Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Välillä tuntuu siltä että ikinä ei ole oikea aika uudelle vauvalle. Ja sitten kun on ollut se " oikea" aika, niin ei ole tärpännyt (10kk yritystä eikä mitään tapahtunut) tai sitten olen saanut km (2 km takana).

Tämä asia meinaa tehdä mut hulluks, tai ehkä mietin asiaa liikaa.

Kun välillä tuntuu että muut vaan saavat lapsia noin vaan, ajattelematta tilannettaan sen kummemin.

Ehkä minunkin pitäisi vaan heittäytyä kunnolla hommaan ja vaikka aika onkin " väärä" vaan jättää ehkäisyn taas pois.

Mutta sitten kyllä stressaisin taas asiasta liikaa enkä osaisi nauttia koko vauva-ajasta jne. jos aika ns. " väärä" .

Siis tällä " väärällä" ajalla tarkoitan, että nyt olen vaihtamassa työtä ja siinä on 6kk koeaika, eli nyt pitäisi olla ainaskin sen ajan tulematta raskaaksi. Mutta toisaalta, en voi myöskään jäädä toiseen, vähemmän haastavaan työhön, vaan sen takia että sieltä on kätevää jäädä äitiyslomalle. Sitäkin olen kokeillut jo 3 vuotta, mutta milloinkaan en päässyt äitiyslomalle.

Tää on kertakaikkiaan hankalaa, vai onko?? vai teenkö vain minä siitä hankalaa?

Kommentit (2)

ehkä teet siitä vähän liian vaikeata. Stressaamalla asia ei ainakaan helpotu. Meilläkin on mietitty ja odoteltu ns täydellistä aikaa - ei sitä tulekaan. Sitten päätettiin uskaltaa ja yrittää. Saas nähdä miten käy. Eikai sun sitä 6 kk tarvi olla olematta raskaana. Ei se heti näy...

Mut minkäs teet, kun stressi iskee, sit se iskee.

Jotenkin haluaisin että tämän toisen lapsen vauva-aika olisi täydellisempää kun edellisen.

Siis edellisen vauva-aika oli ihanaa, tietenkin, mutta ainainen rahapula ja epävarmuus tulevasta todellakin heitti varjoja tähän aikaan.

Tiedän että en tarvii koko 6kk olla tulematta raskaaksi sillä ei se heti näy, eikä välttämättä heti tärppää, ja vaikka tärppäiskin niin ei raskaus välttämättä mene loppuun saakka, sekin on koettu, valitettavasti.

Ja kyllä, olen perfektionisti :-9

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat