Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kello on kyllä vasta vaile puolenyön, mutta ei ole muutakaan tekemistä, niin ajattelin tulla uutta pinoa kasaamaan :0)!

Tänään (eli siis ma) käytiin sitten siellä hammashoitajalla. Mä en nukkunut edellisenä yönä silmällistäkään... sydän vain hakkasi, hikoilutti ja ne pienet unen ja valveen rajamaat oli täynnä hammaslääkäripainajaisia :(. Arvatkaa vaan, olinko koko tän päivän väsynyt. (kärsin siis suunnattomasta hammaslääkäripelosta....)

En edes kehdannut hoitajalle sanoa, että kärsin pelosta, kun eihän siellä mulle mitään tehty, vaan vauvan olevista ja tulevista hampaista puhuttiin.

Sanoin kyllä session lopuksi pelostani, koska mun oli pakko istua pää polvissa hetken aikaa, kun sydän tuntu tulevan rinnasta ulos.

Hoitaja oli kovin ymmärtäväinen, ja kehotti kertomaan ja kysymään...

Mutta hampilassa siis kaikki ok. Mehuja, karkkeja ja keksejä ym. pitäisi siis välttää ainakin sinne 3v asti, lusikkaa/tuttia EI saa käyttää omassa suussa, ja suulle ei vauvaa saa suukotella.

Nämä ohjeet olikin jo tiedossa, mutta hyvä kun kertasi :0)!

Neuvolassa käytiin myös. VIHDOINKIN PÄÄSTIIN YLI 7KG!!!!!!!!!!! JIPIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Terkka oli tyytyväinen, kun painoa oli kuukaudessa tullut 600kg, vaikkei sekään vielä paljon ollut.

Pituus meni hienosti käyrällä, eikä painokaan nyt siis enää putoa.

Jälleen kerran (eikö noi terkat tosiaan muista potilaitaan.... no, ehkä niillä on niitä niin paljon) terkka ihmetteli tytön nukkumista (20-21 - 10-11). RUpesi jo ehdottelemaan, että pitäisi HERÄTTÄÄ syömään 8 aikaan.

Keskustelu nukkumisesta meni näin:

Terkka: - mitenkäs yöt menee?

Mä: - hyvinhän ne. Tyttö nukahtaa 8-9 aikaan illalla ja herää tossa puol yhentoista-yhentoista välillä.

Terkka: - mihinkä aikaan aamyöllä?

Mä: - ööö... ei siis mihinkään aikaan. Nukkuu yön putkeen.

Terkka: - MIIIITÄÄÄÄHHH????

Kerroin terkalle myös, että tyttö rakastaa uutta kävelytuoliaan. Jostain syystä merkitsi tämän neuvolakorttiin?!?!?! MIksiköhän??????

Kokeili myös jalat, ja sanoi niiden olevan erittäin napakat ja astunnan hyvän.

Terkka sanoi myös, että tyttö alkaa varmasti kohta istumaan, oli kuulemma liikkeet juuri sen suuntaisia :0)!

Tällaista meiltä!

Pinoudutaanhan nyt oikein kovasti!

Heather ja Neiti-Nessukka 7kk

Kommentit (6)

Joku kertoili nokkamuki-kokeiluista... Mekin kokeiltiin ekan kerran n. 1kk sitten ja poika ei tajunnut yhtään. Sitten hommattiin sellainen, jossa on venttiili ja jota pitää imeä, mutta sekään ei aluksi oikein toiminut. Kokeiltiin aina välillä uudelleen ja nyt sitten viime viikolla poika tajusi homman! Nyt sitten vain on käynyt niin, että innoissani annoin nokkamukia koko ajan ja imetys jäi sitten siihen. Noh, oma vika enkä kyllä varsinaisesti jää kaipaamaan.... Eikä näytä poikakaan, mikä on tietty se tärkein juttu.

Nyt pikkukaveri haisee sen verran pahalle, että tästä tuli hyvin lyhyt viesti ja me lähdetään vaipan vaihtoon. :)

heather: olisivat nyt iloisia sun puolesta kun oon saanu noin hyvin nukkuvan vauvan eikä aina jotain jeesustelua jos jokin asia menee poikkeuksellisen hyvin, hienoa että painokin oli nousussa:)

meillä unikoulun 4. yö oli viimeyö....2 yötä menikin yhdellä herätyksellä jolloin syötin, mutta viime yö........tuhti annos puuroa klo 8 ja maitoa, poika nukahti 9.30. venkoilu ja huuto alkoi klo1.15, siinä taas tehtiin vaikka mitä temppuja 1,5h!!!! meinas jo usko loppua, kun taas ukkoki oli hirveesti mun puolella tässä asiassa prkl!!! no kun vihhdoin nukahti niin nukkuikin sitten 6 asti, jolloin imetin ja ylös siiten klo 7. Oli vissiin massu kipeänä, veikkaisin kun tuli sellasia pikkupapanoita vaipasta kun vaihdoin aamuvaipan, että liekö tämäkin nyt sittn ummetustapaus kun esikoinenkin, huoh.....onko jollain kokemusta siitä mallasuutteesta, onko hyvä spu. Se on kuulemma niin iso pullo että vaan murto-osan saa käytettyä, onko näin?

joo mutta nyt puuron keittoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tyttö kyllä tajusi vähän aikaa sitten, että maito tulee nopeasti nokkamukista, ja osaakin jo ihan ok nieleskellä sitä. Mutta sellaisesta mukista, josta neste ei tule kuin imemällä, tyttö ei jostain syystä osaa juoda! Pureskelee vain nokkaa riemuissaan ja naureskelee :0)!

Huhhuh kun nukuttaa... piti tänä aamuna käydä lekurissa diabeteskontrollissa, ja en todellakaan ole tottunut heräämään 8! Snoorrr.... Pitäisi varmaan ottaa pikkuiset nokoset, kun vauvelikin nukahti juuri äsken ekoille päikkäreille.

Heather ja Neiti-Nessukka

Heather; Meillä oli esikoinen samanlainen unikeko ;-)) nukkui jo vajaan 2kk ikäisestä kellon ympäryksen...Huoh, haikeana muistelee sitä aikaa.

Nyt tämän nuorimmaisen kanssa onkin koettu oikein kantapään kautta mitä ne paljon puhutut yövalvomiset oikein on!! Kyllä tämän kestää, onhan tää ohimenevä elämänvaihe (tältä osin) vaikkakin toisaalta harmittaa, kun aika rientää niin nopeesti, eikä tyttö enää kauan ole tuollainen " vauveli" .

Esikoinen on nyt tämän viikon isänsä tykönä (uusperhe meillä siis) ja käytin tilaisuuden hyväksi; vietiin pinnasänky hänen huoneeseen kokeeksi, että kuinka pienimmän unet siellä sujuisi. (Tämä on asioita joita ei sais koskaan ääneen sanoa, koska seuraavana yönä 100%varmuudella kostautuu :-/ )...mutta sanonpahan nyt kuitenkin, että ainakin viime yö meni pitkästä aikaa hyvin. Neiti nukkui paljon rauhallisemmin, kun minä en ollut lähellä.

...jopa kakat housussa, kun aamulla viiden aikaan vein maitoa huomasin. Kummallista. Jo ylipäätään se seikka, että malttoi nukkua vaikka tortut housussa. Todella harvinaista, että ylipäätään yöllä kakannut, saatika se, ettei ole herännyt siihen.

Tänään pitäisi lähteä oulussa käymään. Ystäväni murkku on sairastunut anoreksiaan :-(( ja makaa nyt sairaalassa, odottaa psykiatriselle pääsyä (surullista) tutkimusjaksolle. Pitänee käydä moikkaamassa.

Jep. Nyt kuuluu porinaa sängystä. Hyvät päivänjatkot kaikille tasapuolisesti!!!

**MA**

PS. Joko Babylla arki helpottanut??

Meillä onkin tänään herätty jo ennen seitsemää!=((

Ja nyt kyllä väsyttää, kun yö oli muutenkin aika levoton. Huoh!

Tuo aikainen herääminen johtui kyllä siitä, että vaippa valskasi ja poika oli aika lailla märkä.=((

Me ollaan käytetty pelkästään Lidlin vaippoja ja oltu niihin tosi tyytyväisiä, mutta viimeksi ostin tarjouksesta Liberon vaippoja, enkä ole ollut niihin kovinkaan tyytyväinen.=((

Taidan tästä lähtien pysyä vaan noissa hyviksi havaituissa halpis-vaipoissa, jotka ei meillä ole kertaakaan päästäneet pissa/kakkaa läpi!

Ja ollaa käytetty niitä jo sentään puoli vuotta (heti kun koko oli sopiva).

Johan oli vaippa-vuodatusta ja paasausta, mutta harmitti niin...!

Huomasin tuossa toissa päivänä (la/su), että meillä on puhjenneet kaikki kulmahampaat, sekä ylös, että alas.

Ei oo ihme, jos poika oli pari päivää kärttyisän oloinen.

On se mahtanut olla kutinaa.

Isovelikin on ollut harvinaisen hankalalla tuulella muutaman päivän ja olen ollut iltaisin ihan poikki, kun on taisteltu koko päivä.

Mikä tahansa lelu on pikkuveljellä, pitää repiä kädestä ja muutenkin tekee kiusaa sen minkä kerkiää.

Ja sitten kun komentaa, nauraa vaan ja tekee lisää! Argghh!

Kyllä joskus koettelee.

Sori tää kurja valitus-virsi, mutta olo ei ole kovin aurinkoinen tänään.

Onneksi näitä päiviä on vähemmän.

Palaillaan taas, jospa olisi jo hieman kirkastunut sitten.

Parempaa päivää kaikille!

Tiiku81: meillä mallasuute on auttanut ummetukseen. Ollaan annettu pari kertaa soseen seassa n. 1 tl. Lisäksi poitsu on syönyt luumua ja päärynää. Purkki on kyllä aika iso mutta uutetta voi käsittääkseni käyttää esim. sämpylöissä (jos niitä jaksaa alkaa itse värkkäämään).

Nyt viime päivinä poika ei ole todellakaan kärsinyt ummetuksesta, pikemminkin päinvastoin.

Täytyy yrittää naputella tätä konetta mahd. hiljaa, sillä poika on nukahtamaisillaan tossa vieressä. Siirrettiin muutama päivä sitten pojan sänky tänne työhuoneeseen, jossa myös tietsikka sijaitsee. Minneköhän ihmeeseen tän tietsikan sitten pojan kasvaessa laittaa? En haluais laittaa sitä olohuoneeseen, eikä makkariinkaan oikein mahdu. Ei varmaan auta kuin etsiä isompi kämppä... :)

Mites muuten Heather onko teidän vauva oppinut jo juomaan siitä nokkamukista (siitä oli joku aika sitten täällä puhetta)? Mä olen melkein joka aterian jälkeen antanut nokkamukista muutaman vesihörpyn ja nyt näyttäisi siltä, että poika on alkanut haltsaamaan, mistä mukissa on kyse. Hip hei ja hurraa!!! Mulla onkin kolmen viikon päästä illanistujaiset työkavereiden kanssa, joten silloin pojan ois hyvä osata jo juoda jostain muustakin kuin äitinsä rinnasta. On muuten eka kerta, kun lähden illanviettoon. En kyllä jaksa olla varmaan kovin myöhään mutta kiva päästä edes vähän iltaa istumaan.

Taidanpa mennä ripustamaan keittiöön uusia ihania verhoja eli taustalle...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat