovaipoista löytyy tästä huushollista kokemusta 2v8kk ajalta. Niitä on niin monenlaisia, jotkut sopii yhdelle vauvalle ja toiset toiselle. Melkein pitää ostaa yksi per malli ja tutustua käytännössä että mikä just omalle vauvalle parhaiten käy. Huuto.netistä saattaa saada vähän käytettyjä vähän halvemmalla.

Mä tykkään froteisista Imse Vimse -vaipoista, joita käytän (tai poika käyttää;) Bumpy- ja Bummis-kuorien kanssa. Ne kestää 90 asteenkin pesun, tosin 60 astetta riittää ihan hyvin. Ja ihan parhaita (ja kalleimpia) on Fuzzi Bunzit erilaisilla imuosilla. Pienellä vauvalla harsot + villavaippahousut on ihana yhdistelmä ja sit esim. flanellista lisäimua kehiin vauvan kasvaessa. Netistä löytyy puoteja ja tietoa ihan järkyttävä määrä tästä aiheesta. Sen verran haluaisin varoittaa, että tästä hommasta voi tulla oikein intohimo. :)

Jymylle parempia vointeja ja kaikille aurinkoista mieltä!

hankalin 22+0

Olen tuolla toisilla palstoilla käynyt lueksimassa ja mielessäni miettinyt onko täällä toisia " vanhoja" odottajia, ihana että löysin tänne! Meillä on neljä lasta, kaksi jo teini-ikäistä ja eskarilainen ja kolmevuotias. Nyt uusi tulokas masussa viikolla (noin) 6. Onko täällä kaikki jo loppusuoralla vai löytyykö muita joilla mahan kasvatus vasta alussa?

Onhan se hiukan hassua kun neuvolassa käydessä muut ovat suunnilleen saman ikäisiä kuin omista lapsista vanhin mutta eiköhän sen kestä, iän tuomalla arvokkuudella...

Uusi kun olen niin kiinnostaisi kuulla miten teidän muiden sukulaiset, ystävät ja omat lapset on vauva-uutisen ottaneet vastaan? Meillä ei asiasta tiedä vielä muut kuin isommat lapset ja he ovat kyllä olleet asiasta enemmän kuin onnellisia. Muille kerrotaan vasta eka ultran jälkeen kun kaikki on varmasti kunnossa.

Ihanaa keväisen päivän jatkoa kaikille palstalaisille!

Jymylle: Älä nyt vain jätä kirjoittamatta, juttujasi on kiva lukea. Ja kirjoittele tällekin puolella, vaikka muuten siirtyisitkin vauvaosastolle.

Bonita: Onko nuo kissat oikeasti kiinnostuneita vaunuista? Meillä ei ole kissa- eikä oravaverkkoja, en ole koskaan mitään pieneläimiä tavannut vaunujen lähistöltä. Mutta voihan se olla niinkin, että en ole vain huomannut tai sitten ei sellaisia elikoita ole asustellut meidän reviirillä...

Kuulkaas, tasan seitsemän vuotta sitten elettiin aika kiivaita hetkiä tuolla OYS:n synnytyssalissa. Ja nyt on sillä pikkuötökällä jo koulunportti auennut yläleuassa. No, pian uusitaan ne jännittävät hetket.

Kevis

Tervetuloa uudet listautuneet kuusikymppiset Peik ja HooBee! Kiva kun saadaan lisää väkeä tähän pinoon. :)

Eivät onneksi lapset siirtäneet sisäisiä kellojaan, joten meillä noustiin nyt puoli seitsemän sijaan puoli kahdeksalta... Luksusta! Ihmettelen vaan ukkoani, joka eilen niin saarnasi että pitää mennä ajoissa nukkumaan, kun on kellojensiirtokin... ja tuli sitten itse joskus kolmen maissa yöllä petiin tuijotettuaan telkasta pokeria ja lipitettyään muutamankin kaljan... Mulla taas yö meni masu-Pertsan voimistelujen ja tolkuttoman närästyksen takia aika poskelleen. Ehkä toi auringonpaiste piristää, mitä sitä nyt siivilöityy sisälle meidän likaisten ikkunoiden läpi. ;-)

Joka ilta oon ihan lähtötunnelmissa. Eli huusholli kuntoon, jos vaikka vedet menee yöllä. Laskettuun aikaan on vielä 5 viikkoa jäljellä, joten jännitysöitä tässä varmaan vielä riittää!

Sain eilen vaihdetuksi mullat kahdesta valtavasta anopinkielestä. Muita huonekasveja meillä ei ole jäljellä, kiitos ahkerien pikku-puutarhureiden... Kunhan nuo pojat tuosta vähän varttuu niin sitten perustan tänne viidakon!

Mua nyt vähän huolettaa, mitä Vaahtikselle kuuluu! Kun ei ole näkynyt palstalla aikoihin, vaikka pitäisi jo olla äitiyslomallakin. Huhuu, onko kaikki hyvin?

Aadiliinalle vielä onnentoivotukset, jos vaikka tänään ehdit lukaista meidän pinoa. Hengessä ollaan mukana! :)

terveisin Jymy rv 35+2

Bonita minkä teit! Kääntelet veistä mun haavassa! ;-D

Siis kun menit siivoamaan saunan ja kylppärin. Multa kun se naprapaatti kielsi moisen himottavan homman... ;-)

Hih, kaikkea sitä ihminen raskaana ollessaan himoitseekin...

terv. Jymy (hei me hautaudutaan taas lumeen näköjään!)

Voi pyhä jysäys kun on tällä mammalla huulet kipeänä... Ostin tuoreen ananaksen ja piti sitä sitten oikein kovin tänään syödä vaikka jo vanhastaan tiedän, että siit ei seuraa muuta kuin kipeet ja polttavat huulet. Mistähän mahtaa moinen johtua???

Juu kaikki on hyvin ja toivottavasti meidän isi nyt hetken viihtyy poitsun kanssa, että saan jotakin rauhassa kirjoitella. Luen edelleen viestejä mycket ahkerasti mut ei toi meidän termiitti anna tässä rauhassa mitään kirjoitella. Koitetaan nyt saada jotain aikaseks.

Mun puolestani lämpimät tervetulotoivotuksen kaikille uusille mukaan liittyneille kultsuille. Tänne vaan ahkerasti kirjoittelemaan, tääl on ältsin hyvä porukka aina linjoilla.

Jos nyt jotain kuulumisia veivais. Aika menee kun siivillä ja kaikki edelleen tosi hyvin. Sokerit nyt vähän persiillään, mutta enpä anna sen tahtia hidastaa. Viikko on jo mammalomaa takanaa ja puoltoista viikkoa olen saanut kotielämästä nauttia täysillä. Paitsi, että tietty kävi nyt sit niin, että sain armottoman flunssan viime viikolla. Ensin oli poitsukka muutaman päivän kuumeessa ja nyt sit mä olen ollut sellasessa nuhassa, että ihan mahoton. Alkaa jo vähä rassaamaan tää " pää-räkää-täys" -olotila. Muuten raskauden suhteen menee sitten paremmin kuin hyvin eli hävettää taas tunnustaa ja hehkuttaa kun ei kivistä ei kolota eikä supista. Eihän tän paremmin voi voida, voi kun voisi olla ikiraskaana. Viikon päästä maanantaina mulla on sitten se kontrolli taas polilla ja silloin varmaankin päätetään se käynnistyspäivä, toivottavasti ainakin niin olisi. Sen verran olen saanut aikaiseksi, että töistä pois lähtiessäni nappasin pienen selviytymispaketin eli vauvalle on kaikki mahdolliset voiteet ja rasvat hommattuna ja pari kaappiakin olen jo saanut tyhjennettyä joten ohjelmassa ensi viikolle on nyt sitten vaatteiden pesu ja kaappiin viikkailu. Sänky saadaan naapurista lainaksi ja siihen patjan osto, mutta sitä en ihan vielä viitsi laittaa kun jos mä nyt saisin tänään tai huomenna siirrettyä tuon äidin oman pikkukultsun vihdoinkin omaan huoneeseen nukkumaan. Laitan sitten vauvan sängyn vasta viime tipassa. Periaatteessa tavaroiden pitäis olla valmiina sit viikon päästä kun eihän sitä tiedä kuinka nopeasti päättävät tän vauvelin ulos avustella.

Viime viikon lauantaina meillä oli muuten murkkuneidin rippijuhlat. Ne meni hienosti ja onneks nekin juhlat ovat jo ohi. En oo mikään kovin innokas sukujuhlien järjestäjä. Eilen sitten rentouduttiin ja käytiin shoppailemassa. Törsättiin sit sen verran, että mukaan tarttui vähän ihan kiva litteä telkkari ja tytölle myöhäiseksi rippilahjaksi mukava ja hyvinvarusteltu kännykkä. Niin ja uudet verhot makkariin. Joo muuten hyvät verhot, mutta kun ripustin ne ja sitten ihailin niin huomasin, että toinen verho on reilun 10cm toista pidempi eli huomenna sitte Jumboon niitä vaihtamaan. Nyt on ostoksista mieli hyvä ja lompakot tyhjät, no kerrankos sitä jotain ostelee ja onneks kaikkee ei tarvii heti kerralla maksaa.

No niin nyt meni ihan jonninjoutavaks turhan jauhamiseks. Jymyllä ja Bonitalla on ollut näemmä aika vaihdukasta ja ei-aina-niin-mukavaa, mutta toivottavasti teidänkin loppusuora menisi ihanasti niin, että jäisi raskaudesta hyvät muistot. Mä koitan nauttia vieläkin enemmän jos mahdollista ja ottaa kaiken näistä viimeisistä raskaushetkistä irti. Mullehan tää nyt sit on viimeinen kerta. Nyt päästän miehen suihkuun ja palailen taas linjoille joku toinen kerta. Niin ja ihanaa raskausaikaa kaikille muillekin odottajille. Nauttikaa, nauttikaa ja nauttikaa...

Kevättä edelleen odottaen ja pakkasiin superkyllästynyt Vaahtis, poitsu 1v5kk ja " Velmeri" 35+4

Tervetuloa mukaan Kristiina ja Helinä kivaan porukkaan! Jos löydän meidän listauksen, käyn nostamassa sitä pinossa ylöspäin, niin voitte laittaa loppuun omia tietojanne. Ja samalla näette keitä muita on menossa samassa vaiheessa. Mukavaa että tulitte joukkoon! :)

Hienoa, että Keviksen äitipoli-kuulumiset oli hyviä. Varsinkin että kohdunsuu on pysynyt kiinni.

Täällä ihmettelen nyt sitä, että mulla on ilmeisesti äitiysloma alkanut eilen! Heh, samanlaiselta tuntuu tämä ' lomailu' kuin viimeiset pari vuotta... Mutta tuleepa ainakin vähän rahatilanteeseen parannusta, kun onnistun saamaan äp-rahan edellisen raskauden perusteella, eli siis vanhoihin tuloihin perustuen. Onkin ollut täällä aika tukalaa budjetin osalta.

Kankku ja jalka jakselevat edelleen paremmin. Kyllä tää tästä! :) Siivousten osalta oon tehnyt nyt vain sellaisia hommia, joita voi tehdä seisaaltaan, esim. putsasin eilen jääkaapin. Mutta eikös tuo ukko mennyt sitten illalla avaamaan jonkin hirvittävän kilohaili-säilykepurkin ja laittoi sen avonaisena takaisin kaappiin. Tänä aamuna kun avasin jääkaapin niin meinasin pökertyä; haisi ihan kuin jokin olisi ollut vielä toissapäivänä elossa ja sittemmin alkanut kompostoitua sinne hyllylle! Laitoin sitruunamehua mukiin imemään pahimmat löyhkät, mutta en tiedä pystyykö sekään konsti noin hirveään katkuun. :(

Aadiliina kyseli miten meidän hurtan karvatilanne jakselee. No sillä näyttää olevan kevät läpi vuoden, nimittäin sen verran kovilla kierroksilla karvatehdas käy koko ajan. Varsinkin pohjavillaa tuppaa koko ajan irti ja lisää tulee. Kun siltä viime viikolla poistettiin haavasta tikit, niin eläintenhoitajakin ihmetteli miten paljon oli ajellulle alueelle ehtinyt karvaa 2 viikossa kasvaa... vaikka hänellä itselläänkin oli samanmerkkinen koira. Vaivaakohan tuota rohjaketta hirsutismi? Ainakin huusholli näyttää siltä - ja kaikki meidän vaatteet. ;-D

Äh, jotain muutakin kommentoitavaa tässä taisi olla, mutta kun kävin koneella jo aamulla, niin ei vanha näköjään enää muista mitä tuli silloin luetuksi.... Huolestuisko tästä?

Hyvää perjantaita kaikille työläisille ja lomalaisille, voikaapa hyvin

t. Jymy rv 35+0 + poikalauma

Hei taas!

Aamulla vein kasiluokkalaisen laskettelureissulle ja eskarilaisen päiväkotiin, nyt pitäisi tehdä kakut sun muut illan lasten synttäreille, kun tänään on se varsinainen 7-vuotispäivä. Eilen oli kovasti supistuksia illalla ja se veti mielen aika matalaksi, mutta aamulla oli taas ihan kiva olo. Enkä kävellyt edes yhtään kertaa ovenpieliä päin yöllisillä vessareissuilla, joten olkapäätkin on ihan kunnossa... :)

Torstaiksi sain sen sairaala-ajan, onneksi ei pitempään enää tarvitse odotella. Mukavaa, että noin pian järjestyi ja saa asiantuntijoilta apua ja vauvaakin sitten taas kurkataan ultralla. Valitettavasti mies ei pääse mukaan, vaikka olisi kiva ollut ottaa hänetkin mukaan.

Tuah taisi kysyä vanhempieni suhtautumisesta tähän iltatähtiasiaan. Meillä on tällaiset nykyaikaisen sekavat perhe- ja sukukuviot. Minun isäni on mennyt 30 vuotta sitten uusiin naimisiin ja hänellä on siitä avioliitosta kuusi 30 - 11 -vuotiasta lasta. Isä itse on 65-vuotias. Minä olen kaikista lapsista vanhin ja ainoa, jolla on lapsia. Minulla on myös ihan oma veli, joka täyttää 32 tänä vuonna, mutta ei ole vielä hänkään ehtinyt lisääntyä.

Äitini on menehtynyt rintasyöpään kahdeksan vuotta sitten. Hän ei ehtinyt nähdä tätä kuopustammekaan, mutta ehti kuitenkin tutustua nuorimmaisten isään. Luulen, että isäni on hiukan hämmästellyt tätä viimeistä vauvaa, mutta hänelle asia on varmaan aika yhdentekevä. Äitini piti kovasti vanhimmista pojistani, ja uskon, että hän olisi myös iloinen, jos olisi saanut olla mummina näille pikkuisillekin.

Anoppi oli jo menettänyt toivonsa uusista lapsenlapsista minun ikäni vuoksi. Hän oli suorastaan riemuissaan kuulleessaan uudesta vauvasta. Tosin lapsenlapsia on nyt tulossa hänen tyttärelleenkin, joten voi mummeli olla vauva-asiaan tyytyväinen.

Minulla ja miehelläni on 6,5 vuotta ikäeroa " väärin päin" . Monilla hänen ystävistään on pieniä lapsia tai lapset vielä tekemättä, kun taas minun tuttavapiirissäni lapset ovat joko minun vanhempien poikieni ikäisiä tai hiukan sitä nuorempia. Luulen, että yleinen selän takana kauhistelun aihe on lasten määrä ja ehkä myös sekin, että äiti on näin vanha ;) Mutta kukaan tuskin ihmettelee sitä, miksi 33-vuotias mieheni saa vauvan...

No nyt meni taas niin omakohtaiseksi tilitykseksi, että en enää muista, mitä minun piti kirjoittaa kenellekin. Olen käynyt vaklimassa noita maaliskuisia toisinaan, on niin jännittävää seurata, kun h-hetki on heillä käsillä ja pianhan se on jo meilläkin! Juu, ja tämä lista onkin siitä kiva, etten minäkään ole ihan viimeisenä, vaan laskettu aika tunutt olevan jo kohtuullien matkan päässä.

lloista ja leppoisaa kevätpäivää lähettelen täältä kaikille, painun pian taas tuonne keittiöön kondiittorin hommiin.

Kevis rv tasan 30

Täällä on upeen näköinen sää, mutta kun ulos astut, niin hrrrr, kamalan kylmä ja voimakas tuuli puree luihin ja ytimiin.

Mä huolsin noi vaunut tänään kondikseen. Imuroin pölyt ja roskat ja kiillotin metalliosat ja sitä rataa. Koklasin tota kissaestettäkin siihen ja hyvin tuntui sopivan. Millähän noi naapurin kissat sais pysymään omalla puolellaan? Ei varmaan millään (ellei me sitä hullua pitbullia osteta - anteeksi kissanomistajat, mä olen kamala ihminen).

Illalla olis tiedossa molempien tenavien luokilla vanhempainiltaa. " Mielenkiintoista" taas kuulla, mitä toi jälkikasvu on sählännyt... Huh, kunhan ei kauheen ikäviä terveisiä tulisi...

t. Bonita 35+3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat