Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kysymys teille, jotka keitätte vauvan juomaveden. Annatteko veden jäähtyä huoneenlämpöiseksi, vai juotatteko jääkaappikylmänä? No toki voi kokeilla mikä vauvalle parhaiten maistuu, mutta mielelläni kuulisin miten muilla. Jääkaapikylmä tuntuu tosi kylmältä, varsinkin kun vauva on juonut aina lämmintä maitoa. Toisaalta onhan viileä vesi raikkaampaa kuin lämmin. Kaikkea sitä pitääkin pohtia :-)

Kommentit (6)

Puolivuotiaana. Harjoittelemme nyt veden juomista soseen syönnin päälle. Ajattelin, että on hyvä harjoitella rauhassa ennen kesähelteitä, jolloin vesi voi olla tarpeen. Pieniä huikkia vaan juomme, maito on tietysti se pääasiallinen juoma.

Me annetaan keitetyn veden jäähtyä huoneenlämpöiseksi ennenku annetaan vauvalle, joka nyt 4,5 kk. pari viikkoa ollaa annettu vettä, pelaa tosi hyvin esim. vauvauinnin jälkeen kun ei heti saa ruokaa (lue tissiä) niin kun saa huikat vettä niin rauhottuu kummasti ja pukeminen onnistuu ilman huutoa. Ja nyt ollaa kokeiltu yöllä antaa vesihuikat kun heräilee niin usein taas ja olis vaan tissille tulossa vaikka saa iltapuurot ym eli en usko et on nälkäheräilyä. Välillä toimii ja välillä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meille kun neuvolantäti sanoi ettei vettä tarvitse keittää. Poika nyt 6,5kk ja saa kuulema varmasti lattialta enemmän kaikkea likaa kuin puhtaasta juomavedestä. Enpä siis ole enää keittänyt niitä vesihuikkia joita annan lapselle välillä. Mites muut? Vieläkö keitätte puolivuotiaan veden vaikka syö jo kiinteitäkin?

Eiköhän eteisen mattoa " nuolemalla" saa paljon enemmän pöpöjä...

Musta ohje on se että kun lapsi saa kiinteitä niin sitten ei tarvi enää keittäää.

mutta minä olen ainakin keittänyt silloin harvoin kun olen antanut vettä, eihän se suuri vaiva ole. huoneenlämmössä olen veden antanut jäähtyä ja antanut sen huoneenlämpöisenä vauvalle.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat