Seuraa 

Eli mulla semmonen tilanne että esikoisemme on 2v 3kk ja kuopuksemme muutaman päivän päästä 6kk... Olen ollut kotona esikoisen syntymästä asti, ja nyt tarjoutui tilaisuus mennä töihin... Kaipaisin kovasti työyhteisöä koska olen ollut jo kauan kotona... Ja ammatillenikin olisi välttämätöntä että menisin pian töihin, ettei taidot ruostu... (parturi-kampaaja)

Kuinka pienenä olette vieneet lapsianne hoitoon??? Mulla semmonen tunne että en haluaisi pienemmästä vielä irtaantua... Mutta kuitenkin houkuttaa ajatus työnteosta... Ottakaa kantaa!

-Kii-

Kommentit (5)

Meidän poju on kohta 8kk ja olen menossa töihin ensi viikolla... Käytiin tänään tutustumassa hoitopaikkaan ja ihan ok se olikin! Olisin kotosalla jos olisi varaa, mutta töihinkin on kyllä ihan kiva taas palata, voipa sitten taas hyvillä mielin jäädä pois jos tehdään toista tässä jonkun ajan päästä!

Meidän esikoinen (nyt 2v2kk) meni hoitoon 7kk iässä. Halusin lähteä töihin ja paine oli kova (siis omassa päässäni), ei ollut kuitenkaan vakituista paikkaa mihin mennä ja siittä vasta paniikki kasvoikin, mihin menisin kun oikeasti pitäisi mennä töihin, jäänkö kehityksestä jälkeen jos olen kotona?

Tyttö meni pphlle, joka oli/on aivan mahtava, valehtelematta Tampereen paras (:D). Sovin silloin hoitajan kanssa, että jos ei hoito ala sujumaan jään pois töistä ja palaan kotiin jne. Mutta tyttö viihtyi upeasti, oli kaikkien pieni lempilapsi koska harvemmin hoitoon tosiaan viedään noin pieniä. Ei itkeskellyt vaikka onkin toisaalta varovainen ja alkuun arka lapsi. Itse en olisi pystynyt tarjoamaan sitä kaikkea mitä tyttö koki ollessaan hoidossa vuoden verran.

Töistäkin sain sitten vihdoin vakituisen paikan, silloin odotin jo toista lastamme. Nyt poika on reilu 6kk ja on kiva olla kotona, nyt on paikka mihin palata :D Se vuosi minkä olin töissä lasten välissä teki todella hyvää, ikinä en ollut nauttinut töistäni niin! Työ sai ihan uuden merkityksen ja samalla tuli elämään eloa.

Sinuna ottaisin härkää sarvista ja menisin töihin, mikä ettei!? Jos löydät lapsillesi todella hyvän ja luotettavan hoitajan niin mene, mene, mene töihin!:) Sinä kuitenkin itse tiedät parhaiten mitä tulee tapahtumaan.

Itse en jäänyt paitsi lapsen ensiaskelista, sanoista tai mistään, se oli paras ratkaisu meille ja vaikka saisin saman ajan takaisin en tekisi MITÄÄN toisin!:)

Tsemppiä tulevaisuuteen, mitä ikinä tuletkin tekemään :)

JMMK

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoituksesi oli kuin itseni kirjoittama, sillä erolla, että meillä muksut 2v 9kk ja nuorempi 9 kk.

Olis niin ihana päästä jo kunnolla asiakkaiden pariin, mutta mutta ja vielä kerran mutta... Mä tein päätöksen, että jos mun pää ei kokonaan lahoa täällä kotona oloon, niin olen kotosalla kunnes nuorempi täyttää kaksi. Ei sillä, etteikö hoidossa pärjäisi vaan siksi että haluan itse viettää kakkosenkin kanssa nää ajat kun opitaan hirveästi uutta ja kerranhan ne lapset vaan on pikkuisia.

Kyllä niitä töitä kerkee sit vielä tehdä kyllästymiseen saakka.... ;)

Ja itse ajattelin ton ammattitaito- kysymyksen niin, että olen ollut kunnon kampaamotyöstä jo sen verran kauan pois, että palatessa on kumminkin käytävä ensin haistelemassa vähän uusia trendejä, joten sama se, jos sen tekee reilun vuoden päästä.

Jos mä olisin sun sijassasi ja paikkaa tarjottaisiin, tuskin ottaisin vastaan. Mutta minä olenkin minä... :)

Kiitos kaikille jotka otitte kantaa tilanteeseeni! :) Painin itseni kanssa muutaman päivän ja yritän selvittää itseni kanssa mikä olisi paras ratkaisu... Kantaa saa ottaa edelleen, olisi kiva kuulla monen monta mielipidettä. :D

-Kii-

Olisko sun mahdollista tehdä kompromissia ja työskennellä osa-aikaisesti? Mä oon ajatellut että kun palaan taas töihin, niin aluksi vain osittain. Parturi-kampaajanahan voi tehdä töitä myös iltaisin ja viikonloppuisin (lähinnä lauantait). Vauvakin/lapset voisi kenties olla tuolloin isän kanssa, ei tarvitsisi vieraaseen hoitoon viedä.

Gerda

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat