Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (23)

Jospa vielä muutamaan juttuun näin iltasella vastailen, ennen kuin täysin kuukahdan, aika väsynyt olo jo on. Koko viime viikko oli aikas kiireinen ja on jopa jäänyt pinojen lukemiset pitkään väliin.

Painosta: Mulla terveydenhoitaja ei ole mitään huomauttanut, vaikka tise tuota painonnousua välillä kauhistelenkin. Välillä on tullut alle 300 g/viikko, kerran jopa 800/viikko. No nyt taas kotivaa' an mukaan pysynyt melko samana, että aika vaihtelevasti.

Vakuutuksesta: Otimme vauvalle Pohjantähdestä vakuutuksen, edelliselläkin on se. esikoiselle emme vakuutusta ottaneet, kun ajattelimme ettemme tarvitse, kun mummukin on lastenlääkäri. No korvakierteisenä ja erittäin allergisena tuo vkauutus olisi kuitenkin ollut aika hyödyllinen, nytkin lähes vuosittain menee omavastuu ostetuista lääkkeistä yli. Joten toiselle otimme (myös korvakierteinen ja allerginen) ja vähän samaa taas peläten ajattelimme myös tulevalle vakuutuksen ottaa.

Vaivoista: Mulla ekan kerran tässä raskaudessa veti suonta viime yönä. Auts! toivottavasti ei ala oleen joka öinen vaiva. selkä reistailee ja jonkin verran on liitoskipuja, mtuta muuten ei kummempia. Aika tantta olo kyllä alkaa jo olla...

vaaksa ja Tuutikki 27+0

[color=blue]no nyt pääsin piipahtamaan :)

vaikka herätty on tänäänkin jo ihan ajoissa (7.00) ei koneelle oo kerennyt lain koko päivänä :/

sukuun synty tänään pieni poika (41+0) keisarileikkauksella. huomenna varmaan mennään sitten moikkaamaan tuoreita vanhempia ja vaavia jos äiti jaksaa...kysyin jo pari päivää ennen laskettua aikaa että mitä mieltä tämä äiti on että haluaako että tullaan sairaalaan moikkaamaan vaiko vasta kotiin...

voi kun haluais jo omankin nyytin :))

meillä onkin ollut tässä suvuss joku poika buumi kun kaikki muut on tässä parin vuoden sisään saaneet poikia (nyt 3 kpl) ja me vaan tyttöjä :D

mies lähti tunti sitten varpajaisiin... ja kyllä taas ärsyttää kun ite ei pääse minnekkään :/

nyt on alkanut tää ihana suonen veto jaloissa :(( enää ei voi venytellä ollenkaan...muuten vetää heti suonta...

mulla on tallella vielä vanhat imetys liivit ja ne tais olla kokoa isomat kuin normaalisti

mun mielestä ei kannata ottaa sellasia missä on kaarituet kun niitä on sitten ikävä pitää yöllä. tai sitten kannattaa ostaa toiset missä ei oo kaari tukia

nyt on niin väsy ettei ajatuskaan kulje...

hauskaa illanjatkoa kerttusille

krisse,tytöt ja Aurora/Allu rv27+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselläni on kahdet esikoisen jäljiltä, mutta niin virttyneet, ettei niillä ole virkaa. Oman rintani taitavat olla hieman suurempaa sorttia (ihannepainoisenakin olivat noin kokoa E-F...), kun arvelen että mallista riippuen saa imetysliivit olla HH tai J. Saa nähdä mistä löytää sopivan kokoiset. Taitaa taas mennä anopilta tinkaamiseksi ja pyytää että maksaa kahdet liivit ja tilaa ne mulle tänne Englannista, samoin kuin edellisetkin. Kätevää kun suuremmassa maailmassa on omat liivifirmat naisille, jotka vain voivat unelmoida sellaisestakin koosta kuin C tai D... Ja jotkut höperöt sitten haluavat suurentaa omansa ' järjettömiin' kokoihin. No, saavatpahan tutustua selkäsärkyyn... Asian vierestä, mutta kuitenkin...

Niin ja hyvällä arvauksella toiset niistä liivestä olivat sopivan kokoiset. Tilasin siis kahta eri kokoa, kun ajattelin että koko kasvaa ja laskee sitten jossain vaiheessa... Minulla se jättikoko kerrasta eikä ole siitä lasehtinut takaisin G:hen... Josko nyt sitten tämän vauvan jälkeen...

Jamesiina

Aurinko paistaa niin ihanasti, ettei millään jaksaisi keskittyä enää työntekoon, mutta eipä noita päivä olekaan enää montaa jäljellä. Mites teillä muilla työssäkäyvillä. Milloin jäätte äitiyslomalle? Olen itse jäämässä pääsiäisenä ja sitä ennen on vielä kaksi päivää lomaa. Tai siis äitiysloma alkaa vasta huhtikuun lopulla, mutta on noita lomia vielä jäänyt tuohon roikkumaan viime kesältä, niin pidän ne pois.

Olen myös miettinyt kokeilla kestovaippoja ja hyvä, että täällä niistä käydään keskustelua, niin voin ottaa sitten vinkkejä niistä.

Vauva on kova riehumaan. Viime yönä ei kauheasti taas tullut nukuttua, kun piti etsiä sopivaa asentoa ja sitten tuntui, että vauveliini heräsi ja taas alkoi rummutus mahassa. Sitten näen ihan kummallisia unia. Olen mitä ihmeellisimmissä paikoissa ja myös synnytys on usein unessa mukana. Mutta koskaan en näe sitä itse tapahtumaa vaan aina on vauva valmiina syntyneenä.

Onko muilla kummallisia unia?

Katsoiko kukaan sitä eilistä ykköseltä tullutta syntymä dokkaria? Siinä oli kyllä kuvattu hyvin sillä 3D ultralla juttuja ja siinä näkyi hyvin miten vauva " tanssii" vatsassa ja potkii. Onko tietoa koska toinen osa tulee? Olisi kiva nähdä se loppuosakin siitä. Mitä muut oli mieltä?

Mutta nyt taas takaisin töiden kimppuun...

Aurinkoista päivän jatkoa!

Nyyti - 78 29 + 4

Joo olen ihan hermona täälä tän sivun kanssa kun se jumittaa nyt enemmän kuin aamulla. Ei pääse lukemaan edes kaikkien tekstejä!

Joo,mutta liiveistä. Olen ostanut imetysliivit kun olin 3 kk raskaana ja ne on nyt ihan hyvät kun hankin niihin sellaisen pidennyspalan. Sitten olen ostanut sellaiset urheiluliivit toiseksi missä on trikoota kuppi. Rinnan alla on resori. Ja ne tuntuvat enemmän mielyttävimmiltä kuin ne imetysliivit. Ajattelin sitten hommata toiset imetysliivit kun näen kuinka paljon povi vielä kasvaa ja varsinkin kuinka paljon toi rinnan alusmitta sitten on.Nyt on povi kasvanut AA:sta C:hen joten aika paljon. (siis silloin oli jo 3kk kasvanut noin paljon,nyt pysynyt samana) Kuinkahan paljon kasvaa vielä? Maitoa tihkuu jo melkein joka päivä. Joten ei kait ne ny ihan älyttömästi enää voi kasvaa.

Kiitti kaikille jotka " lohduttivat" sen työpaikan suhteen. Eikä onneks maailma kaadu tohon yhteen työpaikkaan,mutta kumminkin se surettaa vähäsen. Mutta se siitä, ja eteenpäin sanoin mummo lumessa!

Tääläkin odotetaan vaavin syntymään. Ja ei voi uskoa että kevätkin on jo näin pitkällä! Pian on tosiaan se kesä...Ah ihanaa. Toisaalta enää pari kuukautta odotetaan ja sitten on odotusaika ohi. Mihin sekin aika on kulunut? Aivan siivillä on mennyt.

No joo menen tästä ihmettelemään jotain syömistä! Ja vaikka jälkkäriks taas puoli kiloa porkkanoista ja pari purkkia ananasta,nam nam :)

Lilli taas

Kysymyksistä vaastaan niihin, joita nyt tässä muistan... ;)

Vakuutuksista: Ei otettu esikoiselle eikä oteta/otettu tälle tulevallekaan. Itsellämmekään ei ole... Julkinen terveydenhuolto on osoittautunut kohdallamme erittäin toimivaksi, onneksi.

Äitiyspakkaus: Laitoin paperit heti, kun ne neuvolasta sain. En ottanut pakkausta, vaan rahan, jonka laitoimme " syrjään" sellaiselle tilille, jota emme käytä. Sieltä sitten otamme rahaa, kun vauva syntyy ja ostamme tarvikkeita hänelle.

Kommenttina sellainenkin juttu, että nämä vauva-lehden sivut jumittavat erittäin usein. Lähes aina. Eikä todellakaan johdu meidän koneesta. Ei taida Vauvan serveri kestää kuormitusta...

Painoa mulle ei ole tullut ylimääräistä, kaikki on vauvanodotuksesta johtuvaa. Mielitekoja tai inhokkeja ei oikeastaan ole. Sipseistä, ranskalaisista ja jauhelihasta en oikein välitä tässäkään raskaudessa, kuten en esikoisen kohdallakaan... Suklaa maistuu paremmin kuin hyvin, samoin ylipäänsä makea, erona ekaan raskauteen.

Vaunuja emme osta uusia, nuo viime vuotiset ovat todella hyvässä kunnossa... ;) Liian vähän käytetty, enempi tullut käytettyä matkarattaita. Vielä emme ole tehneet päätöstä kaksostenrattaista. Katsotaan sitten kesällä, onko niille oikeasti tarvetta...

Omaa napaa:

Kävin toissaviikolla ylim. käynnin neuvolassa verenpaineiden takia. Ei ollut valkuaista virtsassa ja sydänäänet ok, vaikka paineet olikin koholla. Eilen jouduin ylim. kontrolliin äitipolille, kun vauva äkillisesti hiljeni masussa huomattavasti. Käyrät ja sydänäänet oli ok loppujen lopuksi ja liikettäkin sitten löytyi niin että myös tunsin sen... Mutta verenpaineeni ovat hiukan kohonneet ja lapsivettä on hiukan liian vähän. Pienokainen myös on hiukan pienikokoinen. Voi olla, ettei istukkani enää toimi kunnolla. (Näin oli ilm. myös esikoisen kohdalla muutama vko ennen hänen syntymäänsä kiireellisellä sektiolla pre-eklampsiani vuoksi rv37+1.) Näin ollen tilanne on seurattava. Käyn tästä lähtien 2vkon välein äitipolilla kontrollissa... Tämä lääkäri oli eka, joka huomautti liian nopeasta raskaaksitulosta. Tähän mennessä ei ole kukaan kommentoinut moittivasti uutta raskautta, joka alkoi luomusti (positiivisena, " suunniteltuna yllätyksenä" ) vain 4kk sektion jälk. Tämä lääkäri oli sitä mieltä, että olisi pitänyt odottaa vuosi ja sanoi " En halua moittia, MUTTA...."

No, nyt vain toivon, että raskaus etenee hyvin ja pikkuinen kasvaa ja ja että päästään mahd. pitkälle. Yliaikaiseksi tämä vauva tuskin saa mennä... Toivon saavani synnyttää Porvoossa, en halua Naistenklinikalle...

Charlotte ja poika 10kk ja rv29+4

Täälä oli taas vähän vaikea yö kun ei löytänyt mitään asentoo,missä olis voinut nukkua. ÄH, ei millään olis huvittanut nousta tossa 8.00 mais mutta kun oli niin kova nälkä ja pää kipiä niin oli pakko. No syöminen taas auttoi päänsärkyyn,tais olla hemppa liian alhaalla.

Pikku nyytti eilen illalla sai sitten ihan uskomattoman kovan potkusession aikaiseksi. Olikin ollut tosi hiljainen 2,5 päivää. Tänään aamulla se on potkinut jo jonkin verran. (niin kuin yleensä) Iltaisin tuntuu,että masu räjähtää. En tiä miks on sellainen tunne,mutta kun vain on.

Aamulla lehdestä sitten luin,että eipä meikäläisellä ole enää työpaikkaa mihin palata äippäloman jälkeen. Meinaan koko pulju lakkautetaan ja siirretään toiselle firmalle. Oikeen kiva. No mä olen ollutkin 1.5-vuotta sielä määräaikaisena ja nyt on soppari ollut 31.8.06 asti voimassa. Sen piti jatkua siitä vakkarivirkana. No eipä jatku sitten. Työt loppuu kaikilta tammikuussa 2007. No eipähän tarvii miettii sitten että jääkö hoitovapaalle vai ei. Eiks hoitovappaalla saanut olla 3-vuotta? Luulis siinä ajassa löytävänsä jotain työtä. Se vaan harmittaa kun oli ensimmäinen työpaikka mun työhistoriassa missä oikeesti tykkäsin olla töissä ja työkaverit olivat aivan ihania.

Että semmoista tänne tänään.

Lilli81 29+4

Painosta; neuvolatäti ei kauhistele, vaikka onkin tullut aikas reilusti, mut vaikkei ajatellut itse siitä murehtia, niin kyllä vaan kummasti on alkanut seuraamaan, kun on nousu ollut niin hurjaa.

Liikunnasta; edellisestä johtuen olen yrittänyt sitäkin enemmän taas harrastaa, mutta liian vähille meinaa jäädä. Sisälläkin kun on sitä kotityötä niin paljon.

Neuvojista; niitä riittää aina, kannattaa asentaa aivoihin suodatin. Tai toisesta korvasta sisään - toisesta ulos - putki. Paljon on hyviäkin neuvoja saanut, mutta enemmän omilta ikätovereilta kuin esimerkiksi anopilta, hänen neuvojensa suhteen minulla on tuo korvasta-korvaan-putki, niin paljon niitä huonoja ja vanhan kansan uskomuksiin perustuvia neuvoja on tullut, etten enää välittäisi edes kuunnella. Mutta pitäähän sitä kohtelias olla. Ja eihän minulla ole mitään syytä kertoa, aionko kenenkään neuvoja noudattaa... Olkoon siinä uskossa, että uppoaa kuin väärä raha.

Äippähakemuksesta; en ole vielä hakenut, en ihan varmaksi ole vielä päättänyt, kumman paketin haluan vai otanko kuitenkin rahana. Onko kellään linkkiä sen vanhan pakkauksen kuvaan? Mulla oli, mut olivat muuttaneet kelan sivuja, niin ei toimi enää, enkä millään enää löydä. Millä sivulla oli linkit vanhoihin äitiyspakkauksiin? Olen sellaisenkin kerran nähnyt.

Siinäpä taas gallup-vastauksia. Kysyinkin jo aiemmin, muttei tainnut kukaan vastata, oletteko jo imetysliivejä hommailleet? Miten olette arvioineet koon?

summerska

kyllä. Olen jostain kuullut, että omaa kokoa numeroa isommat. Ja sen verran joustavia/hyvin muotoutuvia tuntuvat olevan, kun sovittelin, ettei kahtakaan numeroa isommat liian isoja varmasti tule olemaan. Yllätys oli kyllä se, että kokovaihtoehdot jäävät aika vähiin norm. C-kuppisellakin (DD isoin). Luulen, että nykyinenkin koko alkaa olemaan sinne suuntaan, vaikka käytänkin yhä vanhoja liivejä - rinnat kauniisti tursuten. Pitäisi ostaa varmaan uudet. Olinkin ajatellut, että ostaisin kaarituetut imetysliivit, joita voisi käyttää jo nyt, mutta sitten tuli sellainen olo, että ne kaarituet todennäköisesti painaisi, joten jäi ostamatta. Ja hintakin vähän harmitti (Triumphin liivit kun liki 40 ¿, eikä muilta oikein kokoja löytynyt). Hiukan vaikea tietää siitä ympärysmitastakaan, kun nyt on tuota rasvaa vissiin tullut (eli se alamitta ei ookaan 75 vaan 80?), mutta liekö häipyy heti imetyksen alettua?

Ai teillä oli tuollaisiakin mukavia suunnitelmia. Ymmärrän, jos harmittaa sitten vielä enemmän. Mut kannattaa ottaa vaan päivä kerrallaan ja nauttia siitä, mitä on nyt. Mut kyllähän se alkaa rassaamaan varsinkin jos tulee taloudellisia huolia tuon takia. Mutta onneksi nyt ainakin äitiyspäivärahasi on turvattu (saat sen varmaan yhä työtulojesi mukaan), joten ihan heti ei tarvitse siitä murhetta kantaa. Ja aina kun on työkokemusta, löytyy seuraavakin työpaikka hiukan helpommin. Kyllä se uusi paikka sitten ajallaan löytyy.

Lilli81:

[quote]

Siks se työ vähän ottaa päähän kun oltiin vähän ajateltu että mies jäis kotiin hoitamaan vauvaa,kun mä palaan töihin äp-loman jälkeen. Siinä mielessä mies oli vähän pettynyt.

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Aika se vain lentää vaikka en ole edes enää töissä vaan siis kotona lasten kanssa.

Vakuutuksesta. Otimme syntymättömän lapsen vakuutuksen Pohjantähdestä kuten olemme ottaneet aikaisemmillekkin lapsillemme. Se on ainoa vakuutus (tiettävästi) jota voi jatkaa aina 65v asti. Meillä ei siis mitään erityistä syytä jonka takia otamme kuin se, että en tykkää terveyskeskuksista vaikka eihän niissä ole pakko käydä muutenkaan.

Vaunuista. Olen päättänyt tilata Saksasta joko Hartanin tai I' coon tuplarattaat. Kumpaakaan en ole vielä nähnyt luonnossa joten tarkoitus olisi käydä niitä katsomassa jossain liikkeissä ennen kuin tilaan.

Oma olo on hyvä ja virkeä. Selkä vain reistailee - ei taida oikein jaksaa tätä kolmatta raskautta suht lyhyellä aikavälillä (esikoinen on nyt 3.5v ja kuopus 1v 8kk). Varsinkin, kun ikääkin alkaa jo olemaan...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Jazzimiina rv 27+4

ihmettelin, kun ei löytynyt tän päivän pinoa, kunnes muistin, että kellohan onkin aika vähän vielä, niin ei mikään ihme...

täällä taas herättiin siis ajoissa, kun poika ja mies heräsi, enkä saanut enää unta. väsyttää ja töttöröö-olo, mutta eiköhän se tästä päivän mittaan korjaannu. varmaan viimestään sit on virkeä olo, kun pitäis illalla mennä nukkumaan...

(.) heiluu kovasti, kun poikanen möyryää. välillä sattuu jo aika kovasti, kun pieni venyttelee. tuntuu, että ois jo tulossa nahkan läpi ulos. on se kuitenkin yleensä tosi mukavaa, kun se siellä liikuskelee, eipähän tarvii ainakaan olla huolissaan. napa on myös pullahtanut vähän ulospäin. tai nyt se on oikeestaan samalla tasolla, kuin mukin maha. tuosta navasta taisikin olla puhetta joskus viime viikolla, mutta en silloin muistanut siitä teillä kertoa :)

täytyy varmaan nyt lähteä teen keittoon, kun palelee ja jos se vaikka virkistäisi vähän...

oikein mukavaa päivää kaikille!

gabriela rv 27+4

ihanaa huomata että muillakin on vaivoja esim. suonenveto, närästys, selkäsäryt,pääkipu. minulta löytyy kaikkia.

kylki on jo paljon parempi kipukohtauksia ei ole tullut viime sairaalareissun jälkeen. eli näillä näkymin pärjätään ilman pissapussia raskauden loppuun.

olisin sellaista kysynyt että vaivaako jollain muulla pallea kipu iltaisin. itsellä särkee kamalasti iltaisin varsinkin. uusi vaiva joten kertokaahan!

liiveistä?!

omistan niin pienet rinnat että olen miettinyt mistä saisi topattuja liivejä. ei sellaisia tavallisia pelkkiä kangas lärpyköitä. onko edes olemassa vai pitääkö teettää ja maksaa siitä sitten lisää?

7.6.06. massu rv 29 tai 30 jotain

Jalkoja ihan särkee ku ei koko aamuna oo kerenny istahtamaan. No kohta pääsee makoilemaan päikkäreille.. Aamun saldona keksejä lähemmäs sata, IHAN OIKEE ruoka, pyykkäystä ja imurointia, inhoamaani tiskausta unohtamatta... Poika naama soikeena onnesta ku sai leipoo...

PAINOSTA: Ei oo sanonu th mitään, ite kommentoin sitä aina ennemminki. Lähtöpaino ku oli valmiiks liikaa nii suinki vähäsen koitan kartuttaa, vaikka syödessä sitä ei aina muista...

Kamalata kun tuo aurinko on armoton!!! Vaikka kuinka usein pölyjä pyyhkis, aina näyttää siltä et ois kuukausitolkulla siivoomatta oltu...

(.) Istuissa tuntuu potkut ja liikkeet muutenki jo melkein kipeiltä ku niin ylös motkii... Esikoisen aikaan ei tällä viissiin tuntunu... Aina sai ehtimällä ehtiä liikkeitä, nyt ei kyllä tarvii...

Jospa lähtis syömään ja sit sinne levolle...

Suhmura ja Napura 28+5 ja poika 12/03

Vauvan painoarvio oli eilen 1255g. Kuulemma menee jonkin verran käyrän alapuolella. Myös esikoinen on mennyt, joten voi olla, että kaikki ok, mutta se kasvu on seurattava, samoin veden määrä... Onneksi tosiaan on jo näinkin pitkällä raskaus... Keskosta en toivo (tuskin kukaan...) mutta ei siis olisi enää niin hirveää, vaikka syntyisikin piakkoinkin...

summersnow:

[quote]

Lilli, voi sentään, onhan tuo harmi tuo työpaikan menetys, mutta onneksi elämässä on arvokkaampiakin asioita, kuten lapset! Heistä on iloa loppuelämäksi!

Älä muuta sano! Toisaalta miehen kans just keskusteltiin,että siinä tapauksessa vaavi tuli aika hyvään aikaan. On tosiaan aikaa sitten etsiä sitä uutta työtä. Ja tämä vaavi on meille niin tärkeä,että mikään ei mene sen edelle. Siks se työ vähän ottaa päähän kun oltiin vähän ajateltu että mies jäis kotiin hoitamaan vauvaa,kun mä palaan töihin äp-loman jälkeen. Siinä mielessä mies oli vähän pettynyt.

Lilli81 29+4

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat