Vierailija

Päätös täytyisi tehdä. Espoolainen olen, mutta jotenkin olen vaistolla taipumassa Naistenklinikkaan. Molempiin suunnilleen sama matka. Jotenkin ajattelen, että siellä olisi paras asiantuntemus. (Tämä siis vain mun mielikuva). Millaista naikkarilla on ? Kovin kliinistä ? Henkilökunta ? Onko perhehuoneita ?

Kommentit (10)

Voisin siis valita Jorvin, Kättärin tai Naikkarin, mutta viimeksi mainittu vie voiton. Suurin syy siihen on paras mahdollisuus erikoistilanteiden (erityisesti lasten tehohoidossa) hoitamisen erikoistuneiden lääkäreiden saamiseen paikalle heti. Myös raskaudenajan seuranta (tarvittaessa lapsivesipunktio) toimii Naikkarilla parhaiten. Edes se, että Kättäri olisi lähempänä, ei saa minua valitsemaan sitä.

Harmitti kun lapsi vietiin Lastenklinikalle synnytyksen jälkeen ja itse jouduin jäämään Jorviin. Lapsi kyllä siirrettiin vaaran mentyä ohi takaisin. Jorvi on kyllä tosi hyvä paikka muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se on totta, että Naikkarilla on kaikki apu lähellä erityistilanteisiin, mutta niitä ei normaali synnyttäjä kaipaa. Muissakin sairaaloissa osataan hoitaa synnytyksen mukana mahdollisesti tulevia ongelmia.

Naikkarille tuodaan kaikki ongelmasynnyttäjät, joihin kuuluvat myös päihdeäidit. Eräs ystäväni joutui öisin kuuntelemaan, kun erään päihdeäidin mies riehui käytävällä kun ei saanut tavata lastaan. Siellä yöhoitajat joutuivat rauhoittelemaan sekavaa miestä siihen asti, että poliisi saatiin paikalle. Eli, jos ei ole todellisia ongelmia tiedossa ennen synnytystä (sairaudet, vammat tms.) niin ei Naikkari hoida synnytystä sen paremmin kuin mikään muukaan sairaala.

Juu, tuo kättärioption tiedän, mutta kun valinta on tehtävä eikä tietoa kauheasti ole, tiputin kättrin matkan takia pois. Vaikka vähän hassu kriteerihän tuo matka on, täytyy eroa saada jollain konstilla aikaan.

meidän kaikki 3 on siellä syntyneet ja vaikka kaikilla on ollut oma osansa " pikku" ongelmia niin Jorvissa on hoidettu ne L2:lla hyvin.

Ainoa asia mikä ottaa Jorvissa päähän on oikeastaan se että siellä pitää olla tosi tiukka sen suhteen mitä vauvalle haluaa.

Haukkana saa vahtia etteivät työnnä tuttia vauvalle automaattisesti ja melkein oletuksena tarjoavat lisämaitoa kaikille. Itselle van tiukka linja ja vaatia kunnon perustelut mm lisämaidolle.

Minäkin jouduin syöttöpunnituksella todistamaan, että maitoa tulee riittävästi ja lapsi jaksaa syödä (keltaisuuden takia valohoidossa) ja lisämaidolle ei siis ollut mitään tarvetta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat