Seuraa 

Sivut

Kommentit (41)

elikä,en aijo ottaa äitiyspakkausta koska olen sen ottanut joka kerta ja nyt on vaatteita yllinkyllin.Pakkaus muuten tosi kiva.

En ole vielä päättänyt menenkö yksityiselle ultraan,voipi olla.

Meiltä löytyy yhdistelmävaunut ja tuplarattaat joten sekin asia kunnossa.

Tosiaan pariin päivään en ole kerennyt pinoutumaan.

G: Vaunuista ostetaan kaksostenrattaat (ikäeroa tulee 1.9v) Nyt meillä on emmaljungan scootterit ja yhdistelmät myydään pois.

ÄP: Hmmm olen miettinyt haluisinko pakkausta? Tosin jo tulokas on poika ei meillä ole kuin muut. vaate hänelle. Kaikki on vaal.pun tai punaista. Tosin en käyttänyt tytöllä kuin muut äp:n vaatetta. ÄP:n -06 makuupussi oli kivan näköinen..Toisaalta marrasvauvalle ehkä liian iso se toppapuku ja talvella 07 ei sitten enää mahdu ollenkaan. Mietitään vielä...

Äitiysvaatteista: varastossa on ihan kivoja vaatteita. Tosin onkos meillä jo kesällä vauvamasut? (ei muista kuinka kasvaa :0) Farkkucaprit olisi kiva saada. Joku totesi, kivasti muotitopit suosii odottajien masuja:) Sellaisia siis..

Lähden huhtikuun lopulla töihin takaisin. Sitä ennen on Tk:n ultra ja eka neuvola.

Nyt koti hommiin! Oikein ihanaa päivän jatkoa masun kasvattelijoille..

Pikkuesteri ja rv5+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huomenta!

Täällä yksi uusi marrasvauvaa oodttava äiti saa vihdoin aikaiseksi ilmoittautua - josko vielä joukkoon mahtuu...

Meille odotetaan pikkukakkosta - oikeastaan lokakuun 31., mutta ekakin syntyi vasta 41+5 ja eilinen ultra näytti viikkoja 7+0. Eli marraskuun puoleen väliin täsä lienee syytä asennoitua aluta asti:).

Kävin siis ultrassa eilen - vähän vahingossa. Olin gynellä valittelemassa ihan muita oireita mutta lääkäripä oli paljon kiinnostuneempi mun raskaudesta... En edes pyytänyt ultraa, yht äkkiä sikiötä vaan esiteltiin mulle ruudulta. No, oli tietty mukava kuulla että kaikki toistaseks hyvin...

Ilmoittauduin myös tonne yahoo-listalle, että jos siis siellä on joku tumpelo joka lähettelee jotain käsittämättömiä viestikopiota niin se olen mä, joka ei osaa käyttää sitä:).

Äippäpakkausta tuskin tulee otettua. Meillä eniten käytössä on ollut makuupussi ja kynsisakset - ja ne on vielä hyvässä kunnossa. Josko uudelle sitten pääsisi itse shoppaamaan jotain - tunnustaudun shoppaus - ja lastenvaatefriikiksi.

Vaunuasiaa oon kerenny miettiä - mutta mihinkään tulokseen en oo tullu - ehkä tuplarattaat?? No, aika näyttää.

Aurinkoista tiistaita kaikille!

Tanjuska viikkoja n.7-8:)

Yht' äkkiä iski valtava pelko, keskenmenon pelko ja koitan rauhoitella itseäni hieman ennen nukkumaan menoa. Varmasti kaikki on ihan kunnossa, mutta välillä mua muistutetaan siitä että voi olla ihan turhaa kiintyä vauvaan vielä tässä vaiheessa. Joo, se nyt on jo liian myöhäistä. Kiinnyin heti, kun testi näytti plussaa.

Esikoisen odottaminen oli paljon helpompaa, silloin sitä oli niin sinisilmäisen luottavainen, että kyllä kaikki menee hyvin. Heti keskenmenon jälkeen, sinisilmäinen odotus on pois suljettua.

Nyt sitä vaan hiljaa mielessää rukoilee että kunpa viikkoja olisi enemmän, kunpa sitä oltaisiin jo turvallisimmilla vesillä. Kunpa vauva olisi jo sylissä.

Nyt täytyy vain luottaa, kun ei muuta voi.

Esikoisen 4v neuvola meni hyvin (maanantaina). Kasvaa hieman käyrien yläpuolella (hyvä juttu). Osaa tehdä kaikenlaista, mitä vaaditaan ja enemmänkin. Kuulokin oli normaali (vaikka äidin mielestä hieman valikoiva kuulo). Kaikki hyvin. Mutta tiesinhän minä jo sen ennen neuvolaan menoakin.

Nyt on mieli jo vähän rauhoittunut, joten eiköhän sitä saa untakin hetken päästä.

Swehina rv 6+2 (kohta +3)

Tänään oli mun eka neuvola! Eipä siellä muuta ihmeellistä ollut, mutta sain ajan ensimmäiseen ultraan, joka on parin viikon kuluttua =)

Täällä yritän selvitä kunnialla päivästä toiseen. Väsyttää ja etoo vuorotellen. Tärkeintä olis saada kunnon yöunet ja huippuhienoa olisi saada vielä päikkäritkin. Sitten elämä hymyilisi takuuvarmasti! Olkaamme muuten onnellisia näistä öklöistä oloistamme! Se on melko varma merkki siitä, että istukka toimii ja raskaus jatkuu =D

Meillä esikoinen 9v on kunnostautunut, kun tietää äidin olevan raskaana. Teki jo toisen kerran tällä viikolla salaattia ja lähti mun kaveriksi neuvolaan. Plus suostui lähtemään kampaajalle =DDD Ihmeitä siis tapahtuu ;)

Yksi asia mua kummastuttaa... en ole vetistellyt ja ollut hyperonnellinen raskaudestani. Aiemmin olen itkenyt onnesta plussatessani. Vaikka olen HURJAN onnellinen raskaudesta! Olen vähän hämilläni... Liekö arki niin täyttä, etten ole ehtinyt riittävästi pysähtymään miettimään asiaa? Miten muilla? Saattaa olla, että kunhan näen ultrassa ihmistaimen, niin asia kirkastuu minulle vähän viiveellä. Pitkä on piuhat joo... =)

Saaga jotain RV 6-8

Pahoittelut aurinkomaalle! Oletko käynyt äitipolilla tarkistamassa tilanteen? Minulla alkoi nimittäin sunnuntai-iltana verinen vuoto. Oikein pönttöön lorahti kirkasta verta. Sain kuin sainkin yön yli nukuttua, mutta aamulla sitä tuli lisää. Soitin ensiapuun, josta ohjasivat synnytysosastolle. Käskivät tulla äitipolille. Menin kahdeksan jälkeen ja pääsin aika nopeasti lääkärille. Teki sisätutkimuksen ja ultrasi sisäkautta. Kaikki oli kunnossa ja sydän löi. Lääkäri ei nähnyt, mistä vuoto tulee, eikä pystynyt ennustamaan miten jatkossa menee. Sanoi kuitenkin, että harvemmin ensin alkaa vuoto, kun kerran sikiö oli voimissaan. Minäkin näin sen pienen olennon! Päivä kerrallaan mennään ja tänään ei ole vuotoa ollut! Voi Luoja, jos pääsin säikähdyksellä!

Optimistisena siis vastaa galluppeihin...

Äp n haluaisin, kun esikoisen tavaroista -99 ei ole paljoa jäljellä, kuopukselle en ottanut -02. Paljon olen laittanut vaatteita kiertoon ja niille olis kyllä tarvetta.

Veljeni vaimo sanoi, että Jyväskylään oli tullut joku uusi putiikki, jossa hyvä valikoima äitiysvaatteita, että jos kesällä mennään sinnepäin, käydään kyllä shoppailemassa.

Ja vaunufriikiksi tunnustaudun minäkin. Olen jo katsellut valikoimaa. Jonkinlaista yhdistelmää haluaisin kaikilla herkuilla. Esim. Teutonia, Hartan.... Rahaa on jo säästössä sitä varten!

Niin ja se ultragalluppi... no olin jo eilen, ja tarvittaessa pääsen vuodon loputtua tarkistamaan, että kaikki menee ok.

Täällä Seinäjoella on nykyään neuvolassakin ultra, joten käy kätevästi. (paitsi yhdessä toimipisteessä ei ole, ja minä kuulun tietenkin sille alueelle)

Oma olo: Tuon eilisen jäljiltä varsinkin on kamala väsy! Otin äskenkin tunnin unet olohuoneessa. Ja ihmettelenkin, kun lapset ei kysele, mikä äitillä on. Ällötys on myös lisääntynyt , varsinaista pahoinvointia ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut.

Olis kans tehnyt mieli eilen Prisman dokumentin aikana kertoa lapsille. Siinä puhuttiin : " juuri näihin aikoihin monilla naisilla on tuntemuksia mahdollisesta raskaudesta..." Poika kysyi, että äiti onko sulla tuntemuksia?

Töissä kerroin esimiehelle eilen, kun jouduin olemaan hetken pois töistä sen polikäynin takia. Ja paneutuupa nyt sijaisen etsimiseen kunnolla, kun tietää tilanteen. Minun pitäisi nimittäin olla huhtikuu keittäjän sijaisena ja tehdä pidempää päivää.

Tulipa sepustusta..

Bubbles ja HerttaÄssä 7+3

elikä olen uusi tulokas ja laskettu aika olisi 21.11.06.

vauvalaskuri näytti,että viikkoja olisi nyt 6 kasassa.

Tämä on minun 5 lapsi,ennestään minulla on -95tyttö,-97poika,-03 ja 04 tytöt.

Vaikka onkin jo useampi lapsi niin aina tämä odotus on yhtä jännää:)

Tänään tein kolmannen raskaustestin,kun ukkokulta ei meinannut millään uskoa,että raskaana ollaan.Nyt sitten uskalti jo riemuita,kun testiin tuli kaksi vahvaa viivaa.

Olo ihan hyvä,mutta väsymystä piisaa.Menenkin tästä lepäämään,kun pikkutytöt nukkuu päikkäreitä.

Hyviä vointeja kaikille!

Täällä elellään vasta aivan alkuviikkoja, mutta päätin silti rohkaistua ja liittyä joukkoonne :) Raskausviikkoja on nyt kasassa 4+6. Sen pitäisi olla aika tarkka luku, sillä raskaus on saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla. Alkuraskauden ultraan olen menossa 6.4.

Kyseessä on meidän toinen lapsi, esikoinen syntyi 09/04.

Ja sitten vastauksia päivän kysymyksiin.

Äitiyspakkausta en aio ottaa, koska esikoiselta on kaikki vaatteet säilyneet hyväkuntoisina.

Äitiysvaatevalikoimia en vielä pitkään aikaan ajatellut/uskalla tutkailla. Olen sen verran skeptinen, että haluan ainakin sen ensimmäisen kolme kuukautta edetä ennen kuin alan miettimään moisia :)

Lapsille tulee ikäeroa n. 2v2kk ja pitää tässä kesän/syksyn aikana pohtia olisikos tuplarattaille käyttöä. Nyt kallistuisin niiden hankintaan.

-Myyry

Aurinkomaa! Olen todella pahoillani keskenmenon vuoksi.

Joka kerta kun käyn vessassa tarkistan aina ettei ole tullut verta. Kyllä se keskenmenon pelko yhä elää ja vaikka oireet ovatkin näin voimakkaat.

Tähänkin päivään on herätty.. Olotila jatkuu karseana. Niinkuin joku edellä sanoi , nyt todella tietää että mahassa kasvaa joku. Eilen oli eka yrjöpäiväkin sitten. Onneksi kouluasiat on järjestyksessä, tosi hyvin opettajat ymmärsi mun tilanteen. Joten olen nyt lomalla ihan luvan kanssa. Mä odotan neuvolakäyntiä kuin kuuta nousevaa.. Huolestuttaa, ku mä varmaan laihdun vähän tässä alussa, vaikka tiedän ettei se ole hyväksi vauvalle. Mä kun en pysty syömään kunnolla, ruoka etoo. Esim. toissapäivänä olin koko päivän omenoilla ja omenamehulla. Sen jälkeen oon pakottanut itseni syömään aamuisin puuroa ja syömään vähintään sen yhden lämpimän aterian päivässä. Tilanne on outo mulle, koska rakastan hyvää ruokaa, tykkään laittaa ruokaa ja leipoa ja nyt en pysty edes menemään keittiöön, ruuanlaitosta puhumattakaan. Etenkin sipulin hajukin saa mun mahan kippuraan. Kuinka tässä sitten voisi syödä puolta kiloa kasviksia ja hedelmiä, lihaa, maitotuotteita ym.

Sori että mä vaan valitan täällä tätä oloani..

G: Aiemmin olin ajatellut ottaa äp:n ,mutta jonkun kommentti siitä toppahaalarista (että se on iso marrasvauvalle ja ei mahdu talvella 2007)pisti miettimään, että oisko järkevintä ottaa rahana. Vaatteita kyllä on ennestään. Mut mietin vielä, koska aiemmin äp:n saaminen on ollut osa raskautta, ja raha on vain rahaa..

G: Vaunut meillä on. ABC- desingnerin yhdistelmät. Passelit meille.

G: Äitiyshousuja olen ostanut käytettynä hyvän pinon, ja paitoja ei vielä tarvitsekaan. Mun normaalihousut ei mene enää päälle, sen verran kumpua on mahaan ilmestynyt.

T.Vaavaa 7+4

Moi,

sen verran tosta liikkumisesta tiedän, että syke ei saisi nousta pitkäksi ajaksi yli150. Mä kävin kyllä alussa aivan kaikenlaisissa jumpissa, kuitenkin spinning tunnit sellaisia, että syke lähes koko ajan korkealla, joten jätin suosiolla pois. Mulla on ollut nyt muutaman viikon ajan se , että syke nousee jo alkulämmittelyissä yli 160 parhaimmillaan, joten olen yrittänyt jumpan aikana seurata syke mittarin kanssa ja sen mukaan ottaa rauhallisemmin. Toki varmaan myös paljon tervejärki on sellainen jota kannattaa kuunnella, eli jos ei tunnu hyvältä niin älä tee, muuten voi kai kaikkea tehdä.

rv8+3

Saanko udella, että missä kävit ultrassa? Pääsitkö neuvolan kautta vai yksityiselläkö kävit? Niin ja jos tohdit kertoa, että ootko Vaasasta vai jotain lähistöltä? Itse ihan Vaasasta.

Ehkä olemme synnärillä yhtä aikaa... Mua ei kyllä yhtään huvittaisi sinne synnyttämään mennä (tai lähinnä osastolle), jos bb on silloin vielä niissä ahtaissa " väliaikaisissa" tiloissa. Ja todennäköisesti on...

Mutta ihan samoilla viikoilla siis mennään :) Tosin mulla ei vielä ole mitään faktaa tai varmuutta siitä, että onkokaan tuolla kohdussa oikeasti elämää... Ensi viikolla vasta siis neuvolaan.

Plääh, pääsin vasta nyt koneelle rauhassa...

Toki saa udella :) Ultrassa kävin ihan neuvolan kautta (vaikka en edes pyytänyt), kiitos ihanan neuvolatädin, koska minulla henkisesti rankka keskenmeno silloin viime syksynä ja pitkä ja epäsäännöllinen kierto, joten neuvolassa ehdotettiin alkuraskauden ultraa... Ja ainakin toistaiseksi kaikki kunnossa, mutta se laskettu aikahan siirtyi kaksi viikkoa myöhemmäksi :) Ja ultrassa oli myös tosi mukava ja asiantunteva mieslääkäri... Kaikinpuolin oli loistavaa palvelua " ihan kaupungin puolesta" :)

Vaasassa asun minäkin, ihan syntynyt täällä :) Huomasin myös neuvolan seinällä tiedotteen koskien tota remppaa sairaalassa... Silloin kyllä luulin vielä, että remppa varmaan jo ohi marraskuussa, mutta kuulin myös muualta että voi jopa jäädä noin! Voi siis apua! Ja nuo käytäväpaikat... Eikö muuta mahdollisuuta oo??? Luulisi, että nimenomaan SYNNYTTÄNEIDEN osasto olisi viihtyvyydeltään ja käytännöllisyydeltään tärkein osasto sairaalassa mihin pitäisi panostaa!!! Mikähän idea siinäkin on, että osastotilanne voi jopa jäädä noin? Ei auta muuta kun käydä pikasesti synnyttämässä ja heti kun mahdollista kotiin!

Toivottavasti ensi viikolla on neuvolassasi kaikki hyvin ja mielestäni voit kyllä kysyä niitä sydänäänien kuuntelua... Nykyään neuvoloissa kai aika hyvät laitteet, joten ihan hyvät mahdollisuudet on kuulua :) Mutta kunhan muistat ettet turhaan huolestu, jos ei vielä kuulukkaan :)

Iltatähti

Väsy alkaa olla jo huippulukemissaan. Yöllä on vaikea nukkuakin, kun alaselän liitoskipu vaivaa. Ekalla kertaa se alkoi jotain rv13-14, nyt melkein heti plussan jälkeen. Lantioliitos siis pehmenee hormonien vaikutuksesta (ei tekemistä kohdun kasvun/painon kanssa). Torstaina lähdetään anoppilaan, anoppi saakin olla sitten tytön kanssa, kun minä nukun vain...

Joku puhui fiiliksestä uuden raskauden suhteen. Vähän samoin mulla. Plussa päivänä olin onneni kukkuloilla, olihan tätä toivottu ja yritetty jo kauan. Nyt on aika " kun tämänkin kestäis" -olo (vaikka toki tyytyväinenkin!). Ehkä siitä syystä, että olo on kovin huono, mutta arkea pitäisi pyörittää ja esikoinen hoitaa. Ja sitten miettii, miltä se kaikki tuntuu valtavan supistelevan mahan kanssa... Noh, luulen ja uskon, että fiilikset ilostuvat niistä ekoista liikkeistä. Olihan se hieman eri asia ekan kohdalla, kun sai keskittyä vain itseensä ja itsensä hoivaamiseen koko raskauden.

Gallupeihin: En ota pakkausta, ekan jäljiltä kaikki hyvässä kunnossa. Sama pätee vaunuihin. Äitiysvaatteita tarvin varmaan lisää, niitä sitten toukokuussa varmaan (yhden paidan kyllä ostin jo viime syksynä :D). Vielä mahdun vanhoihin vaatteisiin, turvotusta ei ole, eikä painokaan vielä nousussa (ehkä jopa laskussa...). Alkuraskauden ultra on varattu ensi maanantaille yksityiseltä. Jännittää...

Alia ja miksu rv7+2

Kävin eilen illalla lääkärissä, kerroin kovasta väsymyksestä ja äklöstä olosta. Sain koko tän viikon sairaslomaa, eli vasta ensi maanantaina sitten töihin =) Tuntuu olo heti paremmalta kun tietää että ei tarvi jaksaa mennä illalla töihin vaan saa sitten illan lepäillä kun mies tulee töistä.

Galluppeihin:

- Meinaatteko ottaa äitiyspakkauksen?

Aion ottaa myös tälle kolmannelle. Mielestäni on ihanaa tutkia pakkausta kun se tulee, ja vaatteet ovat ihan mukavia perusvaatteita, meillä ainakin niitä on paljon käytetty (varsinkin niistä esikoisen vuoden 2000 pakkauksen 50 cm vaatteista joissa valkoisella pohjalla pieniä erivärisiä palloja, olen tykännyt kovasti). Se raha on kuitenkin aika pieni ja tuhlaisin sen kuitenkin johonkin turhuuteen joten pakkaus meille parempi =)

- Entä mennä yksityiselle ultraan?

En mene, ainakaan nyt alkuvaiheessa. N. viikolla 12 on taas edessä istukkatutkimus (miehellä perinnöllinen kromosomivika --> kohonnut riski saada vammainen lapsi) ja siihen kuuluu ultra, yritän sinnitellä siihen asti. Voipi olla että loppupuolella sitten menenkin jos jää pitempi väli ilman ultria. Kakkosta odottaessa minulla oli raskausajan diabetes ja sen takia muistaakseni ultrattiin pari ylimääräistä kertaa.

- Oletteko jo tutkailleet äitiysvaatevalikoimia?

H&M:n kuvastosta katselin ja joistain nettikauposta, mutta en tilannut vielä mitään. Edellisistä odotuksista on parit mammahousut tallella, täytyy kai ne kaivaa esiin kun tässä jaksais.

- Entä vaunuvalikoimia

Täytyy tunnustaa että olen täysin vaunu/ratasfriikki ;D Joten olen jatkuvasti seurannut " ratasmarkkinoita" ja " kuolannut" ihania rattaita. Meillä siis on 2 lasta ja tähän mennessä on ollut noin 30 rattaat (olen ostanut ja myynyt ja ostanut, miehellä meinasi jo hermot mennä, ei oikeen ymmärtänyt vaimon " harrastusta" , heh...). Tällä hetkellä enää Emmaljungan Softy avorattaat jäljellä, joten uudet vaunut saan tulokkaalle ostaa, jee!!! Tekisi jo nyt mieli mennä katselemaan kauppoihin rattaita, mutta yritän vielä malttaa. Uudet ratasmallit ja kuosit taitaa tulla kaikilta ratasmerkeiltä juuri loppuvuodesta joten taitavat juuri ehtiä marrasvauvoille jos vaan malttaa odottaa =) Ja kesästä alkaen taitaa olla taas tän vuoden mallit alessa =) Tällä hetkellä suosikkeina Emmaljungan yhdistelmät (erillisellä vaunukopalla ja ratasistuimella) ja Teutonian Fun tai Peg Peregon Venezia matkarattaiksi. Saas nähdä moneenko kertaan ratasfriikin mieli muuttuu ennen marraskuuta =DD

Terveisin Nippara + Elmukka 6+3

Heippa kaikille!

En tiedä systeemiä mutta jos joku mulle valaisee, miten homma toimii.

Sunnuntaina tein kuiteskin testin ja plussaa näytti. Menkat myöhässä noin viikon.

Sama vika et miten pomolle kertoa ja missä vaiheessa. Eiköhän monesti ole se 3 kk.Meillä vaan vaikuttaa moneen asiaa et kai se on aikasemmin kerrottava.

Pakkauksen otan rahana luultavasti, jollei nyt jtain aivan ihanaa haalari ole tulossa.

Jännää aikaa taas.Mulla kolme lasta entuudestaan.

Missä vaiheessa teillä alkoi pahoinvointi? Mulla ei vielä oo ollu. Päinvastoin kovin nälkäinen tunnun olevan. Onko flunssan oireet alkuraskaudessa tyypillisä. En muista enää.

Kertokaa kuulumisia ja neuvoja.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat