Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kauneudenhoitoa, hänellä ei ole koskaan ollut muita tuotteita kun nivea ja ripsiväri. Ei siis ole koskaan käyttänyt mitään ihonhoitotuotteita tai paljoa meikkiä. Äitini on nyt 55 vuotinaana todella kaunis ja vain muutama ryppy on iän mukana tullut. Aloin ajatteleen, että entä jos se onkin silleen, että kaikki voiteet ja pakkelit onkin turhia... tai vaihtoehto b) äidillä on vain hyvä mäihä.

Sama homma yhden kaverin kanssa jolla ei koskaan ole ollut näpyn näppyä ja pesee kasvot pelkällä saippualla...

Kommentit (10)

Vaikuttaisko yhtään säännöllinen ja monipuolinen liikunta, hyvät elämäntavat (ei tupakkaa, viinaa), hyvä ja monipuolinen ruokavalio ja hyvä elämänlaatu (siis ei kauheesti stressiä jne) jne hyvät asiat myöskin? :)

Minulla on vielä perinnöllisesti mustat silmänaluset, jotka joudun pakkeloimaan aika vahvasti.

Mutta yllätys yllätys, olen ikäistäni nuoremman näköinen, siis ihan muiden arvion mukaankin.

TOISAALTA en koskaan ole mennyt meikit naamassa nukkumaan ja käytän kasvojeni puhdistukseen ja kosteuttamiseen laatutuotteita.

Joten minun esimerkkini NÄYTTÄISI olevan ristiriidassa teidän teorioitanne vastaan. Mutta kaipa se totta on, että elämäntavat ja meikittömyys lisäävät mahdollisuuksia säilyttää hyvä iho.

Ja tupakointi ja liika auringon säteily vanhentavat varmasti. Minulla on kesäisin aina päivävoide, jossa on auringonsuojakerroin 15.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse en koskaan ole käyttänyt muuta kuin esim. Abobasea ja nykyään ehdoton rasva on tuo Ceralan. Eli käytän apteekin voiteita...

Nyt sit erehdyin ostamaan tosi kalliit rasvat. Päivä-, yö, ja silmänympärysvoiteet ja kas kummaa, kasvojen iho on jotenkin uurteisempi ja surkeampi. Olen käyttänyt noita rasvoija nyt pari kuukautta. Aina välillä laitan pelkästään tuota Ceralania ja iho on taas tosi hyvässä kunnossa. Miehenikin kiinnitti asiaan huomiota.

Nyt sit päätin, etten toiste sekaannu mihinkään ns. hienouksiin. Pelkkä vesipesu ja perusvoide ilman hajusteita tms. on ainakin mulle kaikkein paras. Samoin äidilleni, joka on 58v ja todella hyväihoinen. Eikä hänkään ole käyttänyt muuta kuin perusvoiteita...

Minulta on joskus kysyttykkin, että miten sulla on noin sielä iho (ikää 37) ja vaikka olen tupakoinutkin 20 vuotta välillä tosin taukoa pitäen. Siskoni on kuulemma paljon vanhemman näköinen ja iholtaan vanhempi...

Tosin hänkään ei ole juuri muuta käyttänyt kuin perusvoiteita. On vaan intohimoinen auringonpalvoja ollut aina (jota itse inhoan) ja näin ollen aurinko näkyy olevan pahempi kuin tupakka...

Sääliksi käy malleja ja missejä joilla on nelikymppisinä niin veltto ja ryppyinen iho, että sitten onkin pakko laittaa puolimetriä pakkelia naamaan ennen kuin maitokauppaan lähtee.

Ja tietty elintavoilla on tosi paljon merkitystä. Tupakointi tosi paha. Myös aurinko vanhentaa ihoa. Kandee suojata aurinkovoiteella kasvojen iho tai käyttää sellaista kosteusvoidetta jossa suojakerroin.

Mutta itekin olen miettinyt, että mitä jos ostais vaan edullisia perusvoiteita jne. eikä tuhlais rahoja kalliisiin voiteisiin. Tai noh.. silmänympärysvoide varmaan hyvä olla erikseen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat