Vierailija

Älkää nyt vetäkö hernettä nenuun, mutta muutama vinkki joista voisi olla ehkä apua:

* olkaa kiinnostuneita myös toisten lapsista eikä aina vaan niistä omista

* Ei kai ainoa puheen aine ole lapset???? (Kiva kuunnella hetki mitä pikku Markus teki eilen aamupäivällä, mutta koko viikon tekemiset minuutti minuutilta jo haukotuttaa!).

* Hankkikaa elämä: laajentakaa kotiäidit sitä elinpiiriä, niin riittää kiinnostavaa keskusteltavaa!

* käykää joskus tuulettumassa niin itsekin piristytte ja saatte uutta energiaa kotiympyröihin

* olkaa terveen itsekkäitä, jos keskustelukaveri ei noteeraa sinun juttujasi vaan haluaa itse vain hallita keskustelua, jyrää omia juttujasi läpi, jos vinkki ei mene perille, vaihda " kaveria" . Itsekeskeiset tyypit eivät ole oivaa kaveriaineista!

*Muista kysellä toisten kuulumisia ja ole kiinnostunut siitä mitä hänelle kuuluu . Yritä löytää yhteisiä kiinnostuksen kohteita.

* Käy perhekahviloissa, MLL kerhoissa, avoimessa päiväkodissa, leikkipuistossa " varmoina aikoina" ja ole aktiivinen löytämään itsellesi seuraa. Kannattaa mennä juttelemaan sille yksinäiselle äidille nurkassa, joka on ujo. Varmasti seurasi on hänelle mieluista, koska ei itse uskalla tutustua muihin.

* kaveruussuhteen syntymiseen tarvitaan paljon hyvää yrittämistä ja sinnikkyyttä --- ja tuuria. Aina kaikilla ei ole kaverivajetta vaikka Sinulla sitä olisikin!

Sivut

Kommentit (22)

Siis täällä palstallahan ei mielestäsi saa olla kuin ne täysimettäneet äidit, joilla on kaksi lasta ja koira... Voi pyhä puusilmäisyys!!! Ajatella, että tosiaan täällä saattaa olla lapsettomiakin kirjoittelijoita. Mä en kestä näitä.... aargh.

No voi härreguuda! Itse en käsitä miten ei voi aikuinen ihminen löytää muuta puheen ainetta kuin lapset??? Siis eikö ole elämää kodin ulkopuolella?

Ettekö koskaan esim. kysy " Mitä kuuluu?" " Miten meni laiva-matka?" Mitä mieltä olet.... Oletko muuten kuullut että... Ihana paita, mistä olet sen ostanut??? Käytkö koskaan H&M:ssa, sielä oli aivan ihana.... Minulle sattui viime viikolla kun olin leipomassa.... Mieheni sanoi minulle.... Että minua jäi vaivaamaan.... Minua harmittaa kun eilen....

Työkaverini soitti ja kertoi että töissä.... Haluaisin ostaa Vepsäläisestä sellaisen lasten sinisen sängyn, oli sellainen.... Miten teillä ruokapuoli hoituu... Tiesitö että oli nyt aika hyvä tarjous.... JNE... Katsotko koskaan Tanssii tähtien kanssa ohjelmaa, mitä mieltä olit parista...?

JNE

Ja ymmärrän, että kaikki eivät tosta noin pääse pois kotoa silloin kun sattuu huvittamaan, mutta en myöskään tiedä yhtäkään äitiä joka olisi kotiin jäänyt vangiksi... Jos tahtoa ja halua on, niin aikuinen ihminen voi kyllä käydä silloin tällöin ihan kodinkin ulkopuolella ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tuo oli juuri ideani!

Että ne joilla ei ystäviä ole, saisivat edes jotakin vinkkiä ja ajattelemisen aihetta!

Vielä alleviivaan sitä, että se kaverittomuus ei siis ole AINA kiinni itsestä tai sosiaalisista taidoista, juuri tuo uudelle paikkakunnalle muutto jne ovat usein niitä yksinäisyyden aiheuttajia!!!!!!

Aikuisena kiinteiden ystävysuhteiden luominen on vaikeampaa!

Heh -teitä on niin helppo provosoida! Kai täällä niitä lapsettomia saa olla niin paljon ku haluaa, mut jos nää lapsijutut on tylsiä, niin ihmettelen sitä, että jaksavat täällä roikkua arvostelemassa. Mutta toisaalta: antaa kaikkien kukkien kukkia....

Kaikille se seurustelu puolituttujen kanssa ei ole helppoa. Tässä suhteessa ei vallitse tasa-arvo ihmisten kesken... Toiset on ujompia/estosempia kuin toiset.

Monasti tällaiset hiljaiset on ylikriittisiä keskutelun suhteen... Eivät keksi mitään sanottavaa kun omassa päässään jo valmiiksi sensuroivat kaiken pois.

Muuta neuvoa ei ole, kuin että kannattaa vaan sitkeästi yrittää tutustua... Ja mennä vaikkapa sen puheliaimman ihmisen viereen (hän hoitaa keskustelun) ja itse sitten saada puheenvuoroa väliin. Niin ei ainakaan tule niitä kiusallisia taukoja.

Eli ei kyse ole aina siitä, että jaarittelisi vaan omista lapsistaan eikä kuuntelisi muita, vaan mulle esimerkiksi keskusteleminen on tosi vaikeeta; en vaan keksi mitä sanoisin!! Nämä hiljaiset hetket ovat tosi inhottavia, mutta kaikkia ei ole siunattu sosiaalisuudella... Kun ei keksi mitä sanoa niin ei keksi. Inhottavaa :-(. Sitten moni saa sen kuvan, että on ylpeä tms., ettei " viitsi" jutella... :-(

..ei taida teillä olla lapsia, kun katkerana kirjoitatte. Mahtaa se elämä olla tylsää...ja jos ne lapset on niin ikäviä, niin mitä HEMMETTIÄ te roikutte vauva-palstalla!?!?!?!??!

Lapset ovat ihana keskutelun aihe, mutta jos MUUSTA ei sitten osatakaan keskustella niin aika köyhää minusta...

Oletko itse valmis nro 5 kuuntelemaan kahden tunnin luentoa Pikku Markuksen kakan väristä ja syöttöväleistä?

Kysymys ei nyt ollutkaan siitä etteikö lapsista voi puhua (ja etteikö se ole kiinnostavaa) vaan se, että ne naiset jotka usein sielä mammakerhoissa ovat niitä yksinäisiä ovat myös niitä naisia joiden seura on TYLSÄÄ. Ovat itsekeskeisiä, puhuvat vain ja aninoastaan omista lapsistaan eikä sitten kiinnostuta mistään muusta. HOHOIJAA, eikä ihme.

vaikeaa on sellaista kunnon ystävää löytää, jos on kuten minä esim. muuttanut uudelle paikkakunnalle vailla minkäänlaisia tuttavia. Kyllähän toki sellaista ajoittaista juttuseuraa on, ja sellaista hyvän päivän vaihtoseuraa...mutta sellaista ystävää, joka piipahtaisi kahvilla, jonka kanssa kävisi vaatekaupoilla tms mitä vain ei vaan ole...

Kaikilla kun tuntuu jo olevan tarpeeksi seuraa ennestään, eikä viitsi tunkea itseään jatkuvasti seuraan sillä tavalla...

Ei silti on minulla ystäviä siellä mistä muutin, ja ovat hajonneet aika hyvin ympäri Suomea, että jossain päin aina tuttuja löytyy. Ja kait mä olen jo tottunut siihen, että hyvää kaveria on vaikea saada enää, kun ei ole päässyt rakentamaan ihmissuhteita tällä paikkakunnalla jo koulusta lähtien. Töissä taas ei näköjään ole tapana veljeillä työtovereiden kanssa työn ulkopuolella...että täytyy oppia viihtymään omassa porukassa, ja ajaa hurauttaa sitten useempi sata km kun seuran puute toden teolla iskee

todellisuuteen.

Mutta kuten sanoin, tuurillakin on tekemistä ystävystymisen kanssa! Vaikka itse olisi maailman parasta ystävä-ainesta, ei aina löydy sitä kaveria. Olosuhteet voi olla niin, että kaikki ystäväehdokkaat on jo " varattuja" .

Minusta naisten väliset ystävyssuhteet antaa voimaa kotiäidin arkeen, siinä kuin oma perhekin. On kiva mennä ennemmin yhdessä puistoon, kuin olla sielä yksin... Tykkään käydä myös kavereiden kanssa yhdessä salilla, jumpassa, kävelyllä, elokuvissa, bilettämässä jne...

Onneksi itse olen syntynyt sellaisten onnellisten tähtien alla, että minulla on aina ollut runsaasti ystäviä, joiden kanssa pitää hauskaa. Kotiäitiys ilman samassa elämän tilanteessa olevia, samanhenkisiä muita äitejä, olisi kyllä harmaampaa ilman näitä ihania ystäviä.

- on ihanan raikasta, kun joku puhuu muustakin kuin lapsista - jostakin naisen elämään liittyvästä asiasta vaikka kampaajalla käynnistä tai uudesta ruokaravintolasta

- on tukalaa, jos joku tuppaantuu liian ystäväksi, siis aina jää roikkumaan mukaan kun näkee ja soittaa tai pyyttää jatkuvasti jonnekin. Se, minkä kokee ahdistavaksi tai sopivaksi on yksilöllistä.

- koita löytää luontevia yhteisiä asioita, joita voisi tehdä yhdessä, esim uudella paikkakunnalla ihmiset kertovat hauskasta leikkipuistosta, kysy lähtisikö joku joskus oppaaksi

Just juttelin aiheesta oman mieheni kanssa. Kysyin häneltä, miksi minun on vaikea saada naisystäviä. Mieheni sanoi, että sanon asioita niin suoraan, että naiset eivät ymmärrä sitä. Naiset usein jopa kokevat vihamielisyyttä minua kohtaan, vaikka en olisikaan sanonut mitään ilkeää. Such is life.

HMMM. Kuulostat todella empaattiselta ja ystävälliseltä ihmiseltä, *tirsk*.

Anteeksi jos satun kysymään Sinulta, mitä kuuluu? Jos mitenkään pinnistät, niin yritä vastata " Ihan ok, entäs itsellesi?" Ei mulle ole pakko kertoa koko elämänstooria, OK?

Ps. voit palata jo sinne luolaasi ja kaluta sitä luuta sielä ihan rauhassa :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat