Seuraa 

Eikö lahdessa kaupunki tarjoa rakenneultraa? Olin ihmeissäni kun neuvolasta sanottiin että seuraava ultra on rv26 lääkärin yhteydessä kun olin jotenkin automaattisesti ajatellut seuraavaksi pääseväni rakenneultraan..meni kai silloin ihan ekalla neuvolareissulla pää niin pyörälle etten painanut mieleen mitä terkka kertoi ultrista:) Ekan lääkärin yhteydessä ultrattiin, sitten oli np-ultra ja nyt siis tuo rv 26 ultra..oletteko käyneet yksityisellä rakenneultrassa, jos niin missä ja paljonko on maksanut?

Queen rv 19+5

Kommentit (14)

Minä kävin ainakin yksityisessä äitiysneuvolassa rakenneultrassa.

Maksoi kätilön tekemänä 60¿ ja lääkärin tekemänä 120¿.

Meillä (keskusta) on neuvolassa ultra ja muutaman kerran sillä vauvaa katsottiin päällisin puolin, muttei mitenkään rakenneultraa tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä mun kaverille on rakenneultraki kuulunut näihin kaupungin tarjoamiin.. Valitteli ettei siellä kerrota sukupuolta ollenkaan! Ultraaja kuulemma naureskellut vaan, oli vähän ihmeissään käynnin jälkeen.. Näköjään vaihtelee paikkakunnittain paljon nääkin jutut!

Niamey rv20+4

..kun ei tää kirjottaminen millään suju..levottomat sormet;)

Niin,takaisin asiaan: piti sitä kirjottaa että otin tuosta tarkemmin selvää ja eipä tämä kaupunki tarjoa rakenneultraa.

Mutta mille yksityiselle kannattaa mennä rakenneultraan ja paljonkohan tuo lysti mahtaa maksaa?Jostain luin että hemossa ois kuukauden jono..?

Queen rv19+5

Nuo neuvolassa ultraamisetkin ovat kai ihan lääkärikohtaisia, minun ymmärtääkseni kaikki lääkärit eivät ultraa ollenkaan. Ainakaan pari vuotta sitten esikoista odottaessa silloinen lääkäri ei ultrannut kertaakaan ja kävin koko raskauden aikana vain np-ultrassa. Nyt tässä raskaudessa lääkäri on ultrannut jokaisella vastaanotollaan ja ultraa on käytetty tavallisillakin neuvolakäynneillä.

Itse kävin tosiaan yksityisellä ultrassa Lahdessa viikolla 21.

Vaihtoehtona oli joko lääkäri tai hoitsu yms..hinnan suhteen ei ollut niinkään eroa kun kela korvasi osan käynnistä.

Valittiin lääkäri ja käynti maksoi n.120e josta kela korvasi aikalailla sen 60e.Jos olisi hoitsun luona käynyt niin hinnaksi olisi tullut se sama n.60e.

Lahdessa ei automaattisesti tarjota tuota rakenneultraa, vaan vain tuo np-ultra. Itse pääsin rakenneultraan ihan ä-polille helmikuussa -06 kun siellä oli henkilökunnan koulutus menossa silloin.

Ja vaihtelee neuvoloiden mukaan et jossain on ultralaite ja joissain ei. Itse asun mukkulassa ja siellä neuvolassa ei ole kyseistä laitetta :(

Neppe05 rv 23+0

Eli sen np:n vain saa automatik. Mullakaan ei ekassa raskaudessa ultrattu kuin tuo yksi kerta, ei yhdelläkään lääkärikäynnillä lisäksi siis. Ja en silloin asiaa yhtään enempää ajatellutkaan, ei osaa vaatia, kun ei mistään mitään tiedä...

Nyt tässä raskaudessa jokaisella kerralla on lääkäri katsonut ultrallakin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat