Vierailija

Toi on yleensä niin kammottava tilanne kun poika kun alkaa huutamaan niin sit huutaa niin että huulet ja sit joskus naamakin menee ihan sinertäväksi eikä tunnu tajuavan että pitäisi henkeäkin välillä vetää. Mitä te yleensä teette että lapsi " herää" ottamaan henkeä???

Kommentit (11)

ja välillä jos satuttaa itsensä todella pahasti ja itkee hirveesti,

niin silmät muljahtelee ja vaan vetää henkeään!

kerran siskoni oli todella pelästytnyt tätä, sanoi että oli tuntunut aika veltolta...

mutta kertaakaan ei ole taju mennyt,

viimein sitten saa vedettyä henkeä kun rauhioitellaan.

Oiskohan tässäkin kyse tuosta edellä mainitusta a:lla alkavasta jutusta,

(unohdin jo mikä oli!?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tuo kohtaus sen seurauksena kun poika n. 1,5v. lensi paikallaan olevalla (ei siis ollut liikkeessä) potkuautolla selälleen (koko auto kaatui ja noja jäi pojan selän alle). Poika itki kauheasti ja tuli minun luo (itse imetin silloin just pienempää, laitoin äkkiä pienemmän sitteriin) ja kun otin pojan syliin - meni aivan veltoksi ja siniseksi. Järkytyin aivan hirveästi ja soitin heti tk:een. Tulivat ambulanssilla tarkastamaan tilanteen ja käyttivät meitä tk:ssa lääkärin luona. Toivat meidät vielä ambulanssilla kotiin takaisinkin kun asuttiin kuulemma niin lähellä (4km) =D. Ois ollu vähän tympeä lähteä taksilla - pojalla vain body päällä ja itsekin aika " raihnasen" näkösenä...

Tulivat tk:ssa siihen tulokseen, että on kyse tuosta kohtauksesta. Onneksi ei ole tullut toista kertaa... sen verta karmiva oli. Sen jälkeen kun poika on ruvennut kovasti itkemään, olen ottanut pojan syliin ja höpöttänyt että hengitä ja on ainakin vielä auttanut... Poika nyt 2v3kk

Mun esikoinen sai aikanaan kamalia raivareita, huus vaan naama punaisena,riehui, potki seinää, hakkas yms. Yleensä ei pystynyt rauhoittumaan itse, vaan otin pojan syliin ja pidin siinä vaikka kuinka rimpuili vastaan ja yritin rauhoitella juttelemalla. Jos ei vielä tässäkään vaiheessa rauhoittunut, itku meni just sellaseks ku mainitsit, lapsi ei tajunnut vetää henkeä välillä. Silloin aloin keinutella lasta ja kuiskailla ihan hiljaa kaikkea " höpöjuttuja" korvaan, jos lapsi halusi kuunnella, niin joutui hiljentämään itkua kuullakseen ja hengitys alkoi tasaantua. Näin meillä, onneksi se aika on jo ohi.

lapsen syliin ja läpsäisin selkään napakasti, niin älysi vetää henkeä. Tosin, jos ei ehtinyt ajoissa estää kohtausta lapsi kouristeli ja menetti tajuntansa. Silloinhan hengitys tietysti alkoi automaattisesti.

Onneksi kohtaukset loppuivat lapsen kasvaessa hiukan isommaksi. Vieläkin muistan miltä tuntui katsoa lapsen ensimmäistä affektikohtausta, kun luuli, että nyt tämä lapsi kuolee minun käsiini.

Siskoni huusi siniseksi itsensä joskus, mutta ei hänelle tehty mitään. Veti henkeä sitten jossakin vaiheessa. Olen kyllä kuullut, että voisi viedä ulos kylmään kainalossaan, mikä voisi herättää haukkomaan henkeä. Veljeni taas oli vienyt lapsensa vesihanan luo ja räiskäyttänyt kylmää vettä kasvoille. Oli tehonnut.

meillä auttaa kun kysyy pojalta, mikä tuli, mihin kävi. Yrittää vastata ja joutuu vetämään henkeä. 2v 6kk nyt. Lapsi siis pidättää henkeä, " lataa" .

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat