Seuraa 

".... kun toinen laittaa lapset nukkumaan, toinen siivoaa keittiötä. Kahdeksan aikaan moni vanhempi vaipuu sohvaan kahvi- tai teekupin kanssa ja haluaa vain istua ja katsella TV:tä tai lukea lehteä"

.....ööööööööö. olisin kovin tyytyväinen, jos joku toinen siivoais keittiötä ja lapset nukahtais kahdeksalta ja vois itse istua sohvalla teekupin kanssa. tapahtuuko tätä oikeasti tosielämässä ? :D

Kommentit (8)

Voispa olla niinkin! mutta mies ei meillä keittiössä laita ruokaa,eikä siivoa! Enhän mä sieltä mitään enää sen jäljiltä löytäiskään!

Yleensä lapset on sängyssä kello20,nyt kesällä viimeistään 20.30:) ja yleensä ovat 21 aikaan unessa.

itekki voisin istua sohvalla ja katsoa telkkaria. en tee mitään kotihommia enää sen jälkeen kun lapset on nukkumassa ja sama koskee päiväuniaikaa,kun nuorimmainen on nukkumassa.

Minulla on siis kolme lasta, 5v,4v ja 1v. ja mies joka on yrittäjä ja paljon menossa!

Meillä mies ei siivoa keittiötä, hänellä ei yleensäkään ole sinne suuremmin mitään asiaa. Se on minun valtakunta ja ainoa paikka talossa, joka säilyy järjestyksessä, koska sinne ei ole muilla asiaa. Jos mies "siivoaisi" keittiön, minulla olis ainakin viikon kaikki astiat ja tavarat siellä ihan hukassa. Siis, please, ei meidän miestä meidän keittiöön!

Lapset kyllä menevät kiltisti nukkumaan klo 8 illalla eikä niitä tarvitse nukuttaa. Nukahtavat jokainen siihen aikaan jo ihan itsekseen.

Mutta sen jälkeen vasta minulla alkaa omat työt. Teen ansiotyöni ja hoidan meidän kotieläimet, siivoan talon aamuksi ja ehkä teen seuraavan päivän ruoat. Näin kesällä kitken kasvimaat, talvella on lumityöt, parsimista ja paikkaamista ja millioin mitäkin (netti mukaan lukien). Yleensä huomaan, että klo on 12 yöllä ja koko perhe nukkuu. Kömmin miehen viereen herätäkseni taas aamulla klo 7 uuteen päivään.

Niin mikä TV ja mitkä lehdet? Ehtiikö niitä joku ihan oikeasti katsomaan? Itse kyllä luen just sanomalehdestä uutiset, mutta televisiota en ole ehtinyt katsomaan moneen vuoteen jotain joulua tai pääsiäistä lukuunottamatta. Minulla ei ainakaan yksinkertaisesti tällä hetkellä riitä mitenkään aika. Maalaistalo, oma yritys, 3 lasta ja paljon kodin ulkopuolella työskentelevä mies takaavat minulle työtä joka päivä klo 7 - 22. Kylvöaika ja sadonkorjuuaika ovat sellaisia, että hyvä jos ehtii itse syömään. Mutta hyvä näin. Eipä ainakaan tylsisty ja liho minkään tollottimen ääreen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä=)Meillä menee 20.00 kaikki lapset petiin=)Isommat 8 ja 5-vuotias lukevat ja nukahtavat sitten kun nukahtavat..5-vuotias ei kauaa jaksa lukea kun ei nuku päikkäreitä,mut esikoinen lukee joku tunnin verran.Kuopus 1-vuotta menee myös 20.00 nukkumaan.Mies ylensä siivoaa keittiön kun lapset nukahtaa.Meillä ei lapsia ees nukuteta vaan viedään sänkyyn,aamulla noustaa 8aikaan ylös..

MUTTA ei meilläkään näin helppoa ole aina ollut,kuopuksella koliikki,allergiat ja korvakierre niin on jouduttu valvomaan ja unikoulukin pidettiin=)

Illala ulkoillaan yms tohutaan 19asti ja sitten rauhoitutaan iltapuuhiin..on kyllä luxusta kun saa illalla omaa aikaa ja kölliä miehen kainalossa jos ei muuta=)

Kuopus valvoi pitkään 23-01asti ja silloin kyllä ei jaksanut kun suorilta jaloilta petiin kaatua..

Meillä siivoillaan kyllä kummatkin mutta päivällä ei illalla, ja lapsi nukkuu ylennsä 20.00 sen jälkeen vajoomme toisiimme emme sohvalle tv:n äreen, suosittelen muillekin :D

Eli minä imetän 6kk vauvan ja vien sänkyyn nukkumaan klo 20, sillä välin 2 v on iltapesula ja syö iltapuuron ja viedään nukkumaan klo 20.30 (nukahtaa itsekseen). Jos siis mies hoitaa 2v:n niin minä laitan tiskit... ja sitten lösähdetään sohvalle. Minä netin ääreen ja mies telkkua töllöttämään.

Eli klo 21 viimeistään ollaa sohvalla molemmat.

Lapsia on kolme, 5v, 3v ja 1v, ja kaikki ovat sängyssä klo 20. Pienin on yleensä unessa jo klo 19.45 ja isommilla menee ehkä 10-20 min ennen kuin nukahtavat. Keittiö meillä on kyllä jo tuossa vaiheessa siivottu. Jompikumpi siivoaa sen heti iltapalojen päätteeksi (päivällistiskit on tiskattu jo heti ruoan jälken) kun toinen lukee iltasatua sohvalla.

Sen jälkeen on hyvää aikaa siivota keittiö, jos ei aikaisemmin ole ehtinyt vaan aika on mennyt esim pyörälenkillä lapsen kanssa tms. Meidän keittiötä ei siivoa kuin minä eika mitään muutakaan paikkaa (paitsi lapsi on tietenkin toisinaan apuna). Iltaisin lapsen nukahdettua tehdään kotihommia, katsotaan telkkaria, hoidetaan pankkiasioita, täytellään vakuutuspapereita, havemmin keitetään teetä (tylsaa haudutella yhdelle) jne eli yritän unohtaa olevani yksin.

Nyytiselle pakko kommentoida=)Meillä on keittiö aina ihan kaaoksessa,pakko myöntää..ja jos mies ei sitä illalla raivaisi,astiat koneesen,roskat pihalle,murut pois niin en kohta mahtuis koko keittiöön..mä inhoon keittiön siivousta ja sen kyllä huomaa=)Laitan toki koko perheen ruuat siellä(mies ei osaa kokata=)

Kuulostat Nyytinen muutenkin tosi ahkeralta ihmiseltä,kateeksi käy,minulle tämä perusarki kolmen lapsen kanssa on niin uuvuttavaa etten yksinkertaisesti jaksa illalla mitään enää..Lihomaan en oo vielä kerinny,vaikka illalla tulee syötyä kyllä kaikenliasta herkkua=)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat