Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei!

Oon viikolla 36 ja on pari päivää ollut aivan kamala olo - kaikki sujunut muuten hyvin tähän asti, iloitaan vauvasta,mutta nyt iski aivan kamala olo. En saa öisin unta (ei johdu kivuista eikä vessassakäynnistä, ne herätykset ei niin haittaa vaikka niitäkin on), vatsa on kivikovana, nipistää alavatsaa. On huono olo ja kuvottaa, eilen yöllä oksensin kaksi kertaa ja oli tosi epätoivonen ja hysteerinen olo että itketti. Sama toistui tänä iltana. Meillä on just asunto täynnä vieraita (6 hlöä kolmiossa...) ja myös aivan ihana vauva parin viikon visiitillä (nukkuu meidän huoneessa/välissä) , mutta en oikein pysty nauttimaan vierailusta, kun itellä on niin paha olo. Oon myös kova stressaamaan, haluisin että paikat olisi kunnossa, vaikka ei tietenkään voi sellasta odottaa kun on niin paljon väkeä. Mua harmittaa tä olo tosi paljon, kun oon ilolla odottanut vierailua Suomesta, ja nyt on tarpeeksi jaksamista itsessänikin. Oon niin pettynyt itteeni, ja täksi illaksi lähdettiin miehen kanssa anopin luokse ja katotaan, saanko nukuttua nyt edes yhden yön. Vieraillekin selitin tilanteen, että kun oon valveilla koko yön eikä voi kun istua kovalla penkillä keittiössä tai maata pimeessä sängyssä... - siis ei voi mennä tietskalle tai vaikka kattoa filmiä, tai vaan vaeltaa asunnossa - niin alkaa ahdistamaankin sen lisäksi. Sitten nyt tuntuu niin väärältä, että lähdettiin tänne anopin luokse - mikään ei tunnu hyvältä. Onko muilla loppuraskaudessa esiintynyt tämmöstä pahaa oloa, vai onko se nyt vaan tä mun stressaava luonne joka reagoi? Pelkään, että tän kaiken keskellä vauvalla ei ole hyvä olla masussa. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (4)

ja tänään olen jo oksentanut alkuraskaustyyliin kahdesti.

Jostain syystä paha olo on tullut takaisin.

Yöllä on myös hankala nukkua, mutta eikös sekin ole ihan normaalia raskaudessa, että yöt käyvät katkonaisiksi ja lyhyiksi loppupuolella - ja kuitenkin väsyttää entistä enemmän.

Mutta olen kuullut että kuvaamasi vaivat SAATTAVAT viitata piakkoin alkavaan synnytykseen. Toinen vauhtohto luonnollisesti on, kuten itsekin mietit, vieraista johtuva stressi.

Jos olosi ei kohene mihinkään suuntaan, kysy neuvolasta neuvoja (jos neuvola tätisi on siihen kykenevä).

Toivottavasti saat pian unenpäästä kiinni. Täällä on samaa vaivaa : (

Jamesiina rv. 29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Esikoista odottaessani pahoinvointi palasi joskus rv 34 tienoilla, pahoinvointi oli samanlainen kun alkuraskaudessa. Oksensinkin reippaasti. Yöt nukuin tosi huonosti, ja se varmaan lisäsi tuota huonoa oloa. Ja supisteli myös paljon, mutta kivuttomasti. Lapsivedet meni ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta 36+6 ja vauva syntyi seuraavana aamuna.

Mutta soita neuvolaan tai äitipolille, jos olet huolestunut vauvan voinnista, he tarkistavat mielellään tarvittaessa, että onko kaikki hyvin.

Kiitos teille vastauksista, mulla on tänään illalla synnytysvalmennus oman kätilön luona, kysyn häneltä vielä että mitä kannattaa tehdä (lähteä sairaalaan tutkimuksiin vai odotella vaan kotona). Koko päivän on supistellut ja paha olo iskee just näin illan tuntumaan. Toivottavasti vielä jonkun aikaa pysyisi tuolla masussa pikkuinen....

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat