Seuraa 

Voisiko nimi mielestänne olla Rauta, jos menisi nimitoimistossa läpi?

Ilman merkitystään se on minusta tosikaunis, mutta häiritseekö se?

Ja tämä olisi mielestäni tytölle.

Oli vanha suosikkini jos saisin tytön, mutta kun sitten sain, hänestä tulikin Sara...

Kommentit (6)

Rauta on nimittäin suomessa sukunimi, joten tuskin menee läpi ellei sen nimisiä ennestään ole.

Ja Rauta ois ehdottomasti pojan nimi!

Mulle tulee mieleen kyllä ruosteinen rauta-pata, joten ei mikään kaunis nimi kyllä...

Saman tapainen tytön-nimi vois olla esim. Raita!

Yhtään Iron nimistä ei ole,mutta sen läpi menemistä en yhtään ihmettelisi. Tosin sekin olisi minusta pojan nimi.

Ruska on vähän saman tyylinen kaunis tytön nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän 7-viikkoiselle sisko melkein 3 vuotta antoi nimeksi Rauta heti pojan synnyttyä, joten et ainakaan ihan ensimmäinen ole :) Papille sitä naureskeltiin ja antoi kyllä heti ymmärtää ettei suostuisi siksi kastamaan.

Mutta siis ehdottomasti mustakin pojan nimi, en kyllä varmaan oikeaksi nimeksi antaisi kuitenkaan.

Joo, musta nimessä pitää olla r, jotta siihen tulee tarvittavaa särmää.

Sitten ihastuin tohon -ita päätteeseen, ehkä siis pitäisi kelpuuttaa se Raita, joka kyllä myös kaunis. Tietysti merkityskin on siinä yksitulkintaisemmin kaunis.

Rauta tuo mulle mieleen rautaisuuden, lujuuden ja viileyden, ja tuntuisi coolilta, että nimenomaan naisen nimenä olisi sellainen.

Jännää että muille se on ehdottomasti miehen nimi, ehkä juuri merkityksensä takia(?), sillä, asiaan kylläkin sen kummemmin perehtymättömänä, tuntuisi että eikö suomen kielessä yleensä juuri naisen nimet ole soinnultaan Rautan kaltaisia (mielestäni kirjoitettaisiin " Rautan, Rautalle" ) ja miehen nimi olisi Rauto, siis o-päätteellä.

Mutta totta, se on sukunimi, eikä siis edes ole mulle mitenkään ajankohtainen, kun lapseni jo saikin nimen, mutta oli vain kiva ottaa tämä asia esiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat