Seuraa 

Kaksivuotias tyttäremme on innostunut teen mausta ja on vaatimassa aina myös itselleen kuppia, kun aikuiset sitä hörppivät. Ja hän myös juo vaikka koko mukillisen, jos se hänelle annetaan.

Mitä mieltä olette: sopiiko tee kaksivuotiaalle? Ei tietystikään kuin silloin tällöin, ei edes joka päivä.

Sivut

Kommentit (31)

Minulla ainakin oli pienenä mummulassa oikein oma tuttipullo kahvinjuontia varten enkä minä ainakaan mielestäni mitään traumoja kahvinjuonnista saanut eikä minussa tietääkseni ikinä havaittu mitään kahvin aiheuttamia haittoja.

Oma 2v3kk pojuni on nyt hetken aikaa maistellut kahvia melkein joka aamu minun tai isukin mukista emmekä ole sitä kieltäneet.Omaan mukiin emme tosin kahvia anna.

Teestä hän sen sijaan ei vielä välitä.

Eli ei oikeata teeta!

Mutta sisareni poika juo 1v:sta lähtien teetä (nyt 3,5v), eli kamomilla, minttu, roobios ja vastaavia. Yrteistä pitää tiedä, mitä saa anta, monet on hyviä. Esim. mökillä mustaherukan lehdistä tai vadelman varsista tehtyä " teetä" .

Meidän 2v joskus pyytää omaa kahvia, joka on mikrossa lämmitetty maito jossa pikkusen hunajaa. Itsekin juon flunssan aikana sitä, olen koko lapsuudeni aina kuumaa hunajamaitoa flunssaan saanut.

Oikeastaan on lämmin juoma ihan eri juttu kuin vesi tai maito, kylmään talveen kuuluu mielestäni lämmin juoma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se on meillä " mehu" , kun mehuja ei muuten saa. Ihan pikkulapsille tarkoitettua vanilja-vadelmateetä ja muita hedelmäteetä. Ja asutaan myös saksassa. Mutta aikuisten teetä ei saa.

meidän maassa (=Saksa) lapset juovat elämänsä alusta asti mm. fenkoli & hedelmäteetä, niissä tilanteissa kun suomessa lapset juovat vettä.

itsekään en epäröi antaa mm. kamomilla& fenkoliteetä & lapsille tehtyä hedelmäteetä. kahvia nyt en todellakaan ikinä antaisi, se on aikuisten juomaa ja sillä sipuli, pienissäkin määrissä!!!!

Meidän kuopus 2v innostui teestä pari kuukautta sitten ja ehkä pari viikkoa pyysi sitä päivittäin, saattoi juoda mukillisenkin. Alkuinnostuksen jälkeen on unohtunut koko asia. Kahvia haluaa silloin tällöin maistaa minun mukista yhden hörppäyksen. Eli ei tullut riippuvaiseksi eikä varmaan saanut mitään vaurioita teekokeilusta :).

Kofeiiniton tee on mielestäni ihan ok lapsille. Mutta kahvinjuontia en voi ymmärtää. Itse kuulun niihin onnettomiin, jotka näin aikuisiälläkin saavat kahvista sydämentykytystä, unettomuutta ja vatsavaivoja. Ei tulisi kyllä mieleenkään antaa moista ainetta taaperolle. Vaikka onhan meilläkin kaksivuotias sitä joskus pyytänyt, kun on nähnyt aikuistenkin juovan. Pojalle on kerrottu, että kahvi on aikuisten juomaa ja siihen hän on tyytynyt.

ja lapsetkin juo sitä n.1dl verran aamuisin.Siis maitokahvia. Esikoinen saanu kahvia pian pari vuotta ja nuorempi aloitettut vasta. Tytöt ovat 2 ja 3-vuotiaat.

Aamulla 3v juo laihaa ja sokerista kahvia, ja 6v sokerista teetä, johon sitten kastavat kuivakakkupalaa. Todella huonoja aamiaisen syöjiä molemmat, ja lähtivät välillä hoitoon / tarhaan tyhjällä vatsalla, joten nyt ihan hyvä kun edes jotain syövät ja juovat!

kun niihin ei laita sokeria. Mutta Suomessa ko teelaatuja on vähän. Tottakai " teetä" voi lapsille antaa, mutta vain noita " teettömiä" juttuja, jollaisia eivät suomalaiset hedelmillä aromatisoidut teet ole. Mielestäni lasten kuuluisi juoda vettä tai sitten joskus ko teetä, vähemmän mehuja, niin ainakin täällä sanotaan (=Saksassa tietysti).

meilläkin poika varastaa äidin kahvi kupin jos silmä välttää. itse en kahvia enkä teetä antaisi vielä hänelle (1,4kk) mutta 2v saattaisin myös pikkusen antaa sillon tällön jos toinen kerran tykkää:)

ihan niin kuin karkki, limsakin. Eihän niitä tietenkään ihminen tarvitse elääkseen, vaan nautinnon vuoksi.

Mun on vaikea ymmärtää sitä, että kielletään kaikki nautinnot. Sen sijaan aion (yrittää) opettaa, miten näitä nautintoaineita käytetään siten, ettei ihminen vahingoita itseään (addiktiot, kolesteroli, liikalihavuus ja siitä aiheutuvat taudit...)

Mielestäni ei ole mitään pahaa siinä, että lapsi haluaa silloin tällöin juoda teetä tai kahvia. Niin kuin edellä on sanottu, niitä voi lantrata maidolla. Luulen, että lapsi vain haluaa tehdä samaa kuin aikuiset ja tuntea itsensä isoksi...

Meidän 3-v. poika pyytää joskus aamulla kahvia. Kaadamme hänelle ihan tavallisesti maitopurkista maitoa mukiin ja sanomme, että kas tuossa, siinä sinulle maitokahvia. Ja sen poika juo tyytyväisenä ja sanoo: " Onpa hyvää kavvia!"

Kyllä minullakin aika pahasti tökkii ajatus kahvin antamisesta pienelle lapselle. Hopeateetä olen joskus antanut, mutta se ei herättänyt mitään kiinnostusta. Kaakaossakin on kofeiinia, mutta sitä meillä kyllä juodaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat