Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pohdin tässä, kun poitsu täyttää kohta 9 kk ja osaa istua, kontata ja kohta näköjään seistäkin, miten häntä uskaltaa nukuttaa enää keväämmällä rattaissa? Tällä hetkellähän on suhteellisen turvallisesti kun on lämpöpussin sisällä eikä juuri pääse siitä liikkumaan, mutta entä kun ilmat lämpenee, eikä makuupussia voi käyttää?

Kertokaa nyt kokeneemmat, miten kauan vauvaa uskaltaa nukuttaa vaunuissa ja miten estää ettei vaan sieltä pääsisi tippumaan...

Kommentit (3)

Meillä on lapset 2v6kk ja 1v3kk ja ulkona nukkuvat edelleen ja HYVIN! Tuon liikkumisvaiheen aikana on vuodenajasta riippuen käytetty valjaita, makuupussia, jalkapeittoa napeilla kiinnitettynä jne. Viime kesänä tämä nuorimmainen oli siinä iässä, että tarkkana sai olla, muuten oli tippumassa. Itkuhälytin auttoi jo paljon, vaikkei mitään itkenytkään, mutta hälytin rekisteröi myös liikkeen. Jaksa vaan yli tämän vaiheen, kyllä se siitä sitten helpottaa ja olette molemmat tyytyväisiä, että ulkounet maistuu ;-)

Meillä vauva nukkuu nykyisin rattaissa, kun koppa on liian ahdas. Laitan aina myös valjaat kiinni, koska hän nousee/yrittää nousta heti herättyään seisomaan. Valjaat ehkä kiukuttavat sen verran, että ääni kohoaa, kun ollaan herätty ja vaaditaan mamma paikalle vapauttamaan moisista kapistuksista.

t. maj ja poika 9 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joudut vain itse olemaan aika lähellä vaunuja ja näköetäisyydellä kun lapsesi alkaa heräillä. Oliko sinulla vain yksi lapsi? Jos näin on, tilanne on helppo. Ota kirja kaveriksi ulos tai löhö tuoli. Niin minä olen tehnyt kaikkien lasteni kohdalla kun istumaan ja mönkimään oppivat. Nuorin tyttöni on nyt 1,2 vee ja nukkuu 1-3 tunnin päikkärit vaunuissa ja alas tulee, että kollisee jos en ole vieressä hänen herätessään. Nyt joudun leikkimään lumihangessa karhua, juoksemaan hippaa tai laskemaan liukumäestä kahden vanhemman muksun kanssa ja vaunut on aina lähistöllä. Aah, mikä sen nautinnollisempaa kuin kevät/kesä auringon paiste ja saisi vain maata terassilla.

Ihania kevätpäiviä toivottelee Smurffi

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat