Seuraa 

Ja kahvikupin ääreltä hyvät huomenet kaikille =)!

Sivut

Kommentit (19)

Oli sitte neuvola, Pituus oli 65.5cm ja paino 7600g, nyt on tullu painoa enemmän kun taas viimeksi oli pituutta tullu roimasti. Kai sitä painoa tulee ku syödään jo täyttä häkää kiinteitä ja iltapuuroa. 5kk piikki pistettiin ja siitä selvittiin ihan pienellä itkahuksella, saa nähä alkaako kärty haisemaan sitte päivemmällä, toivottavasti ei...

Kerroin neuvolassa myös omasta väsymyksestä jsa unen puutteesta, poika nukkuu mutta äiti ei...laitto mut sitte mielenterveyspuolelle josta sain lääkäriin ajan ja ilmeisesti kirjottaa nukahtamislääkkeet. En suostunu unilääkkeisiin koska ovat niin voimakkaita ja en sitten välttämättä herää kun poika herää, mutta pääasia että saa nyt apua siihen unen saantiin...

Nyt pitää lähtiä pihalle käpöttelemään että niko saa nukuttua päikkärit..kuulemisiin=)

i perään niin onnistui.

Poika nukahti päikkäreille, voisi kait itsekin ottaa unet mutta löytyy aina muutakin tekemistä tai sitten on niin pihalla kun herää päikkäreiltä että loppupäivä menee sumussa.

Eilen oltiin ottamassa mittoja ja ovat nyt 71 cm ja 8.435 kg. Vähän tuo painonnousu hidastunut mutta ei kai se voikaan koko ajan samalla tavalla nousta, muuten poika on ylipainoinen jo vuoden iässä. Nyt ei tarvitse ottaa mittoja kuin kerran kuussa. Onneksi, ei tarvitse juosta neuvolassa parin viikon välein.

Kait se olisi kaffen paikka nyt kun poika nukkuu. Hyvin olen pärjännyt ilman kahvipullaa viimeiset kaksi viikkoa, ja on se painokin pudonnut. Nyt kesän matka vielä inspiroi enemmän katsomaan mitä suuhunsa laittaa.

Heeei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taitaa olla meilläkin kohta soseiden maistelun aika. Vauveli söi viime yönä viisi kertaa normaalin yhden-kahden sijaan. Nyt on onneksi aamukahvi saatu juotua ja elämä alkaa voittamaan. Rauhaton yö saattoi tosin johtua siitäkin, että eilisen iltatorkut jäivät väliin. Oltiin kyläilemässä ja uni ei tullut vieraassa paikassa.

Meikkkamisesta: en jaksa enkä aina ehtisikään aamuisin meikata näin kotona ollessa. Ja varsinkin se meikkien pois jynssääminen iltaisin on rasittavaa. Mä ratkaisen ongelman ripsien ja kulmien kestovärjäyksellä, normaalitila on nimittäin tyypillinen hiirenharmaa. Tosin aika usein, kuten tälläkin hetkellä, on kestoväritkin haalistuneet.

Jopotitilla on muutto edessä. On se varmaan sellasta sähellystä pienen kanssa, että ei ihme, jos unettomia öitä tulee etukäteen. Jaksamista sinne! Toisaalta onhan se ihana päästä sitten järjestelemään uutta kotia.

Meillä on iltapäivällä perhekerho. Toivottavasti vauva nukkuis nyt hyvät aamupäiväunet, että jaksaisi ihmetellä kerhossa isompien menoa.

Aurinkoista päivää kaikille!

Kuulostaa tutulta, JOPOTITI. Olen muutenkin huono nukkuja ja nyt kun on todennäköisesti muutto edessä, pyörivät ajatukset vinhasti ympyrää etenkin yöllä. Nousen vuoroin selaamaan Ikean luetteloa, tutkimaan maalikauppojen värikarttoja, naputtamaan laskinta paniikissa. Sitten takaisin sänkyyn kuuntelemaan vauvan tuhinaa ja miehen kuorsausta. " Onneksi" olen nyt vähän flunssainen ja sen vuoksi niin väsynyt, että yötkin olen saanut nukutuksi. Uniongelmien takia mulla on aina varoiksi kirja yöpöydällä. Jos on liian virkeä olo yöllä, käyn syömässä vaikka banaanin ja sitten luen niin pitkään että alkaa taas väsyttää.

Saa nähdä, miten siitä muutosta selviää. Olen toisaalta hirveän innostunut, toisaalta vähän kauhistuttaa. Ensin vähän maalataan ja sitten imetetään ja sitten kootaan huonekaluja, sitten vaihdetaan vaippaa..

Kysymys: miten paljon vaatetta pidätte vauvalla päällä sisällä? Olen vähän epävarma sen suhteen, miten monta noita pitkähihaisia pitäisi päälle pukea. Toisaalta vaavi tuntuu ihan lämpimältä, toisaalta voi lattianrajassa olla viileämpää..hmm

Se on sitte rauha massa... ja kaikilla hyvä olo. Tyllerö nukahti seittämän kantturois. Oli aika suun mukaisia leipiä, toisin himpun verra suolaisia, enpä sitte hoksinu et tuorejuustos ja sipulikeitos oli suolaa jonkin verran. No eipä kyllä ois tarvinnu laittaa koko pussii keittoaineksii.. Mitä tästä opimme.. Kenties ei mitään...

Huomenna ois isourakka eessä, pitäis miehen kanssa raivata nuo männyn oksat huitsin nevadaan, ja niitähän on ...muutama...

Tuli tossa mieleen saunan lauteilla, kun tää pino on niiiiin mukava henkireikä tälle kotimammalle, et minkähän ikäisiä ootte, naiseltahan ei saa ikää kysyä, eikä todellakaan ole pakko vastata, mut....

Voihan se olla et ootte jo aiemmin käyny tän keskustelun...

Ite täytän huhtikuussa 31 vee...

..Kauniita unia oman mussun kuvia kaikille.. Riennän varaamaan parhaimman paikan soffalta.. =}

Lähdin tänään aamulla vaunuilla Malmille ostoksille ja ajattelin, että hyvinhän tuo tyttö siinä ne ekat päikkärit ottaa.. ja mitä vielä!! Kun pääsin Cittariin niin tää möllöttää silmät selällään vaunussa! Ihan kiltisti ja hiljaahan tuo oli, mutta kun aamulla herättiin jo kuudelta, niin hyvähän sen ois jo yhdeksältä vähän nukkua.. Kotimatkalla sitten torkkui varmaan vartin verran.

Napiaiset, meillä on tosiaan ihan sama juttu, jos päivärytmi poikkeaa vähänkin " normaalista" , meillä ollaan ihan pihalla. Nyt sain tytön omaan sänkyyn rauhottumaan, tais jopa vihdoin nukahtaa. Vanhemman tytön kanssa mä viiletin millon missäkin, mutta tyttö nukku sillon kun väsytti, paikalla ei ollu väliä. Ei oo samasta muotista nää lapset.

Ja voi ällö. Alko sitten menkat tänään. Vatsaa vääntää ja naama näppylöillä. Ihan vaan tiedoksi, kun teitä kumminkin kiinnostaa. ;)

Tunnustaako joku muu unohtavansa antaa USEIN d-tipat? Mä oon aivan toivoton tapaus! Onneksi d-vitamiinia on tuttelissakin, muuten meitillä ois kohta yks riisitautinen :( Neuvolassa th aina muistaa kysyä, tai oikeestaan todeta, että " ..ja sähän annat niitä tippoja..?" Ja meikä siinä sitten nolona punastelee. Täytyy vissiin laittaa kännykkään muistutus joka päivälle, jospa se siitä.

Megasykli kyseli sisävaatteista. Meillä on kotona niin lämmin, että en ole edes harkinnut pukevani tytölle kahta kerrosta. Body ja sukkikset riittää hyvin. Enemmän mä aina tuskailen, että miten mä puen vauvan ulos. Tulispa äkkiä kevät ja kesä! Sit tietty mietitään, että pitäskö olla pitkähihanen ja laitanko vauvalle hatun päähän ja onko oltava sukat jalassa jne...

Nyt mä lähden lukemaan Hesarin, ja tarkotus ois vielä vääntää pellillinen pizzaakin. Palailen.. ehkä. Päivänjatkoja!

Pähkis

ps. Kiva Mari että tulit sinäkin! Missä anilla? Huhuu!?

ettei tarvii taas kohta alkaa kuuntelee/katselee jotain mesoomista. Mä kun en siedä sellasta OLLENKAAN! Turhanpäivänen riitely sucks!

Meillä on beibi ollu nyt vähän tukkonen ja onhan tuo pikkasen yskinytkin välillä. Toivottavsti ei mene tuon pahemmaksi. Yöt on mennyt nyt heräillessä n. 3 tunnin välein, ja sen kyllä huomaa. On taas maailmanloppu fiilikset päällä kaikista pikku asioistakin. :/

PÄRSTÄ: Mä en yleensä meikkaa, muuta kun sillon jos oon menossa johonkin tapaamiseen missä joutuu/saa kommunikoida ihmisten kanssa. :) Mutta en siis todellakaan automaattisesti aamulla vedä mitään meikkiä nassuun. Naturellina vaan. Muutenkin oon laiska itteeni pynttäämään, samoissa rääsyissäkin tulee aina vaan kuljettuu. Pitäis joku päivä ryhdistäytyy ja lähtee kevätvaate ostoksille, vois muutenkin piristää kummasti! :)

VAATTEET: Meillä on niin kylmät lattiat että mä pidän usein varsinkin aamusin bodyn päällä vielä jotain collegee tms. Nyt kyllä tuo aurinko lämmittää jo nopeesti huoneet ja lattian joten sitten voi ottaa päällys paidan pois.

VIRIKELELUISTA: Me saatiin just mun kaverilta sellanen " kännykkä" mistä tulee eri napeista painamalla puhelimen pirinää, koiran haukuntaa, kissan mau´untaa, lehmän ammuntaa ja ankan kvaakkumista ja se on TOOOSI kiva juttu nyt! :) Muita meillä ei hirveesti ookaan tollasia äänileluja. Pitäis käydä ostaa varmaan enemmän niitä jossain vaiheessa.

Mitäköhän vielä...? ei voi muistaa kuin rajallisen määrän asioita kerralla. :) Jospas vaikka palailen taas joskus..

Ainiin,

HANSU: Tuu säkin rohkeesti vaan takas :)

-Mari-

..Se on sitte päivä melkee pulkassa.. eessä kylvetyset yms.iltatuunit.

Käytii tytsyn kans kävelee muutama tunti.. tais kyllä mammalle tulla enempi hiki ku tytsylle, mut kovin oli janoinen lenkin jälkee.

Ei sitten kaatunu puuta talon päälle, onneks. Tyhjä aukko vaa mollottaa takapihalla, kait siihen tottuu pikkuhiljaa.

Juu kyllä nuo d-tipat on unohtunu antaa " muutamia" kertoja, mut onneks siin tuttelis niitä on.

Pähkis " riemuitsi" niist menkoista, kohtalontoveri täällä, jo tammikuusta asti. Ei kyllä ollu yhtään ikävä niitä (niinkuin tosiaan jotain kiinostais).

Meinaan tänää koittaa niitä lämpimiileipii jahelihasta, meinaan sekaa heittää tom-basilika tuorejuustoo, ranskalaisensipulikeiton ja tomskuu. Saa nähä mimmone sotku tulee...

Mei tytsy on käyny eilisen liharuuan jälkee piereskelee aikalailla, tai ainahan tuo on napsautellu, mut nyt tuntuu et enemmän. En tiie onko ruualla osasa asiaan, tod.näk.

..Työt kutsuu.. Palajan =}

Täällä edelleen podetaan flunssaa, poikakin on käheä kuin Bonnie Tyler. Hänellä yleensä päällä body ja housut sisällä, tosin hän hikoilee sairautensa vuoksi enemmän kuin normaalisti.

Poika löysi jalkansa tosiaan pari viikkoa sitten ja eilen sitten meni varpaat suuhun jippiii...nam. Lattialle kun laittaa selälleen niin ei mene kuin sekunti kun on jo masullaan. Kauan olikin se taito hakusessa.

Mitenkäs kun teillä, jos on ollut, vauvat nuhaisena/flunssaisena, oletteko olleet ulkona? Itse en ole nyt pariin päivään ollut pojan kanssa, hänellä ei kuitenkaan ole kuumetta. Ja vinkkejä miten saada nenätipat nenään? Pää alkaa heilua puolelta toiselle saman tien kun pulloa näytänkään.

Kylpylästä tuli mieleen että uikkarit pitäisi kaivaa esille myös täällä, miehen kanssa päästään kahdestaan viikonloppuna kylpylään. Kop kop, ellei joku sairastu tälläkin kertaa kun on yritys lähteä.

Lokavaaville: juu meillä syntyi 07.11, eli pari tuntia ennen.

Onnea 5-kuisille!

Olipa kerrassaan ihmeellinen tuo eilinen Prisma. Mua sekopäistä yllättäen itketti koko ajan =D... Isäntä pyöritteli silmiään vieressä, onneksi on jo tottunut, että itku on herkässä. Mä en vaan ite totu, eikös tässä nyt pitäis suurimmat hormonimyrskyt olla ohi? Voi tietenkin olla, että nuo napiaiset ovat pehmentäneet tän mun pääkopan ihan pysyvästi ;).

Meillä päästiin lihan makuun tuossa sunnuntaina. Peruna-porsasta sekoitin maissiin ja eväät upposi kuin kiukaaseen. Poika on kyllä NIIN äijä, ei pelannut ruoan kanssa yhtään kun sai lihaa nenän eteen.

Mites mä kattelin että vähän yhdellä sun toisella kylpy on vetänyt vakavaksi? Liitymme joukkoon. Molemmilla oli lauantaina naamat väärinpäin ammeessa.

Mä olen kyllä huomannut napiaisten kanssa, että vähänkin jos aikataulut tökkii tai päiväunet jää vähiin niin illat on TOOOSI vaikeita. Eilen oli ihan outoa, kun molemmat nukahti suorilta, kun olivat saaneet vellit kitusiin. Takana oli hyvät päiväunet ja iltapäivän tirsatkin maltettiin pitkästä aikaa ottaa. Saas nähdä joo miten alkaa mennä, kun nuo kellot siirretään.

Mutta tää mamma tarttee lisää kahvia koneeseen, mukavaa päivää KAIKIL!

Täällä ollaan, poika on kuin aurinko,nukku eka kertaa yön heräilemättä,syömään heräs klo 6....mutta äitipä on valvonu koko hel....tin yön!!! Ei siis kertakaikkiaan nykyään uni tu vaikka ois kuinka väsyny.Ajatukset vaan pyörii päässä enkä saa päätä tyhjäksi,taijan käyä ylikierroksilla,vai? Onneksi tänään on neuvola ni saa ehkä jotain apua,tuntuu että hulluksi tulee...ja vielä on muutto eessä parin viikon päästä..huh...ei joku haluais vaihtaa paikkaa siksi aikaa??=)

Noh, pääasia että lapsi voi hyvin ja kasvaa,muulla ei ole merkitystä=)

nyt pitää mennä laittamaan tavarat neuvolaa varten kondikseen ja kattoa vähä peiliin...iik..

see you!

Johanna ja Niko

D-vitamiinit unohdan oikeasti tosi harvoin. Siitä on vaan tullut NIIN rutiinia, annan ne aamuisin samassa kun puetaan. Ihmettelen vaan, kun tyypit jo odottaa niitä suu ammollaan, sehän on ihan turkasen pahaa litkua *PTHYI*.

Vaatepolitiikka noudattaa meilläkin pääasiassa tuota body & potkarit -linjaa. Pyrin pukemaan vauvat aina sen mukaan mitä itse pistäisin samoissa olosuhteissa päälle. Toistaiseksi on toiminut, kai =O?

Nyt täytyy nauttia tästä hiljaisuudesta ja kahvikupposesta, toivottavasti löytyisi edes pieni keksi kaapista, mielellään joku suklainen...

Päätin kuitenkin pinoutua vaikka viime riitelyn jälkeen ajattelin jättää pinoiluni tekemättä..

KYLPEMISESTÄ: Meillä tyttö tykkää olla kylpemisestä yli kaiken. Mutta oottakaas, kun sieltä pitää tulla pois..sitten se huuto vasta alkaa!! Ainoastaan saunan lämpö ja takkatulenliekin tuijotus kylvyn jälkeen on pitänyt itkun poissa. Kaippa sitä neidillä on sitten jonkun verran kylmä vaikka yrittää pyyhkeisiin hyvin kääriä. Mene ja tiedä..

MEIKKAAMISESTA: Kotona ollessani en pidä meikkejä, mutta jos jonnekin lähtö tulee, niin silloin tulee jonkin verran ripsaria ja punaa poskiin laitettua. =)

MEGASYKLI kyseli VAATETUKSESTA: Sisällä tytöllä on yleensä pitkähihainen body+sukkahousut ja sukat. Lisäksi saattaa olla vielä housut ja pitkähihainen paita päällä. Riippuen kuinka kylmä ulkona on. Lattialla tosiaan kuitenkin vetää jonkun verran.

ROMI:n kyselyyn: jos vauva ei ole nuhan yhteydessä kuumeessa, ollaan käyty ulkona vaunulenkillä, mutta tällöin olen kyllä beibin sen verran hyvin vuorannut vaunuihin ettei minkäänlainen viima pääse vaunun koppaan.

PÄHKINÄHIIRI: Jep, täällä tunnustautuu yks harvamuistinen! Ei tahdo kyllä joka päivä muistaa antaa noita D-vitamiini tippoja. Hyvähän ne olisi muistaa...

JOPOTITI:n vauvalla oli myös tänään neuvola niin kuin meilläkin. Sai 5kk rokotuksensa eikä päässyt kuin pikkuparku piston yhteydessä. Pituutta oli tullu ihan kivasti (nyt yht. 61,5cm), mutta painoa ei ollut tullut kuin 200g/kk! Tyttö syntyi rv 39+2 ja painoi tuolloin 2540g ja pituutta oli 46cm. Nyt tänään painoa oli 5675g.

On syönyt rintamaidon lisäksi makuannoksia kasvista ja hedelmää, mutta nyt sitten aletaankin syömään isompia määriä, että saadaan paino nousuun. Tyttö on kuitenkin kaikin puolin terve ja pirtsakka pakkaus. Terveydenhoitaja epäili, että nyt kun neiti on oppinut niin kovasti liikuskelemaan, kuluttaa hän siinä niin hyvin energiaa, että painon nousu on vähäistä. On tätä hoikkuutta kyllä meillä geeneissäkin, joten en kyllä tuosta painosta ole yhtään huolissaan, koska tyttö syö ja voi hyvin. =)

Nyt kuuluu kätinää, pitää mennä! =)

Illanjatkoja toivottelee

-Pepca ja tyttö 5kk-

Menikin sitte unet pikkase pitkäks tänä aamuna. Puolen ysin aikaa heräsin ku tytsyn sängystä kuulu älämölöä. Muutaman kerra tuttia yöllä lykkäsin ja kuuden jälkee tyttö maidotteli ja nukahti uudestaa, tais eiline jumppa väsyttää molempia jumppapirkkoja.

Megasykli kyseli tosta vaatetuksesta, meillä ei yleensä olekuin body ja puolpotkarit. Tosin lattianraossa on ehkä pikkasen viileempää mutta tyttö ollu kyllä ihan lämmin, on vissii pikku hikitiinu..

Meillä se alkaa tänää mettäsavotta. Mies kaataa takapihalta muutamia mäntyja isäsä kanssa. Jännityksellä oottelen millo katolla kopsahtaa, kun muutama puu on aika lähellä taloa, eivät nimittäi oo mitää metsureita, ja yleesäkin mies kun jotai tekee ni aina sattuu ja tapahtuu.. Autoosa tuo on muutama kerra telonu, n.2kk sitte perutti auton tallista ulos (oli laittanu sitä enne sukset takapaksiin) jätti sitte kontin hivenen auki ja kops.. takaluuku oli auennut ja rumaa jälkeehä siitä tuli.. ja laskukin perästä..onneks on vakuutukset kunnossa..

Eikä se auton telominen siihe loppunu, kaks viikkoo sitte hakkas halkoja vajassa, autotallin ja vajan välissä on semmone pien rako ja eiköhän tuo onnekas onnistunu nii et pien halko lens siitä raosta ja suoraan konepellille..ohhoh.. pien lommo..

Mut autappa armias jos MINÄ oisin tuon kaiken tehnyt....

Harmittaa kun ei eilen sitä Prismaa nähny..

..Taidan männä kahvin juontii ku tytsykii on kauneus unilla..

See juu..=}

saatte tuon nimimerkkinne pienillä kirjaimilla? Kirjautumisvaiheessa laittanut pienillä ja aina vaan se on isoilla kirjaimilla. Täytyy varmaan vaihtaa nimimerkkiä ja kokeilla miltä sitten näyttää.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat