Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli Mattilan kaupunginosa, Keravan rajalla? Onko lapsiperheitä, rauhallista?

Tietääkö kukaan?

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta se varmasti selviää kun ottaapi ja soittaa päiväkotiin ja kysyy. Matkamittari pamahtaa päälle tietty jokaisella eri kohdasta. Itse asun hyvin lähellä Mattilan päiväkotia ja siitä on noin kolme kilometriä Keravan keskustaan. Ihan Keravan rajalle ei varmasti olekaan kuin kilometri. Ruokakauppaa Mattilan alueella ei ole, mutta ihan siihen Keravan ja Tuusulan rajan tuntumaan on nyt avattu ALEPA jossa kyllä perusostokset tekee siinäkin. Päiväkodilta alepaan on siis noin kilometrin matka. Keravan ja Tuusulan rajalla on myös Tarjoustalo, josta sitten pesuaine ja vaateostoksia....:).

Mattilan alueella toimii muuten asukasyhdisttys, joka järjestää pari kertaa vuodessa päiväkodin lähellä olevassa Piilipuistossa häppeninkejä, lasten hiihtokilpailu oli just makkaranpaistoineen ja hernekeittoineen ja syksyllä on muuta ohjelmaa. Käyn 2-3 kertaa viikossa Tuusulan uimahallissa, enkä ole saanut sieltä yhtään mitään pöpöjä, en ole itse asiassa koskaan moisesta märkäruvesta täällä kuullutkaan. Toimin itse paljon järjestötoiminnassa ja olen tekemisissä lasten kanssa, joten luulen, että olisin tämmöistä kuullut jos näin olisi.

Mielipiteitä on tietysti monia, yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta, mutta minä tykkään Mattilasta.

ja rauhallinen asuinalue. Olen asunut nyt kolme vuotta ja päivääkään en ole katunut muuttoani Mattilaan. Keravan keskustaan on noin 3 kilometriä ja Tuusulan keskustaan suunnilleen saman verran, joten kummatkin ovat kävelymatkan päässä. Tosin bussillakin pääsee. itse käyn töissä Keravalla, joten Keravan palveluja tulee enemmän käytettyä. Mattilan päiväkoti on todella ihana päiväkoti. Siellä on hyvä henki ja mahdottoman mukavia tätejä. Lapseni ovat olleet useassa päiväkodissa ja perhepäivähoitajalla, mutta voin sanoa, että kaikista näistä Mattilan päiväkoti on ehdottomasti paras. Päiväkodin johtaja Kyllikki on mitä ihastuttavin persoona, se varmaan heijastuu muuhunkin henkilökuntaan. Kyllikki hassuttelee ja LEIKKII lasten kanssa, sitä ei monessa päiväkodissa tapahdu. Sekä Keravan että Tuusulan uimahalli on muuutaman kilometrin päässä ja Tuusulan uimahalli on todella kiva paikka. Ihan pienen kanssa siell pääsee polskimaan terapia-altaaseen, jossa on lämmin vesi.

Mattilassa asuu lapsiperheitä, mutta myös " vanhempaa" väkeä. Se Mattilasta tekeekin niin nätin ja kivan asuinpaikan, että se on valmis asuinalue. Puita, pensaita, eri aikakausien erinäköisiä taloja. Voin lämpimästi suositella sinulle Mattilaa. Ja niin, Kirkonkylän koulu on myös tosi kiva koulu. Siellä on mahtava rehtori ja tosi hyvä meininki.

Kiitos teille jovastanneille. Kuulostaa hyvältä seudulta. Paljonko siitä keravan rajalta Mattilan kohdalta tulee Kervan keskustaan matkaa, entäpä Tuusulan keskustaan?

Taidanpa laittaa hakemuksen sinne Mattilan päiväkotiin:) Mites tuo matka Keravan keskustaan voi olla kolme kilometriä, kun katselin tuolta keltaisten sivujen matkalaskurista, niin se ilmoitti vain yhden kilometrin matkan? Minne se oikein mitataan?

Tiedätkö muuten, onko Mattilan päiväkotiin jonoja? Tarvitsisimme paikat (2kpl) vasta elokuussa.

T:ap

Ps. Onko Mattilan alueella yhtään ruokakauppaa tai kioskia vai pitääkö mennä aina autolla kauppaan?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat