Seuraa 

Sivut

Kommentit (22)

täällä onkin jo odoteltu uutisia! Paljon onnea! Toivottavasti saadaan pian kuulla tarkemmin, miten synnytys sujui ja miten kotona on lähtenyt sujumaan vauvan kanssa.

Jaipur, teidän vauva ei ilmeisesti kuulu näihin hidastelijoihin (..tai mistähän sen nyt vielä tietää).Huh, Kuulostaa aika hektiseltä tuo meno. Mutta muistan, että itsellänikin tuli kamala paniikki järjestää kaikki valmiiksi kun äitiyspolilla arveltiin, että vauva tulee etuajassa. En ollut ollenkaan varautunut, että vauva voisi jo tulla. Muistan myös, että pari viikkoa sen jälkeen tuntui siltä, että en todellakaan halua, että vauva vielä tulee ja olin huolissani, jos supistuksia tuli. Tuntui, että vauva on vielä niin pieni, että sen on parempi vielä viihtyä masussa. Ja sitten kun lakkasin stressaamasta ja tavarat oli hankittu, vähenivät supistuksetkin..Mutta toivotaan, että teidän vauveli viihtyy vielä masussa.

Liinailusta: täytyy myöntää, että en kyllä yhtään tiedä tuosta vaatetusasiasta. Tarvitsee kysyä viisaammilta. Ajattelin että alkuvaiheessa käytän sitä kotona ja jos siihen tykästyn, täytyy perehtyä tarkemmin ulkovaatetukseen sen kanssa. Josko tästä vihdoin mentäisiin muutenkin kevättä kohden ja ilmat lämpenisivät.

Vauvan huoneen sisustaminen, Nasumasu ja Jaipur, kuulostaa mukavalta! Meidän asunnossa ei ole tilaa vauvan omalle huoneelle, joten sisustusratkaisut ovat hieman kärsineet tästä. Mutta kyllä tuo vauvan sänky on tosi hellyyttävä, uskomatonta että siinä nukkuu kohta meidän uusi perheenjäsen.

Olen tosiaan ollut ihmeellisen väsynyt pitkistä yöunista huolimatta, se on ollut tosi tylsää. Onneksi tänään on vähän virkeämpi olo. Eilen kulutin aikaa käymällä elokuvissa katsomassa Pingviinien matka. Tuntui siltä, että on hyvä mennä katsomaan joku rentouttava/hyväntuulinen elokuva ja sitähän tuo oli. Onneksi en ruvennut itkemään vaikka monelle pingviininpoikaselle kävi huonosti...nykyään kun alkaa aika helposti itkettämään. Luin netistä synnytyskertomuksia ja tuntui, että ne ovat todella liikuttavia ja itketti hirveästi. Muuten aika on käynyt pitkäksi, en enää keksi oikein mitään tekemistä. Leipoa tosiaan vielä voisi. Odottelen, että jos tänään aurinko vähän paistaisi, niin voisi lähteä kävelylle, kun vointi on parempi. Neuvolassa kävin jo, kaikki vaikuttaa olevan kunnossa.

Mukavaa perjantaita kaikille,

t. Sirje

Tervetuloa joukkoon Hemuli5! :)

Ei ole Rudiksesta eikä Kirsistä mitään kuulunut, lienevätkö jo äitejä hekin?

Meillä tosiaan synnytystä alettiin käynnistelemään lauantaiaamuna tableteilla raskausmyrkytyksen vuoksi ja kaikki sujuikin melkoisella vauhdilla siitä eteenpäin. Selvittiin kuitenkin hyvin. :)

En nyt vielä jouda enempiä kertoilemaan, päivitän vaan listan omalta osaltani.

Hyvää viikonloppua.

Susanna ja " Josefiina" (sunnuntain nimipäivän mukaan)

--------------------------------

Seireeni@

la 19.9.2005

Poika s. 16.9.2005 Naistenklinikka

paino: 3885g pituus: 51 cm pipo: 33

Beibi0905

la 30.9 Naistenklinikka

Tyttö s 13.10.2005 Naistenklinikka

paino: 3844g pituus: 49cm pipo: 34cm

SoleMio

la 10.10.2005

Poika s. 25.10.2005

Paino: 3562 g pituus: 53 cm

Mari@lokavaavi

la 10.10.2005

Tyttö s. 7.10.2005

annam75

la 2.11.2005

Poika s. 11.11.2005

Paino: 3760 g pituus: 53 cm

Cindi ja Hgin Naistenklinikka

la 06.11.2005

Tyttö s. 3.11.2005

Paino: 2760 g pituus: 48 cm pipo: 33 cm

Toukkis73 KOS

la 10.11.2005

Tyttö s. 13.11.2005

Paino: 3610 g pituus: 51 cm

SnowApple KOS

la 14.12.2005

Tyttö s. 25.12.2005

Paino 3575 g, pituus 52 cm, pipo 36 cm

Swheatie KOS

la 26.12.2005

tyttö s.20.12.2005 suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi

paino 3720g ja pituus 50cm. pipo taisi olla34cm

Suiza, KOS

la 29.1.2006

Tyttö s. 30.12.2005, NKL (hätäsektio)

Paino 2640g , pituus 48,5 cm

Kanika, NKL

la 31.12.2005

Poika s. 2.1.2006

Paino 4049g, pituus 53cm, pipo 35 cm

Turpo-Urpo KOS ja Haikaranpesä

la 4.1.2006

tyttö s. 5.1.2006

paino 3536g, pituus 48 cm, pipo 33 cm

Frida75, NKL

la 14.1.2006

tyttö s. 9.1.2006

paino 2835g, pituus 47 cm, pipo 35,5 cm

susumi, NKL

la 15.1.2006

tyttö s. 14.1.2006

paino 3240 g, pituus 48 cm, pipo 35 cm

Lene74

la 25.1.2006 Naistenklinikka

poika s. 5.2.2006

paino 4060 g, pituus 53 cm, pipo 37 cm

Virginie

la 26.1.2006, Hyvinkää

poika, 28.1.06, klo 18.00

Paino 4094 g, pituus 50 cm, pipo 33,5 cm

Olivera

la 29.1.2006, Naistenklinikka

poika, 02.02.06, klo 20.20

Paino 3920 g, pituus 51 cm, pipo 37 cm (!)

Modesty68

la 2.2.2006, Kättäri & Haikaranpesä

Tyttö, 28.1.06 klo 02.42

Paino 2810 g, pituus 47 cm

RouvaSukkula, KOS & Haikaranpesä

la 3.2.2006

Tyttö, 03.02.2006, klo 6:10

Paino 3430 g, pituus 52 cm

Ruddycat, Tays

la 7.3.2006

Tutanna, PKKS

la 27.3.2006

Tyttö, 19.03.2006 klo 9.55

Paino 3105g, pituus 50cm

Callistrate, NKL

la 27.3.2006

Finnmar, SEKS

la 2.4.2006

Kirsi10, HYS

la 3.4.2006

Sirje1, KOS

la 3.4.2006

Jaipur, NKL

la 10.4.2006

Santtu06, NKL

la 14.5.2006

Nasumasu74

la 21.5.2006

drömmare

la 9.8.2006

Ulviina

la 3.9.2006

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onnittelinkin Tutannaa kertaalleen vauvapuolella mutta onnea vielä pikku tytöstä!

Jaipur: kiva että löysit liinan, beige kuullostaa käytännölliseltä väriltä. Ulkona liikkumiseen hyvä on kantotakki, jollaisen oletkin nähnyt minulla. Keväällä siitä saa vuoren pois, ja kesän lämpimillä varmasti normaali (" sisä" )vaatetus riittää. Kantotakit ovat tietysti aika kalliita (minun Pemmikaanin takkini maksoi 320 e, hui kamala olinpas rahossani vielä syksyllä), mutta löytyisikö käytettynä?

Meilläkin on Lapselliset, se on hilpeä. Tänään on muuten Akateemisessa (lasten)kirjat -20%, kävin rohmuamassa vaikka mitä kun sain mummiltani rahaa ostaa vauvalle jotain. Voisin ostaa kaupat tyhjiksi lastenkirjoista, ne ovat niin ihania. Ja tyttö katselee kuvia jo mielellään ja kuuntelee kun luen. Eihän se vielä mitään ymmärrä mutta tekee varmaan hyvää kielen kehitykselle. Ostin Tove Janssonin Kuinkas sitten kävikään, Kirsi Kunnaksen uuden Tiitiäisen pippurimyllyn ja pikkulapsille tehdyn kokoelman Tiitiäisen runolelun, ja katselukirjoiksi Julia Vuoren Sika ja värit sekä Maalla on mukavaa, jossa on valokuvia, ja vielä ihanan koskettelukirjan Ujo Uolevi. Tuskin maltan odottaa että pikkuinen herää päiväunilta.

Voimia väsyneille ja kaikille muillekin odottajille! Mukavaa saada aina vain lisää porukkaa vauvapuolelle.

F & F kohta 11 viikkoa

Voi mikä ihana auringonpaiste! Kuultaisiinpa jo pian Rudiksesta ja Tutannasta, miten siellä on kaikki mennyt. Jännää!

Hassua, miten vielä viime viikolla luulin, että tässä kestää vaikka kuinka monta viikkoa ennenkuin raskaus loppuu, ja rentona touhusin kaikkea kivaa ja pientä. Sitten ne viikonlopun oireet ja viimeistään eilinen neuvolakäynti sai koko olon muuttumaan. Vatsa on laskeutunut, ja sf-mittakin oli pienentynyt lähes 4 cm (nyt 27), vauva on kuulemma niin lähtöasemissa alhaalla kuin vain olla ja voi. Onneksi ei ole tullut lisää alaselkäkipuja tai muutakaan ennakoivaa, olen todellakin mielelläni vielä raskaana vaikka useamman viikon enkä haluaisi vielä eroon masusta!

Nyt on kauhealla hösäyksellä järjestetty kaikki paikat kuntoon vauvalle, ja pakattu kassi - yöllä vielä kahden aikaan hiippailin haalimassa siihen tavaroita - ostetu jääkaappi täyteen ruokaa ja mustikkakeittoa (voi kuul. auttaa maidon herumisessa), vaippoja ja terveyssiteitä ja kaikkea mitä vaan mieleen juolahtaa mitä voisi ekoina viikkoina tarvita. Nyt onkin kaikki siinä pisteessä, että olisi hyvä vaan NAUTTIA ja huolehtia itsestä ... Alapaine oli eilen lähes sata ja yläpaine yli 150, joten pitää levätä huomattavasti enemmän kuin tähän asti, mutta se on vaikeaa kun olen aika puuhakas. Huomenna pitää taas käydä kontrolloimassa paineet.

Sirje, teidän tilanne kuulostaa ihanalta, kun on sellainen olo, että kaikki on valmista ja vauva voisi jo tulla, vaikka uskonkin, ettei se susta siltä tunnu, jos hermostuneena odottelee. Mä ottaisin mielummin tuon sun tilanteen kuin lentävän lähdön, haluaisin tuntea olevani suht hyvin valmistautunut. On muuten vähän sellainen olo, kuin lähtisi jollekin matkalle, kun pakkaa kassin ja sinne naamarasvat ja muuta mitä normaalistikin. Nyt on vaan erona vieressä toi toinen pikkukassi jossa on suloisia pikkuvaatteita. Tuntuu että on lähdössä elämän jännimmälle matkalle!

Mä sain tänään vihdoinklin kantoliinan (vauvabuumi), ja nyt istun auringossa kuin mikäkin dolly parton nalle liinaan sullottuna. Hyvältä tuntuu, vaikka väri onkin ehkä vähän tylsä (beige), se oli se vaikein päätös. Mutta tästä on hyvä aloittaa liinailu. Sitä vaan mietin, että mitä tänne alle laitetaan, tuulenpitävä takkiko vauvalle, entäs kantajalle, myöskö tuulenpitävää, ja mistä saan tarpeeksi iso kaavun...

Nyt on enää kestovaipat hankkimatta. Niihen en jaksakaan perehtyä samalla lailla kuin liinaan, ostaan varmaan vaan jotain mitä tulee vastaan.

vauva on onneksi liikkunut. sain ohjeeksi juoda sokeripitoista juomaa, jos töniminen ei herätä. Viimeksi vauvan sykkeet kävivät vain reilussa sadassa (105, tosi matalat) mutta nousivat onneksi kun nousin istumaan.

Tällainen romaani tällä kertaa. miten Sirje olet saanut päivät kulumaan, menitkö leffaan? Saitko leivotuksi?

Nyt menen vilkaisemaan vauvapalstalaiset esikot.

Jaipur 37+3

Onnea monista plussista:) Mukava että saadaan uutta väkeä, tuntuu että suurinosa väestä on siirtynyt tuonne vauva-puolelle. Itse tein vain yhden testin (tosin enempää ei ollut jäljelläkään), ja sekin piti tehdä jotta mies uskoo asian todeksi. Jostain vain itse aavistin asian.

Nyt jos osaisin, laittaisin tänne sen synnärilistan. Mutta taidan jättää sen taitavimmille:)

Meidän aamuun ei juuri ihmeitä kuulu. Pyykkikone laulaa ja mustikat otin sulamaan jotta keitän aamupuuron ja mustikkasopan.

Kaupungilla pitäisi mennä käymään asioilla joten kai pikkuauto pitäisi käydä laittamassa lämpenemään.

Taidan ottaa koirat kaupunkiin mukaan ja käydä lenkillä samalla, pääsevät ihmistenilmoille nekin täältä maalta.

Nyt puuron keittoon.

t. Nasu ja Touko-masu 31+2

Onnea pikkuisen tytön koko perheelle!

Olit näköjään jo ilmoittautunut myös tuonne vauva-puolelle, joten lähden seuraavaksi kurkkimaan viestit sieltä.

Palasimme muutama tunti sitten Tahkolta. Ensimmäistä kertaa tänä talvena laskettelemassa ja hiihtämässä. Kunto nollassa ja kaikki lihakset hakusessa. Murtsikointi sujui ihan mukavasti kun rauhalliseen tahtiin lykin, mutta laskettelu kävi voimille. Lonkkia ja lantiota alkoi särkeä, sekä reidet menivät aivan maitohapoille. Sellaista se raskaus siis teettää, taitaa mennä tovi ennen kuin saa kunnon taas kohdilleen.

Jänniä loppuodotuksen hetkiä tänne monelle! Rudiksen vauvauutiset ovat varmastikin seuraavat, joten jäämme jännittämään hänen puolestaan!

terv.

RouvaSukkula & Elsa 7vk+2pv

Tutanna ja Rudis lienevät jo tositoimissa..jännittää, miten pian meistä seuraava pääsee jakautumaan! Jaipur, nuo oireet kuulostaa kyllä aika tavalla synnytystä ennakoivilta, toisaalta, kun tässä on seurannut Tutannan oireilua, ymmärtää, että vauva tulee omalla ajallaan, eikä noista oireista voi välttämättä päätellä oikeastaan paljon mitään synnytysajankohdasta. Mulla on ainakin aika ristiriitainen olo, toisaalta odottelen kovasti, että koska vauva syntyy, mutta toisaalta sairalakassin pakkaamistakin olen viivytellyt. Tuntuu, etten sitten kuitenkaan ihan ymmärrä, että tässä voi tulla lähtö koska tahansa.

Tervetuloa Hemulille! Minä taas en uskaltanut tehdä raskaustestiä niiden kaikkien negatiivisten raskaustestien jälkeen kun vasta siinä vaiheessa, kun pahoinvointi alkoi. Kuukautiseni ovat olleet niin epäsäännölliset ja kierto pitkä, että oli ihan mahdollista että kuukautiset olisivat vielä alkaneet.

Nasumasulle, mun mielestä vauvan syke voi hyvin vaihdella jostakin 120-130-170. Ja itseasiassa syketiheyden kuuluu vaihdella paljon. Ottivat äpolilla sitä käyrää mun masuasukilta ja olivat tyytyväisiä, kun syke vaihteli niin paljon. Vauvahan voi liikkua silloinkin kun nukkuu ja ajattelisin, että syke on silloin matalampi. Neuvolassa meidän vauvan syke on ollut n. 130, kerran 160- 170, joskus 140, enkä ainakaan itse osannut sanoa, milloin vauveli liikkuu enemmän ja milloin vähemmän. Ihan hyvinä ovat noita sykkeitä pitäneet.

Äitiyspolilla kävin, vauva on perätilassa edelleen, mutta kaikki näyttäisi olevan hyvin. Kahdessa viikossa vauva on kasvanut aika tavalla, painaa nyt n. 3 100- 3 200g. Kohdunsuu on kuulemma vielä kiinni ja sen pituudesta (lyhentynyt) ei voi päätellä mitään synnytysajankohdasta. Jonkin verran kyllä jännittää synnytys ja ylipäänsä vauvan tuleminen, kun ei kuitenkaan pysty käsittämään, millaista elämä vauvan kanssa on. Yritän saavuttaa " lehmämäisen tyyneyden" siivoilemalla ja ehkä lähtemällä kävelylle. Ja sairaalakassikin on nyt melkein pakattu. Viime aikoina on ollut kohtullisen energinen olo, se on mukavaa. Ehkä tässä innostuisi vielä leipomaan pakkaseenkin.

t. Sirje, rv 38+1

hirmuisesti ONNEA pienen tyttären johdosta, ja ihania alkuaikoja teille!! Olipa kiva uutinen, että kaikki meni lopulta hyvin! käynkin taas tuolta vauvapuolelta sitten lueskelemessa tarkemmin kuulumisia. :)

Kiitos Frida vinkeistä, olinkin juuri huomenna suunnistamassa Uudenmaankadulle sinne toiseen kauppaan, Nettiemoon, jos vain jaksan. Eilen kävin minäkin akateemisessa, ostin yhden kauan havittelemani Nalle Puhin. Mutta mikä ihme on tuo tiitiäinen josta Nasumasukin puhui, miten multa on voinut mennä tuttavuus ohi! Nimi on tuttu, mutta... Täytyy pitää mielessä. Minullakin aina sormet syyhyää lastenkirjojen kanssa... - mutta tänään on koko päivä mennyt yöpuvussa. kauhea väsymys ja se issiashermo vaivaavat, on pientä pahoinvointia ja vaihtelevasti alavatsa- ja selkäkipua. Ei mikään hehkeä olo! Yöllä kahlasin läpi yhden kirjan synnytyksestä, joka oli 70-luvulta ja aika huono (paikoin jopa ihan järkyttävän kauhea), mutta aina sitä jotain tapahtuu kun lukee tai miettii asiaa, siksi olin kuitenkin iloinen että selasin sen läpi. Noi synnytyskertomukset, josta sirje sanoit, voisi olla myös ihan hyvä juttu.

Ai sinullakin Sirje on tullut aiemmin samanlainen paniikki järjestää kaikki valmiiksi? Niin kai se luonto hoitaa asian. Millä viikolla sulle tuli paniikki? Mulla on nyt mennyt lähes ohi, kun kaikki on valmista, mutta tuntuu kyllä, että mieli voisi olla vielä hieman valmiimpi. Mutta toisaalta olen aina vähän loppuhetken panikoija, joten tuskin se tila tästä suuresti edes muuttuisi vaikka aikaa kuluisi. Eikä sillä niin väliä, kyllä se tilanne varmaan vie mukanaan ja valmistaa itsestään, luuletteko?

Mä ostin eilen kangarepun kun se oli Ruohonjuuressa puoleen hintaan. harmi, että kaikki kestovaipat olivat sieltä jo loppuneet, mutta hyvä jos tuolta toisesta kaupastakin saa välttäviä.

Sirje, meillä ei muuten ole lastenhuonetta (kaksio), mutta aika iso makkari, jonne olen tehnyt vauvalle yhteen nurkaan nukkumis- ja toiseen hoitonurkkauksen. Ostimme Ikeasta pienimmän (ja halvimman, 25e) mahdollisimman hoitopöydän, kun uudessa kodissa järjestelyt menevät varmaan ihan uusiksi. Sitten viritin sitä, naulasin sivuun erillisen naulakon ja laitoin päälle retrokankaan. :)

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille! jaipur 37+6

ostettiin vauvakirja " lapselliset" , se on hassu! ja minullakin on tuo Tracy Hoggin kirja kirjastosta lainattuna, Lene ainakin kirjoitti siitä kerran olleen hyötyä vauvan rauhoittelussa. Nasumasu, täällä on oltu samoissa puuhissa viime päivinä, siis vauvantiloja järjestelemässä. Olen aika innokas sisustaja, ja seuraavaksi ajattelin nakuttaa vauvan sängyn yläpuolelle kehykset, joihin haluan kirjoittaa muistiin yhden ihanan vauvarunon... ja sellaisia värikkäitä kuvia pitää myös laittaa siihen.

On meinannut tämä pino tippua niin alas etten vähällä löydä.

Yö olisi muutoin mennyt levollisesti mutta yhdellä koiralla oli vatsa sekaisin ja jouduin päästämään sen pariin otteeseen ulos. Onneksi ilmoitti ettei aamulla löytynyt yllätystä lattialta.

Aloin siivoilemaan tulevaa lastenhuonetta ja mietin pinnasängyn väriä. Meillähän on vanha sänky joka nyt odottaa uutta maalia. Pinnis tosin tulee ensin meidän makkariin mutta on kiva sisustaa tuo pikkumakkari jo Toukoa varten. Viime kaupunki reissulla hain maalikaupasta niitä värilastuja vai miksi niitä sanotaan joissa on yhteensopivia värejä.

Mieli tekisi vaaleansinistä, mutta taidan tyytyä johonkin neutraalisempaan.

Postissa pitäisi lähteä käymään, mutta taidan mennä vasta myöhemmin. Auton vakuutuksen kanssa olen saanut taistella ja jälleen pitäisi käydä vakuutusyhtiössä. Ensin tuli lasku joka oli laitettu yhteen erään vaikka piti olla kahdessa, nyt tuli lasku ja siittä puuttui kokonaan bonukset jotka siirrettiin edellisestä kakkosautosta...

Lauantaina pääsee Ouluun shoppaileen:)

t. Nasu ja Touko-masu 31+4

Moi,

Onnittelut Tutannalle tännekin puolelle!

Piti vain nopeasti kommentoida, että kirsi10 oli ainakin keskiviikkona vielä vahvasti yhtenä kappaleena, kun kävin kylässä. :-) Nautiskelimme suklaaleivoksia kuin kunnon raskaana olevat ja imettäjät ikään, ja Aleksi käyttäytyi kylässä todella mallikelpoisesti.

Tsemppiä kaikille " viime hetkiä" eläville ja tervetuloa pian tuonne väsyneiden, mutta onnellisten vauvojen äitien joukkoon. :-)

Lene ja Aleksi 6 vk ja risat

Jo toinen viesti meni jonnekkin muualle kuin palstalle! Hiiri hyppii itsekseen, on langaton ja valuu minne sitä huvittaa, ihanaa. Nyt alan olla niin kiukustunut ja väsynyt, että taidan vaan nopeasti sanoa, että täällä ollaan hereillä ja ajatellaan esikoita, mutta kirjoitetaan sitten paremmalla hetkellä.

Viikonloppuna alkanut olon rapautuminen on jatkunut, issias-hermo painaa ja pakaraan sattuu niin paljon että pääsin illalla tuskin liikkeelle, ja masuvauva on hiljentynyt viime päivinä niin paljon, että nousin yöllä huolestuneena ylös, kun en saanut sitä tönimälläkään liikkeelle. Nyt se onneksi vähän liikkuu, mutta ihan huima ero liikkumisessa viime päivinä ja sitä ennen, eikä hikkaakaan enää ole. Ja kommentoidakin halusin, mutta en muista muuta kuin hyvä että sirjellä oli tarkastuksess kaikki hyvin ja tervehdys Hemulille! Täällä tänään neuvola ja valmennus.

jaipur 37+2

niistä kestoista. Kannattaa ostaa alkuun kuoria ja valkaisemattomia harsoja. Valkaisemattomissa harsoissa on parempi imukyky kuin valkaistuissa, äitiyspakkauksen harsot käy lähinnä pukluräteiksi. Bumpyn kuoret on hyviä, niitä saa Ruohonjuuresta. MeAndMamasta Uudenmaankadulta saa myös ihan kelpoja hiukan edullisempia muovikuoria. Noilla pärjää vastasyntyneen kanssa, ja sitten voi vähitellen kokeilla muita vaippoja kun vauva kasvaa.

Hiljaista tuntuu olevan, pian saataneen Rudis ja Tutanna vauvapuolelle. Eikä sinullakaan Jaipur enää pitkään mene, vaikka toivotaan että jokunen viikko vielä kuitenkin. Minulla oli samanlaisia oireita ihan loppuvaiheessa, muistaakseni noin viikko ennen synnytystä. Mutta on hyvin yksilöllistä miten pitkään tuollaisesta vielä kestää, että älä pelästy :-)

Nyt kutsuu vaipanvaihto ja seurustelu!

F & F 10 viikkoa

vauva-puolelta ja samalla nostamaan pinoa :) Tutanna ja Rudis ovat ehkä jo äitejä, odotan innokkaana uutisia! Ja Jaipurkin olet jo noin pitkällä, Nasumasulla taas menee vielä jonkin aikaa.

Kiva, että uusia tulee palstailemaan tänne odotus-puolellekin. Tervetuloa Hemuli5! Minäkin tein viime keväänä useamman raskaustestin, kun olin niin innoissani.

Katja ja Aino

Mukava kuulla että loppu hyvin, kaikki hyvin. Toivottavasti arki lähtee sujumaan saumattomasti prinsessan kanssa.

Listalla näkyy olevankin monta jännitettävää ihan lähiaikoina. Pidetään peukkuja että kuulemme piakkoin hyviä uutisia.

Vauvan huoneen sisustukseen ei juuri ihmeitä ole tehty. Vanhan nojatuolin päällystin jotta siinä voi istuskella ja vaikka lukea nukutuspuuhissa (sitten kun Touko siirtyy omaan huoneeseen nukkumaan) tai imettää. Seinälle on laitettu hylly johon olen kerännyt pari satukirjaa ja suosikkini Kirsi Kunnaksen Tapahtui Tiitiäisen maassa:)

Tänään ostin Minna Immosen nalletauluja, olivat niin hellyttäviä.

Nyt sohvalle lepäilemään. Olen ollut koko päivän menossa kaupungilla, mutta kerrankos sitä innostuu;)

t. Nasu ja Touko-masu 31+5

Mukavaa viikon alkua kaikille.

Nytpä taitaakin Rudiksella ja Tutannalla olla kiireistä muualla?Hirmuisesti voimia ja tsemppiä molemmille! Toivottavasti pian taas kuullaan, miten meni viikonloppu ja miten voitte.

Täällä päivä on alkanut laiskasti, ja samaa rataa mennee koko päivä. On ollut niin paljon energiaa ja puuhaa viime aikoina, että nyt on kiva vaan olla kotosalla. Viikonlopun olimme maalla, tarkoituksena oli ulkoilla, mutta sää ei ollut oikein samaa mieltä. Käytiin kyllä " hiihtämässä" kauheassa viimassa, mutta aika kaukana se oli nautinnosta...

Perjantai-iltana tuli ekaa kertaa kipeitä tuntemuksia alavatsalla ja -selkään, ja samalla vatsakin meni löysäksi. Maha ei kuitenkaan erityisesti supistellut, tai ehkä niitä samoja harjoitussupistuksia joita on ollut jo aika paljon. Lauantaina oli aika paha olo ja olin tosi väsynyt, ja olin aika tulisillä hiilillä siellä maalla, olisin mieluiten heti porhaltanut kotiin pakkaamaan sairaalakassia. En tiedä sitten mitä se oli, mutta nyt on kuitenkin taas ihan hyvä ja tavallinen olo. Eilen illalla laitoimme vauvalle sängyn laatikkoon, siitä tuli tosi söpö, ja ihmettelin, että miten olinkin malttanut näin pitkään olla laittamatta sitä. Ehkä sen vuoksi, että vasta viikonlopun oudot tuntemukset sai ajattelemaan/huolestumaan, että vauvahan voisi jo vaikka tulla (ja toisaalta vastahan pesin lakanatkin). Mutta vielä en anna sille lupaa tulla, saisi kasvaa turvassa ja lämpöisessä vielä jonkin aikaa.

Nyt kasasin juuri hoitopöydäksi tarkoitetun pöydän ja alan järjestelemään sitä. Saatiin taas ihan uskomaton kasa vaatteita tutulta, ja pestiin ne illalla. Taisin lorauttaa liikaa pesuainetta kun ne vähän haisevat pesuaineelta. Täytyykin olla tulevaisuudessa tarkempi ja käyttää vaikka hajustamatonta.

Nyt nukuttaa ja väsyttää, ja lähden tästä puuhaamaan toista aamiaista. Aurinkoista alkuviikkoa!

jaipur 37+0

Onkos meistä suulaimmat siirtyneet vauva-puolelle vai ovatko tosi toimissa kun pino ei näytä kasvavan;)

Itsellä takana pätkittäin nukuttu yö. Kävin eilen pitkän lenkin koirien kanssa ja illalla jalkoja pakotti eikä Toukokaan meinannut rauhoittua nukkumaan. Yölläkin heräilin vatsatanssiin. Aamulla nousin sitten seitsemältä keittelemään mannapuuroa.

Eilen nauroimme miehen kanssa (tai minä nauroin) kun mittasin vatsan ympärystää (99cm) ja miehen vatsan ympärys oli vain sentin vähempi. Hän ei millään meinannut uskoa mittausta oikeaksi:)

Nyt päivän askareisiin.

t. Nasu ja Touko-masu 31+3

Ihan vaan pikaisesti käyn kertomassa, että sunnuntaiaamuna pyöräytin ihanan pikkuprinsessan, 3105g ja 50cm. Kotiuduttiin tänään.

Onnesta ymmyrkäinen Susanna :)

uusi ilmoittautuu :). Kohta 33v ja esikoistahan tässä odotellaan nytten rv 5 meneillään.

Maha on ihan turvoksissa ja kipuja on ollut nyt enemmän parina päivänä. Ihan lievää pahaaoloa mutta ei sitäkään juurikaan tänään.

Millään ei meinaa uskoa olevansa raskaana, tänään 4nnen testin käytin varmistamiseen =P

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat