Seuraa 

Moi!

Mulla viikkoja nyt 32+2 ja jo viikosta 20 tullut harjoitussupistuksia, mutta ne ovat olleet harmittomia. Tänään tullut kuitenkin muutama kipeä supistus, toinen lievempi ja toinen kunnon kouristus alamahassa. Onkos normaalia näillä viikoilla? Töissä pitäisi olla vielä 2 viikkoa...

Haginalle

ps. Mulla on huomenna neuvola, mutta siellä on tähän asti pidetty supistuksia ihan harmittomina... kohdunkaulalla pitää tapahtua jotain ennen kuin saa saikkua :-/

Kommentit (4)

Olen itse ollut raskausviikosta 16 asti sairaslomalla ennenaikaisten suppareiden takia. Silloin ei ollut vielä muutoksia kohdun kaulassa,ne tulivat vasta myöhemmin,vaikka makasinkin koko ajan. Lääkäri ainakin sanoin silloin,että ei pakosti tarvitse olla muutoksia kohdunsuulla jos suppareiden määrä ylittää normaalistandardin rajan.Nyt juuri en muista mikä se oli. Mutta ainakin se oli niin,että jos suppari kestää yli 20 sek. ja niitä tulee peräkkäin enemmän kuin yksi niin ne on kohdunsuuta lyhentäviä suppareita. (ainakin suurimmalla osalla odottajista)

Pahimmillaan kohdunsuu on ollut alle 1cm luokkaa. Nyt se on pysynyt viimeiset 4 viikkoo samana 2 cm. Minulla ei ole ainakaan koskaan ollut ongelmia saada sairaslomaa. Yksityiseltä poliklikalta olen suurimmanosan saikusta saanut. Nyt viimeisimmän saikkutokarin sain neuvolasta. Nyt sitten pitäisi taas mennä hakemaan uus saikku tokari äippäloman alkuun. 3viikkoo. Olen saanut aina vain jotain 2-3 viikkoo kerralla saikkua.

Kannattaa kyllä vaatia sitä saikkua.Sitä paitsi se vaikuttaa myös jaksamiseen jos supistelee töissä. Sanot vain,että sulla on kipeitä suppareita ja on vaikea silloin tehdä töitä.Eiköhän ne sitä sitten kirjoita sillä. Sitä paitsi ne supparit voivat pahentua jos jatkat töissä niistä huolimatta.

Toivottavsti oli edes yhtään apua.

Lilli81 29+4

Eihän siinä ole mitään järkeä, että odotellaan esim. potilaan ensin sairastuvan niin huonoon kuntoon, ettei kykene enää työntekoon ja sitten vasta saikulle-

ei, kun sen pitäisi olla niin päin, että jos on jotakin MERKKEJÄ tai on ennustettavissa sairauden/oireiden pahenemista, tulee sairaslomaa antaa. Jos sulla on NYT niitä suppareita, menet lääkäriin ja kösket sen kirjoittaa sulle lomaa. On aika kurjaa, jos jatkat töissä ja supparit sillä välin avaa sun kohdunsuuta ja sitten, kun pääset lekuriin, se määrääkin sut vuodelepoon.

Noilla viikoilla vauva selviää kyllä jo hyvin, jos se syntyy, mutta olisihan se kiva, että saisi siellä kölliä rauhassa vielä joitakin viikkoja. Älä siis turhaa aikaile vaan pyydä rohkeasti päästä sairaslomalle. Ei näiden asioiden kanssa kannata pelleillä.

sitruska rv 24+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moi!

Minulla vastaavia kokemuksia kanssasi. Jäin sairaslomalle 30 viikolla kun supistuksia alko tuleen päivittäin ja lääkärineuvolassa 32 viikolla todettiin kohdunkaulan olleen jo lähes kokonaan kadoksissa. Uskon että sinullekin saikkua kirjoitetaan, jos lääkäri toteaa supistusten saaneen jotain aikaan.

Onnellista odotusta ja jaksamista.

Elonoora ja Haisuli Rv 35+5

Kyllä minunkin mielestä on ihme, jos ei sairaslomaa saa ennen kuin jotain tapahtuu kohdunkaulalla. Edellisessä raskaudessa minä ainakin sain supistuksista sairaslomaa, vaikkei mitään muutoksia ollut tullutkaan. Lääkäri oli sitä mieltä, että lepo oli paikallaan, että mitään muutoksia ei tulisikaan. Nyt olen ollut tämän raskauden aikana opiskelijana, olen nyt 33. viikolla ja olen joutunut itse ottamaan supistuksien takia jo aikoja sitten " sairaslomaa" , minullakin on tullut jo todella kipeitä supistuksia. Ja niitä tulee aina kun rasitan itseäni enemmän, joten kaipa tuo selvä merkki elimistöltä on, että lepo on tarpeen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat