Seuraa 

Te ette vietä syntymäpäiviä, koska sille ei ole raamatullisia perusteita. Ja Raamatussa ei mainita Jumalaan uskovien niitä viettäneen. Kuitenkin teidän lapsille pidetään lastenjuhlia jossa vieraat tuo paketteja lapselle. Eihän Raamatussa mainita tällaisiakaan juhlia. Miksi siis niitä saa viettää, mutta ei synttäreitä?

Sivut

Kommentit (27)

Aika ympäripyöreetä, jos ei selvää kieltoa ole, että synttäreitä ei sais viettää. Kuiteski Jeesusksen syntymää juhlittiin. Raamatussa kuiteski aika selvä linja, mitä saa tehdä ja mitä ei. Mutta en oo kyllä asiantuntija. Että Jehovantodistajilla omat perusteensa olla viettämättä synttäreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jumala loi ensimmäiset ihmiset, Aadamin ja Eevan, täydellisiksi ja asetti heidät Eedenin puutarhaan. Se oli mielihyvän paratiisi. Jumalan alkuperäinen tarkoitus oli, että ihmiset eläisivät ikuisesti maan päällä ja iloitsisivat tosi rauhasta ja turvallisuudesta. Kapina kuitenkin turmeli tuon alkuperäisen paratiisin ja johti aikaa myöten siihen, että ilmaantui jumalaton asiainjärjestelmä, joka on nykyään olemassa.



Jääkö Jumalan tarkoitus perustaa paratiisi maan päälle täyttymättä? Ei. Kristus itse lupasi, että vanhurskas järjestelmä, jollaisessa ihmiset aloittivat elämänsä tämän maan päällä, luodaan uudelleen. Eedenin kaltaiset olosuhteet ennallistetaan, ja lopulta ne ulottuvat maan ääriin. Näin Luoja saattaa kunniaan alkuperäisen tarkoituksensa muodostaa pysyvä vanhurskas asiainjärjestelmä.



Toinen ote:

Sen lisäksi, että nyt on ennallistettu jo hengellinen paratiisi, koko maasta tehdään pian kirjaimellinen paratiisi. Pieni osa maasta oli paratiisia silloin, kun Jehova asetti esivanhempamme Aadamin ja Eevan Eedenin puutarhaan (1. Mooseksen kirja 1:29¿31). Siksi voidaan sanoa, että paratiisi ennallistetaan. Ensin maasta täytyy kuitenkin poistaa Jumalaa häpäisevä väärä uskonto. Siitä huolehtivat tämän maailman poliittiset ainekset. (Ilmestys 17:15¿18.) Sitten poliittiset ja kaupalliset ainekset kannattajineen tuhotaan. Lopuksi viimeiset Jumalan vastustajat ¿ Saatana Panettelija ja hänen demoninsa ¿ vangitaan tuhanneksi vuodeksi, ennallistamistyön ajaksi. Tuona aikana ¿erämaa ja vedetön seutu tulevat riemuitsemaan¿ ja ¿aavikkotasanko tulee iloitsemaan ja kukkimaan kuin sahrami¿ (Jesaja 35:1). Koko maa on silloin vapautunut häirinnästä (Jesaja 14:7). Jopa miljoonia kuolleita herätetään eloon maan päälle. Kaikki saavat kokea lunastusuhrin ennallistavan hyödyn. (Ilmestys 20:12¿15; 22:1, 2.) Maan päällä ei enää ole sokeita, kuuroja eikä rampoja. ¿Yksikään siellä asuva ei sano: ¿Minä olen sairas.¿ ¿ (Jesaja 33:24.) Pian Kristuksen tuhatvuotisen hallituskauden päätyttyä Panettelija ja hänen demoninsa vapautetaan lyhyeksi aikaa, jolloin he näkevät, miten Jumalan maata koskeva tarkoitus on täyttynyt siihen mennessä. Lopulta heidät tuhotaan ikuisiksi ajoiksi. (Ilmestys 20:1¿3.)



Kun tuhat vuotta kestänyt maan ennallistaminen on tullut päätökseen, ¿jokainen hengittävä¿ ylistää Jehovaa, ja tuo ylistäminen tulee jatkumaan kautta ikuisuuden. (Psalmit 150:6.)

Kakku pistää joko tahallaan tai ihan aidosti ajatuksia solmuun...

Lily vastasi minusta erittäin selvästi ja johdonmukaisesti kysymykseesi.



Jehovan todistajat perehtyvät Raamatun jokaiseen kohtaan ja miettivät jokaisen asian tarkoitusta ja tarkoitus perää.

Esim. tämä syntymäpäivä asia on sellainen.



Kakku yritti äsken kyseenalaistaa juhlia. Esim. häitä joissa tehdään pahoja asioita. Raamattu ei kai mainitse häitä joissa olisi tapahtunut pahoja tekoja?? ja mikäli pahoja tekoja häissä ihmiset kuitekin tekevät, he tekevät tietysti vastoin Jumalan lakia. Pahat teot ovat kuten uskovat ihmiset sanovat, paholaisen tekoja.



Nyt kun raamatussa nimenomaan mainitaan nämä syntymäpäivät joissa murhia on tapahtunut. Esim. Herodes toivoi syntymäpäivälahjaksi Johannes Kastajan Pään!!! Minusta siinä ei ole mitään pahaa että sen tulkitsee niin ettei syntymäpäivä kuuluisi juhlia ja lahjoja toivoa...



Itse olen tapakristitty. Mutta silti minusta on helppoa ymmärtää melkein jokaista uskontoa.



Kun Jehovan todistaja uskoo, hän uskoo voimakkaasti ja vaakaasti. He tutkivat raamattua ja yrittävät oppia raamatun kertomusten sanomaa.



Usein lasten iltasaduissakin on opetuksia. Esim. paha saa palkkansa jne... Raamatussa yhtälailla on opetuksia tärkeiden kertomusten seassa. Esim. tämä syntymäpäivä asia...



Ja miksi Jehovan todistajat eivät sitten voisi juhlia muuten vaan elämässään. Kuten pitämällä kutsut joihin kutsuvat seurakuntansa jäseniä ja jäsenet tuovat tuomisia ja ilahduttavat toisiian.



He kieltäytyvät kunnioittamasta syntymäpäivä juhlaa, ja se on minusta erittäin selkeä ja perusteltu asia.



Tarkoitus oli todellakin saada ihmisiä ymmärtämään että ei ole tyhmä asia jos uskovainen ihminen haluaa elää sillä tavoin kuin tulkitsee raamatun opastavan.

Esim. Herodes toivoi syntymäpäivälahjaksi Johannes Kastajan Pään!!!





Itse asiassa Herodes ei sitä toivonut Johanneksen päätä, vaan hänen veljensä Filippoksen vaimon Herodiaan tytär toivoi Johanneksen pään vadille äitinsä yllytyksestä.

Kerrotaan jopa tavasta teloittaa joku syntymäpäivänä huvin vuoksi. Hienot juhlat!!





Raamattu ei kerro mitään Jeesuksen syntymäpäiväjuhlista. Hänen ensimmäiset seuraajansa eivät viettäneet sitä. Jeesuksen syntymää taas alettiin viettää pakanallisen saturnaliajuhlan ajankohtana. Jeesus ei syntynyt joulun aikaan.

Kun Jeesus syntyi, hänelle tuotiin kalliita lahjoja. Siinä oli hänen syntymäpäivänsä ja ne lahjat olivat hänen syntymäpäivälahjojaan.

Ei varsinaista kieltoa olekaan, mutta siitä ei olekaan kyse. Raamatussa on paljon suuntaviivoja elämään, ei kaikki ole suoria käskyja tai kieltoja.

Luepa viestini vielä uudelleen jos ymmärtäisit. En ymmärrä lainkaan vertaustasi häihin. Raamattu kertoo häistä, joita Jumalan palvojat viettivät ja jotka olivat onnistuneita. Syntymäpäiviä mainitaan VAIN nämä kaksi, ja molemmat Jumalan vihamiesten viettäminä ja molemmissa tapahtui murha. Mielestäni kanta on aivan selvä.

Ihan aidosti voin sanoa että en tajunnut pointia heti, enkä tahallaan solmuttanut asiaa. Nyt asia on kerrottu niin selkeästi ja monelta kannalta että jopa minä tajuan :)

Raamattu kertoo selkeän kannan syntymäpäiväjuhliin. R kertoo kaksista syntymäpäivistä, joissa tapahtuu murha. Muista syntymäpäivistä Raamattu ei kerro.

Juhlia ylipäätään Raamattu ei kiellä. Raamatussa kerrotaan lukuisista iloisista juhlista, joita Jumalan palvojat viettivät, häät, lehtimajajuhla jne.

Astrologia ei millään tavalla liity syntymäpäivän JUHLIMISEEN vaan itse syntymäpäiväpäivämäärän tulkitsemiseen, joten sen perusteella ei mielestäni voi kieltää syntymäpäivien juhlimista. (asrtrologia kyllä Raamatussa kielletään, tiedän)

Ja vielä kerran... On paljon vietetty synnittömiä syntymä päiväjuhlia (varsinkin lasten) vaikka raamatussa mainitaankin vain ne missä on tehty murha. Ja on paljon vietetty häitä (jotka on siis sallittu myös Jt:lle) missä on ehkä myös tehty murhia (ei varmaan Jt. häissä, mutta muissa kulttuureissa). Mutta niitä ei mainita raamatussa. Eli mielestäni kyse on ihmisen tulkinnasta ei Raamatun sanomassa. Ei lapsen synttäreitä voi verrata jonkun kuninkaan juhliin.

Eli mielestäni juhlat kuin juhlat, juhlijat päättävät tavan, tuleeko juhlista syntiset vai ei. Raamattu nyt sattuu vain mainitsemaan nämä syntymäpäivät, koska nämä murhat on oleellinen asia. Ei se missä yhteydessä murhat on tehty vaan se että ne ylipäätään on tehty.

ELI: jos sen perusteella että kaksilla synttäreillä on tapettu joku, synttärit kielletään kaikilta pitäisi kaikki muutkin juhlat missä on murhia tms. tapahtunut kieltää mielestäni kaikilta.

En halua millään lailla kyseenalaistaa Raamatun oppeja tai kaikkia Jt:en oppeja, mutta tämä on asia jota en ymmärrä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat