Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (4)

Meillä on ikäeroa kahdella ekalla 1v 7 kk ja toisella ja kolmannella 2v 7 kk. Eli käytännössä neljän vuoden sisään tuli kolme lasta. Nyt, kun kuopus on vasta reilun kuukauden, olen huomannut, että tämä on helpompaa aikaa kuin silloin kun toka lapsi syntyi. Silloin vaippaikäisiä oli kaksi, sai pukea ja syöttää kumpaakin jne. Nyt isommat syövät, pukevat, pottailevat ja jopa joskus siivoavat sotkunsa itse. Eli vauvoja on kerrallaan nyt vain yksi. Halusin, että lapset ovat ikäänkuin samaa sarjaa, jolloin voivat olla toistensa hyviä kavereita monta vuotta jo lapsenakin. Samoin olen huomannut, että vauvatavaroiden kierrättäminen on aika yksinkertaista sisarukselta toiselle, kun niitä ei tarvitse erikseen säilöä, vaan vaihtaa vain käyttäjjää, kun edellinen lapsi kasvaa liian isoksi.

Pienet ikäerot sopineet meille, mutta lapset ovatkin olleet terveitä ja hyviä nukkumaan. Ja erittäin odotetuja kaikki kolme.

Ekalla ja tokalla on ikäeroa 1v8kk. Tokalla ja kolmannella saman verran. Ihanasti ovat kavereita keskenään. Näiden kanssa on niin mukavaa touhuta. Neljäs syntyi sitten kun kolmas täytti vuoden. Mä pidän tätä sopivana ikäerona, mutta riippuu niin ihmisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oli niin raskasta aikaa noiden kahden kanssa alussa et haluttiin nauttia kunnolla tästä vauvasta ja oikin mukavasti on mennyt. Isoveljet hoitaa ja viihdyttää vauvaa kovasti.

Kuopus jätetään monesti leikkien ulkopuolelle, enkä voi isommilta vaatia, että ottisivat aina pienemmän mukaan. Isommat sisarukset viihdyttivät pienenä hyvin toisiaan, nyt minä joudun leikkimään 4v kanssa. Hän on puloipäiväisesti leikkikoulussa koska muutoin olisi niin yksinäinen. Tee peräkkäin niin on seuraa toisistaan, aluksi tietty rankempaa mutta pidemmänpäälle helpompaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat