Seuraa 

Hei kaikki!

Olen ihan untuvikko kaikkeen raskauteen liittyvässä, ja minulla olisi kysymys. Tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin lauantaina, ja näiden saittien vauva-laskurin mukaan laskettu aika olisi 21.11. ja olisin nyt 5. raskausviikolla. Mitä sitten tarkoittaa, kun ihmiset ilmoittavat olevansa esim. " rv 5+2" jne. Ymmärrän kyllä, että se +numero viittaa päiviin, mutta voisiko joku ystävällinen sielu valottaa minulle, miten tuo laskemismekanismi oikein menee.

Mun edelliset menkat alkoivat 14.2., eli jos olen oikein ymmärtänyt niin onko mulla nyt menossa rv 4+6, ja huomenna olisi 5+0?

t. Sarimari

Sivut

Kommentit (19)

en taida olla kyselemäsi henkilö. Karppausta yritin tosin joskus kokeilla, mutta ei ollut mun juttu...;-) Mutta siis en ole kyseisillä saiteilla pyörinyt.

t. Sarimari

coecahill:

Lainaus:

SARIMARI - ethän ole sama karppaaja-Sarimari joka palstaili Terhi.netissä noin neljä vuotta sitten? :)

Coe rv 9+0

Ensimmäinen raskausviikko alkaa sinä päivänä, kun sinun viimeiset kuukautisesi alkoivat. Samana viikonpäivänä vaihtuu sitten aina uusi raskausviikko.

Jos nyt olet rv4+6, se tarkoittaisi sitä, että huomenna täyttyy 5 viikkoa. Huomenna tiistaina sinulla on rv5+0, joten silloin sinulla alkoi 6. (kuudes) raskausviikko. Eli voit itse sanoa olevasi joko raskausviikolla 5 tai kuudennella raskausviikolla. Ylihuomenna keskiviikkona olet rv5+1 ja niin edespäin, kunnes ensi viikon tiistaina sinulla onkin täynnä jo 6 viikkoa, ja siirryt seitsemännelle raskausviikolle.

Toivottavasti tämä selvensi pikkusen.

Jamssa rv19+2

Sarimari:

Lainaus:

Hei kaikki!

Olen ihan untuvikko kaikkeen raskauteen liittyvässä, ja minulla olisi kysymys. Tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin lauantaina, ja näiden saittien vauva-laskurin mukaan laskettu aika olisi 21.11. ja olisin nyt 5. raskausviikolla. Mitä sitten tarkoittaa, kun ihmiset ilmoittavat olevansa esim. " rv 5+2" jne. Ymmärrän kyllä, että se +numero viittaa päiviin, mutta voisiko joku ystävällinen sielu valottaa minulle, miten tuo laskemismekanismi oikein menee.

Mun edelliset menkat alkoivat 14.2., eli jos olen oikein ymmärtänyt niin onko mulla nyt menossa rv 4+6, ja huomenna olisi 5+0?

t. Sarimari

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Riippuu raskaustestin herkkyydestä ja yksilöllisestä raskaushormoonin erittymisestä milloin testi näyttää plussaa. Virallinen laskettuaika pitäisi kohdallasi katsoa ultralla noin viikolla 12.

Testin herkkyydestä riippuen laskisin alustavasti, että hedelmöittyminen on tapahtunut 14-18 päivää ennen plussatestiä. Myös sydänääniä kuuntelemalla voi päätellä jotain ja kohdun kokoa koittamalla riippuen fyysisestä rakenteestasi.

Hedelmöittymisen ajoittaminen on vaikeaa, sillä ovulaatioita voi tapahtua useita kierron aikana ja siittiötkin elävät muutamia päiviä. Raskaushormoonin erittyminen on myös yksilöllistä, kuten myös sikiön kehittymisen nopeus.

Jos viimeiset kuukautiset ovat alkaneet tiistaina 14.2 se oli raskausviikoissa päivä 0+0 eli ekan raskausviikon eka päivä.

15.2 0+1

16.2 0+2

...

20.2 0+6

21.2 1+0

22.2 1+1

jne

Raskauskiekosta katsotaan aina siis TÄYDET viikot ja paljonko päiviä päälle. Eka viikko on aina 0+jotain vaikka kiekossa siinä kohtaa lukeekin 1.

Terv. Th Nappi

katsoin noi sun viikot raskauskiekosta- eli jos pitää paikkansa, että vikat menkata alkoi 14.2, on nyt menossa sulla rv 5+4 kiekon mukaan ja laskettu päivä on marraskuun 19 tai 20.

eli mulla viimiset menkat alko 31.1 ja plussa testin tein 14.3.. kierto on siis noin 40 päivää.. Oletan itse että mulla nyt menossa 4+6 tai jotain sinnepäin, koska kierto siis pitempi ja hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin.. olenko oikeassa?

eli olis sulla nyt menossa rv 5+3. Hedelmöitys olis tapahtunut joskus 25.2 tienoolla?

Eli uusi viikko alkaa aina kuudennen päivän jälkeen eli just esim. 5+6- tämä tarkoittaa, että siirryt SEITSEMÄNNELLE raskausviikolle seuraavana päivänä, kun sulla on tasan 6+0.

Näin siis vaikka 22 viikkoa ja 4 päivää tarkoittaa sitä, että olet 23:lla raskausviikolla.

onnea plussauksesta ja eikun neuvola-aikaa varaamaan:)

sitruska rv 24+1

Osaakos kukaan sanoa kuinka pian hedelmöitymisen jälkeen testi näyttää plussaa? Itselläni viimeiset menkat alkoi 22.1. Tein ensimmäisen testin 25.2 ja se näytti miinusta. Miinusta näytti vielä 2.3 ja vasta 6.3 näytti plussaa. Milloinkahan hedelmöitys on mahtanut tapahtua, osaako kukaan sanoa suunnilleen?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat