Seuraa 

Onko muita, joilla imetys on loppunut siihen, ettei vauvan paino noussut tarpeeksi? Kauanko sitä tarkkailtiin, ennen kuin päätös tehtiin. Teittekö päätöksen itse vai tuliko aloite neuvolan suunnalta?

Minkä muiden syiden takia olette imetyksen lopettaneet?

Vähän harmittaaa tämä, ettei vauvan paino nouse. Mutta en taida jaksa asiasta tämän enempää stressata .

Kommentit (1)

Tosin meillä tällainen tilanne: Sairaalassa maitoa ei tullut vielä mut nostin vauvaa rinnalle usein ja hän sai lisämaitoakin. Sama jatkui kotona. Olin kovin epävarma imetyksen suhteen eikä sairaalassa riittävästi informoitu... Halusin silti kotiin ja halusin myös imettää joten jatkoin rinnalle nostamista ja annoin myös lisämaitoa. Vähitellen maitoa alkoi tulla ja pikkuhiljaa jätin korvikkeenkin pois.

Tyttö on alusta alkaen ollut pieni, mutta joka punnituksella painoa on jonkin verran tullut lisää eli tilanne ei aivan sama kuin sulla. Silti nyt 10-kuisenakin painoa on vasta 6,5 kg ja pituutta n.70 cm. Oon usein ollut epävarma maidon riittävyydestä ja aina välillä tyttö onkin saanut korviketta lisänä, ehkä kerran pari päivässä. Mitään erityistä kannustusta imettämiseen en ole neuvolasta saanut muttei myöskään ole puhuttu imetyksen lopettamisesta. Lisäruoat aloitin 4 kk iässä mutta painokehitys pysyi edelleen -20 käyrällä melko tasaisesti.

Maitoa tuntuu välillä tulevan hyvinkin. Lypsäminen ei oo kunnolla onnistunut koskaan.. Silti oon jatkanut imettämistä ja aion jatkaa vuoden ikään, lapsikin tuntuu rintaa vielä tarvitsevan.. Oon onnellinen et kaikesta huolimatta jatkoin imetystä ja tyttö on aina vaikuttanut tyytyväiseltä, ei nälkäiseltä. Voi olla et asia ois toisin jos paino ei ollenkaan ois noussut..

Toivottavasti tästä oli jotain apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat