Seuraa 

Hei,

Onko kellään kokemuksia sytomegaloviruksen aiheuttamasta keskenmenosta? Minulla keskenmeno alkoi rv17+6 mutta sikiö oli kuollut jo rv15+, syyksi löytyi raskausaikana oireettomana sairastamani sytomegalovirus. Kiinnostaisi tietää onko muilla vastaavia kokemuksia ko.viruksesta, oireiliko, mitä lääkärissä sanottu, onko jatkotutkimuksia jne jne.

-Muffin-

Kommentit (1)

mikä keskenmenoni aiheutti, mutta altistun työssäni sytomegalolle ja pyysinkin neuvolassa ottamaan vasta-aineet odotusaikana. Olen kuullut miljoona eri versiota, toiset sanoo, että jos vasta-aineet ovat veressä silloin voi huoletta olla eikä se enää tartu tai voi aiheuttaa mitään. Tämä tuntuisi itsestänikin järkevimmältä. Toiset taas sanoo, että siitä huolimatta tulee välttää ja noudattaa hyvää hygieniaa. Mutta tosiasiahan on, että tämänkin voi saada mistä vaan, vaikka kaupasta. Joten itse tyydyn ajattelemaan, että kun sen kerran on sairastanut ja vasta-aineet on veressä niin ei huolta ja ainahan hyvästä hygieniasta huolehditaan.

Sytomegalon voi sairastaa aivan oireettomana, tai voi vaikka olla vähän kurkkukipua jota ei huomioi lainkaan. Ja eihän siitä ole mitään muuta haittaa, kun sikiölle jos äiti sairastaa sen odotusaikana ja ilmeisesti vielä tulisi sairastaa ennen rv12, jolloin se voi aiheuttaa keskenmenon tai kehitysvammaisuuutta lapselle. nämä on taas niitä asioita, joita ei vain voi välttää, lähinnä tuurista kiinni ja siitä onko sairastanut sen ennen raskausaikaa. Ymmärrän silti kuinka pahalta keskenmeno tuntuu, eikä siinä lohduta mikään, mutta jaksamista sinulle.

vauva2006

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat