Vierailija

Puranpa tänne:

Meillä on pian ristiäiset. Kutsumme sinne läheiset sukulaiset ja kummit. Yhteensä noin 30 henkeä. Päätimme että kaverit eivät saa kutsua, koska tilaisuudesta tulisi muuten järkyttävän suuret. Onhan tässä muutakin tekemistä pienen vauvan kanssa kuin järjestää viidenkymmenen hengen kekkereitä!

Nyt sitten kolme ystävääni ovat sydänverellään suuttuneita minulle kun kerroin että voivat tulla joskus myöhemmin käymään. Ei ristiäispäivänä.

Ja ei, nyt ei puhuta teineistä, vaan kolmekymppisistä naisista! He eivät VOI YMMÄRTÄÄ miten voi rajata kaverit pois kastetilaisuudesta. Mä olen ihan kuvitellut että se on ihan normaalia! Mun suvun puolella on ristiäisiä ollut paljon ja koskaan KOSKAAN ei ole niissä ollut muita paikalla kuin sukulaiset ja kummit.

Suoraan sanottuna kiehuttaa niiden kiukuttelu. Että ihan hirveästi KIITTI VAAN kun jaksatte ymmärtää että vastasyntyneen kanssa on muutakin mielessä. Voiko aikuiset naiset olla NOIN itsekkäitä ja lapsellisia?

Kommentit (9)

Mää oon törmänny samaan!!

Ja tosi outo juttu on, myönnän!

Mää oon ollu pelkästään perheen kesken järjestetyissä ristiäisissä ja mullakin on pari kaveria jotka on ollu luokkaantuneita ettei kutsuta muita kuin lähintä sukua, molempien vanhempia, mummoja ja veljet + siskot.

Mää oon parin vuoden päästä kans 30 ja tollanen oli ihan uutta mulle. Nyt on nää " kutsuista poisjääneet" sitten alkanu vierastaan mua. Yks ei oo ees vauvaa tullu kattomaan.. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yksi ilmoitti heti dramaattisesti kuinka HEILLÄ kyllä kaveritkin ovat läheisiä... Toinen ei saanut edes sanaa suustaan järkytykseltään ja kolmas päästi pitkän valituslaulun.

Olin ihan pihalla että mitä helvettiä ne tästä voi näin seota? Niin, heillä itsellään ei ole lapsia, mutta kaikilla sisaruksia joilla vastaavasti paljon lapsia (=paljon kastejuhlia). Silti valintamme oli kuulemma todella outo ja julma ja törkeä. Voi jumalauta.

Jospa tämän lukisi joku sellainen jolla vastaava tilanne on vielä edessä että kaverin lapsen ristiäisiin ei kutsua tulekaan niin ehkä osaisi ajatella muutakin kuin itseään ja ehkä vähän yrittäisi ymmärtää sitä kavereiden valintaa. TÄMÄ ON IHAN YLEISTÄ.

Nämä ystävät ovat minulle kyllä läheisiä ja tärkeitä, eikä (voi v**u) ristiäisiin kutsumattomuus sitä kumoa!

t-ap

Kastejuhlaanhan EI ole tapana kutsua kuin ihan lähisuku ja kummit. Ilmeisesti ovat lapsettomia kavereita ja eivät ole " perehtyneet" yleisiin käytäntöihin. Kyllähän lapsen saaminen on tosi iso asia, mutta ei kastejuhla ole mikään koko suvun sekä ystävien megajuhla. Häät , synttärit ym. on sitten erikseen. Mutta kunhan omia lapsia saavat , niin ymmärtävät että sen pienen käärön kanssa ja itse juuri synnytyksestä toipuneena ei mitään suuria juhlia jaksa järjestää. En ymmärrä että tuollaista edes olettavat. 30 henkilöäkin kuulostaa jo tosi isolta määrältä. Kannattaa varmaan vielä ystäville jutella asiasta, ettei jää ketään kaivelemaan...

Me rajattiin kanssa vieraat sukulaisiin , samasta syystä.

Eräs kaverini ilmoitti , että hän tulee joka tapauksessa,vaikkei kutsutakaan . No minä siihen ,että " selvä, tule sitten " .

Ei hänkään oikein meinannut tätä asiaa ymmärtää .

Meiltä olisi niitä kavereita tullut varmaan joku 30 (noin) ja olisi ollut hankala mahtua näihin tiloihin,vaikka nyt useampi huone onkin ja leipoakin olisi pitänyt pari päiväää aikaisemmin yötä myöten , jotta olisi saatu tarjottavaa näille kaikille.

Jotkut ei voi sitten ymmärtää tälläistä,aina on niitä.Kerro niile kavereillesi,että muutkin toteuttavat tässä asiassa samaa linjaa ihan käytännön syiden takia.

joku kutsuisi ystäviä kastetilaisuuteen (tai no, kerran kuulin, mutta pidin sitä ihan idioottijuttuna). Jos mut kutsuttaisiin jonkun kaverin lapsen ristiäisiin, ajattelisin, että lahjoja vaan pitää ostella...että sen takia kutsuttiin

Meitä on moneen junaan.

Jätä ne omaan arvoonsa.

Mäkin luulin että saan kutsun hyvän ystäväni lapsen kastetilaisuuteen, jopa jo muut veikkas että pyytävät kummiksi. mutta.. ei. en mä siitä nyt suuttunut, ehkä vähän petyin. Oiskohan pitänyt olla kutsumatta omani kastetilaisuuteen? Oisin vaan näyttänyt oman tyhmyyteni?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat