Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (17)

lykkään soittamista aina ihan viime tippaan ja soitan vasta kun on ihan viimeinen pakko! en ymmärrä miksi se on mulle niin vaikeata.

minäkin hoitaisin asiat mieluummin paikan päällä mutta se ei läheskään aina ole mahdollista.

olen aina ollut tälläinen..

On helppo soitella työasioita, mutta kun pitäisi esim. soittaa lääkärille omista asioista, menee pasmat ihan sekaisin. Mua saattaa ruveta jopa itkettämään, mitä ei todellakaan tapahdu, jos soitan toisten asioita eli työasioita.

Niin ja mä olen yli 30 ja soittanut aika monta puhelua elämäni aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miehellä meinaa mennä joskus hermot, kun minä en millään halua soittaa mihinkään, ja mies saa hoitaa puhelut huoltoyhtiöön ja ihan vaikka pizzeriaankin.

Saatan stressata kokonaisen päivän, jos johonkin pitää soittaa. Tämäkin päivä meni ihan pilalle, kun piti soittaa yhteen virastoon. Henkilö, jota tavoittelin, oli lomalla, ja jouduin selittämään samat asiat kolmelle ihmiselle, ennen kuin joku osasi neuvoa.

En todellakaan tiedä, mistä tämä puhelinkammo on syntynyt. Ehkä pelkään väärinymmärryksiä tai sitä, millaisen kuvan se vastapuoli saa minusta pelkän äänen perusteella.

Onneksi nykyään voi hoitaa maililla niin monet asiat...

asiat sähköpostilla.

Mielenkiintoinen juttu on se, että jos joudun työasioissa soittamaan, se ei olekaan kauheaa. Kauheaa on vain, jos soittajana edustaa itseään, ei esim. koulua.

Oon ehkä kerran elämässäni soittanut pizzeriaan. Mä en tykkää yhtään soitella tuntemattomille ihmisille. Vitkuttelen soittamista viimeseen saakka. Ärsyttää itseänikin ja kaikki luulee et se on vaan jotain saamattomuutta!

Omana itsenä asioitten hoitaminen puhelimessa on kamalaa. Lykkään ja lykkään soittamista ja ' unohdan' koko soittamisen... Työasiat pystyn hoitamaan puhelimessa vähemmällä kammoamisella.

Luulen ongelmani johtuvan siitä, että puhuessa tarkkailen koko ajan, mitä mieltä puhekumppanini on. Ja puhelimessa tätä on paljon vaikemapi tehdä kuin kasvokkain.

Onneksi on s-posti :)

Joku kirjoitti, että saattaa koko päivä mennä pilalle kun vitkuttaa puhelinsoittoa. Näin on käynyt mullekin useesti. Ja ihme kylä kasvokkain oon tosi reipas enkä yhtään ujo, mutta tuo puhelimella soittaminen on jotain ihan kamalaa.. :(

Taitaa olla jonkin asteinen " sosiaalisten tilanteiden pelkotila" . Siis aivan diagnoitavissa (<meniköhän toi ihan oikein) oleva sairaus. Ja kamalinta on, että minäkin jouduin töissä paljon puhumaan vieraiden ihmisten kanssa. Sydän pamppaa ja jännittää, yritän vitkutella asian suhteen ja lähetän sähköpostitse asiani jos vain suinkin voin.

asioiden hoitamisesta puhelimessa, mutta en varsinaisesti jännitä sitä. Eikai tuollaisesta pääse muuten kuin rohkeasti vaan luuri käteen ja soittelemaan?

aikaisemmin kävin mieluusti paikan päällä hoitelemassa asioita, nykyisin hoidan s-postilla ne mitkä pystyn ja stressaan loppujen soittamisesta.

minulla on kyllä se, että sitten kun saan lopulta soitettua niin ei se niin kamalaa olekaan ja olen tosi tyytyväinen kun sain homman hoidettua. mutta jostain syystä soittamaan ryhtyminen (ja jos joutuu vielä kaivamaan numeron itse jostain) on tosi vaikeaa.

Tutulta, niin tutulta kuulostaa edelliset vastaukset. Meilläkään mies ei aina jaksa ymmärtää, että mä en ihan oikeesti halua soittaa esim. pizzeriaan.

Oikeesti helpottavaa kuulla, että meitä on muitakin. Mä oon joskus niin kateellinen, kun toiset tuntuu soittelevan sinne sun tänne ilman mitään ongelmaa ja jännittämistä.

Jopa ystäville soittaminen on vaikeaa! Eikä kaikki ole ymmärtänyt sitä. Jos on asiaa, niin sitten on helpompaa, mutta turha jaaritteleminen on mullekin vaikeata!

Olen huomannut, että mitä vähemmän soittelee, sen enemmän jännittää. Soittamista harjoittelemalla jännitys puolestaan vähenee tai häviää.

Itse ulkomailla asuessani en joutunut hoitamaan mitään asioita puhelimitse, ja tulin siellä epävarmemmaksi. Suomeen palattuani harjoittelin tarkoituksella tullakseni taas itsevarmaksi tässä soittelussa. Suosittelen sinullekin: vaikka helpointa on lähettää sähköpostia tai mennä käymään, niin jännittämisestä huolimatta kannattaa silti hoitaa kaikki asiat nimenomaan puhelimitse - sillä tavalla jännittämisestä todella pääsee vähitellen eroon, ja elämä helpottuu :-) Tsemppiä!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat