Vierailija

Onko todella hirveä tungos yhdelle paikalle?

Kommentit (4)

Tätä nykyistä työtäni oli hakemassa vain neljä minä mukaan lukien. Tämä siksi, että paikasta ei ilmoitettu julkisesti vaan tuli kotiin kutsu haastatteluun kun tiedettiin, että olisin mahdollisesti sopiva/pätevä tällaiseen työhön.

Mutta aiemmin ehdin hakea kolmea työtä, jotka oli ilmoitettu julkisesti (lehti + työkkäri) ja hakemuksia oli tullut useampi sata! Tämä siis tampereella ja kyseessä media- ja tiedotusala.

Ei onnistu ainakaan meidän virastossa...

Itse kun hain paikkaani niin reilut parikymmentä hakijaa oli. Sain paikan, koska olin jo määräaikaisena ja seuraavana jonossa saamassa vakivirkaa... Muilla hakijoilla ei siis missään vaiheessa ollut mahdollisuutta virkaa saada, mutta julkisella sektorilla kaikki virat on pakko laittaa julkiseen hakuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihme kyllä noin vähän, mutta palkkalupaus oli pieni. Neuvottelin palkan suuremmaksi oltuani koeajan 4 kk. Työ suunnittelijan virka valtiolla.

Minäkin olen tiedottaja, ja pk-seudulla töitä hakiessani julkisesti ilmoitettuihin paikkoihin oli yleensä tuo satakunta hakijaa. Sitten kun etsin itselleni sijaista äitiysloman ajaksi niin huomasin, että sadasta hakijasta kyllä tosi suuri osa kokeili vain onneaan, eikä esim. ollut koulutusta tai kokemusta alalta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat