Seuraa 

nyt pyytäisin neuvoa äideiltä, jotka ovat syystä tai toisesta joutuneet lopettamaan imettämisen hyvin pikaisella aikataululla. mulla oma terveydentila on jo pitkään vaatinut lääkitystä jota ei imettäessä voi käyttää. olen vaan sitkeästi jatkanut imetystä ja sinnitellyt oman terveyteni kanssa. vaan nyt pitää ajatella jo itseäkin. tyttö on nyt 5,5 kk ja mun on pakko aloittaa lääkkeeni. ongelma on vaan se, että tyttö ei ole missään vaiheessa huolinut minkäänlaista pulloa ja nyt pitäis sitä tuttelia alkaa lupsutella äidinmaidon sijasta. onko kenelläkään mitään vinkkejä miten vauvan saa oppimaan pullosta/nokkamukista juomisen? me ollaan harjoiteltu ja harjoiteltu, mutta juomisesta ei tahdo tulla mitään...:(

Kommentit (5)

Jouduin itse lopettamaan imettämisen vauvan allergian takia. Poikani (pari viikkoa sinun vauvaasi vanhempi) on nyt muutaman viikon juonut pullosta. Ensin ei ottanut millään maitoa pullosta, huusi vain. Sitten alkoi ottaa pieniä määriä. Yleensä vain päristeli niistäkin osan pois. Ostin kaikki erilaiset pullot, lopulta Aventin pullo kelpasi. Tuo on paljon vauvasta kiinni, mutta kannattaa kokeilla eri pulloja, sillä usein vauvalle kelpaa joku tietty pullo (tai tutti). Kannattaa myös kokeilla eri syöttäjiä ja erilaisia asentoja. Meillä mies sai pullosta paremmin menemään kuin minä. Itse huomasin, että vauva ottaa pullosta parhaiten nälkäisenä ja vähän väsyneenä pitkien päiväunien jälkeen. Tärkeintä kai olisi, ettei itse menetä malttiaan. Eikä kannata tarjota lohduksi rintaa, jos vauva alkaa huutaa. Itse tein välillä sen virheen. Kun vauvan saa muuten rauhalliseksi tarjoaa maitoa uudestaan hetken päästä pullosta.

Tsemiä sinulle pulloruokintaan, kyllä se siitä.

Petra ja Niko (6 kk)

kiitos vastauksistanne ! me ollaan kokeiltu kyllä kaikki mahdolliset pullot ja tutit, siitä tekorinnasta lähtien.... tässä ei siis auta kuin sitkeä harjoittelu. me ollaan onneksi löydetty jo korvike jota tyttö kyllä söisi jos vaan osaisi. panadolin lääkemitalla olen saanu 30 ml syötettyä... sen vaan on kaaaaaamalan hidasta antaa 5 ml kerralla... jeps, mutta me jatketaan harjoituksia. ei tähän ongelmaan taida mitään taikatemppua löytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kokeile sitä jos se sillä onnistui. Meillä ei pulloa huolinut kuin jonkun aikaa alussa sitten totesi tissin olevan paras ruokalähde. Myöhemmin sain huolimaan nokkamukin johon lypsin maitoani, eli oli ainakin tuore juoma tuttua. Eli minä totutin ja myöhemmin huoli muiltakin. Meillä sellainen tupperin pehmeänokkainen jota ei kuulemma enää myydä, tavalliset mukin ei toiminu(rinnuksille meni kaikki kun valui liian kovin), ei kyllä montaa olla kokeiltu.

kyllähän se vauva sen pullon sit huolii kun ei rintaa tarjoa enää... no ehkäpä tuo on hiukan radikaali keino. oletteko kokeillu erilaisia tutteja pulloon? kannattaa kokeilla erilaisia, meillä mä aloin pullolle opettaan ni aattelin että niistä ainun pulloista ja tuteista on isotsiskokki juonu ni kaippa tämä pikkuvelikin niistä juo, no eipä huolinu. ostin loppujen lopuks sen mam:in uuden tuttipullon ni se kelpas vasta...

sit kantsii kokeilla eri maitomerkkejä, toisille ei kelpaa tutteli mut nanni tai pirkka tai semper.

onnea vaan vierotukseen, kyllä se siitä lähtee pian luonaan :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat