Seuraa 

Hei, Eli saako niitä nännejä rasvata raskausaikana (loppuraskaudessa) vai ei. Puoltavaa ja kieltävää infoa olen löytänyt.

Kommentit (5)

Itselläni nännit on niin rikki,että on ollut pakko rasvata niitä. Rasvaan välillä ceridal-öljyllä ja välillä perusvoiteella. Ei kait siitä mitään haittaa voi olla. Sitä paitsi kuinka rikki ne sitten on kun pitää alkaa imettään jos niitä ei nyt hoida kuntoon? Kyllä mä ainakin jatkan rasvaamista. Mutta pitääpä kysyä huomenna neuvolasta huvikseen kun käy.

Lilli81 29+4

Onpa hassua, että olisi jotenkin kiellettyä nännien rasvaus. Itselle ei ole osunut kohdalle joko neutraaleja tai suosittelevia kommentteja/lähteitä.

Itsellä on nyt 1v 1kk ikäinen poika ja hänen odotusaikanaan rasvasin viimeisen kuukauden tai oikeammin jostain viikolta 34-35 lähtien Bepanthenilla joka ilta nukkumaan mennessä. Vihjeen tähän sain mieheni lääkärisiskolta, jolla 3 lasta itsellään ja hän koki saaneensa apua tästä niin, että ekan kanssa meni nännit ihan rikki (ei rasvannut), tokan kanssa sit rasvasi ja oli kuulemma apua samoin kolmannen kohdalla.

Mulla kokemuksena voin sanoa, että imetys oli alusta lähtien tosi helppoa, koska poika osasi imeä oikealla imuotteella jo salissa ja ilmeisesti nännien muoto oli jotenkin " hyvä" imettämiselle. Mutta ei tosiaan mennyt rikki, ihan pieni nirhauma alkupäivinä toisessa nännissä eikä mua sattunut imettäminen lainkaan. Vaikea sanoa, minkä verran toi rasvaus auttoi vai oliko jostain muusta kiinni. Mutta koska rasvauksella ei tietääkseni pitäisi olla mitään terveydellistä vaaraa niin olen taas rasvaamassa :)

Emu rv 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

oon tässä raskaudessa joutunut nännejä rasvaamaan, kun ovat rikki. En kyllä ihan usko, että rasva tukkisi maitotiehyet. Kyllä sitä maitoa viimeksikin tuli ihan liikaakin, vaikka jouduin useasti päivässä lasinohilla nännejä rasvailemaan...

Vai että tukkisi maitotiehyet..jopas olis nämä perusrasvat ja bepanthen etc . tuhtia tavaraa tuolla perusteella. Ainakin mun kokemuksella voin sanoa, että tätä suihkutissiä ei ainakaan bepanthen tukkinut, joten ihan huoletta rasvaile vaan. Mullakin varsinkin talvella on nännien iho tosi kuiva, joten ihan hyvästä hoitaa ne nyt kuntoon ennen imetystä, kun se kuitenkin rasittaa alussa ihoa ennen kuin tottuvat.

Emu rv35+6

vastauksista. Neuvolasta sanottiin, että rasva tukkisi maitotiehyet tms. Olen itsekin rasvannut bapanthenilla ja aion jatkaa. Halusin vain kuulla tekevätkö muutkin niin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat