Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ihanaahan se on, ei siinä mitään. Minullakin on jo uusi mies ja olemme eronneet sovussa. Mutta ongelma on se, että uusi vaimo ei halua lapsia sinne. Ymmärrän kyllä, että on tiukkaa kun on pieni vauva talossa, mutta nyt on mennyt jo 6 viikkoa ja lapset eivät ole nähneet isäänsä muuten kuin pienen vilauksen kun kävivät vauvaa katsomassa.

Tytöt kyselvät, miksi isä ei enää halua heitä sinne ja miksi tapaamisviikonloput ovat loppuneet. Mitä siihen selittäisi?

Säälittää katsoa pieniä tyttöjä kun ikävöivät isäänsä. Isänsä olisi halunnut pojan, mutta minun kanssa sai tyttöjä. Nyt on uuden vaimon kanssa saanut pojan ja on onnesta ymmyrkäisenä.

Anteeksi purkaus. Tuntuu vain pahalta lasten puolesta. Tiedossa ei ole, että koska tytöt voisivat heille mennä. Kun uusi vaimo on niin väsynyt vauvan takia, tilanne kelluu. Tytöt odottavat ja ikävöivät. Eihän lapsia voi noin kohdella. Pannaan syrjään kun tulee uusia ja odotetaan, että kun on aikaa, lapset tulevat syliin yhtä innokkaina.

Sivut

Kommentit (158)

mitä tälle perheelle kuuluu? Siis nimenomaan alkuperäiselle kirjoittajalle. Tämä uusi rouva kun tuntuu haukkuvan ap:ta hulluksi ja ties miksi. Oisi kiva kuulla ap:n " versio" tapahtumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

JOS isä tapaisi lapsiaan kodin ulkopuolella mutta kun ei tapaa. Ainakaan tämän uuden vaimon juttuja lukiessa. Rivien välistä ja ihan suoraan riveiltäkin voi lukea, että uusi vaimo ei päästä ukkoa mihinkään. Silloinhan HÄN itse jäisi yksin kahden lapsensa kanssa ehkä jopa muutamaksi tunniksi, minkä isä voisi viettää tyttöjensä kanssa vaikkapa juuri jätskillä tms.

Voi kauheaa sentään, onhan tämä hänen esikoisensa kuitenkin päivät hoidossa, olisihan se hirveää, jos äiti joutuisi hoitamaan kahta lastansa yksin illalla.

Mutta taitaa mieskin olla aikamoinen tossukka, voi hyvänen aika sentään!

haluaako mies tavata lapsiaan. Hän ei taida yksinkertaisesti saada tavata. Eihän miehellä ole sen verran edes vapaata uuden vaimon passaamisen jälkeen, että ehtisi pitää yhteyttä lapsiinsa. Vaimo ei pärjää vauvan ja poikansa kanssa ja siksi mies joutuu hoitamaan lapsia illat, yöt ja viikonloput, että uusi vaimo saa levätä ja siivota.

Ei tuossa miehellä olisi minkäänlaista varaa olla loukkaantunut, jos sinä et aina jaksaisi olla päähuoltajana lapsille, jotka ovat miehen ja hänen exänsä lapsia - siis oikeasti heidän vastuullaan. Itsehän mies ei ilmeisesti ole edes paikalla läheskään aina kun kyseiset lapset tulevat teille, ja sitten kuitenkin olettaa, että sinä olet heitä huoltamassa.

Jos mies ei osallistu edes perheen yhteisen lapsen hoitoon, niin miten mies voi olettaa vaimonsa kiltisti hoitavan oman lapsen lisäksi myös miehen ex-liiton lapset. Miten mies selittää sitä, että hän haluaa isojen lasten tulevan teille sinun hoidettaviksesi, mutta itse hän ei välitä silloin olla kotona lastensa kanssa?

Vierailija:

Lainaus:

Tämän kokemuksen valossa ymmärrän hyvin, jos joku ei jaksa ottaa vastaan vähään aikaan lapsia, vaikka toki se on väärin. Isi voisi viedä heitä vaikka uimaan ja vähäksi aikaa sitten tutustumaan uuteen pikkuveljeen.

Siinä vaiheessa ei oikeesti kauheasti jaksa ajatella miehen lapsia. En tarkoita sitä pahasti, rakastan kyllä mieheni lapsia kovasti ja haluan heidän meillä käyvän, mutta silloin en olisi halunnut nähdä ketään enkä yrittää jaksaa tehdä mitään ylimääräistä. Päivät täyttyi vauvan kanniskelusta, mustasukkaisen ojentamisesta ja loputtoman huudon kuuntelemisesta. Sitä yritti jotenkin selvitä päivästä toiseen. Meillä mies tosiaan aamusta iltaan töissä, eikä se ymmärtänyt sitä, että kuinka paljon se vauva päivät pitkät huutaa ja kuinka raskasta se minulle on ja miten se sitoo minut niin täysin etten oikein mitään siltä vauvan hoidolta pysty tekemään. Lapset silti kävi meillä silloin tällöin päiväsaikaan, mutta se oli yksin minun kontollani silloinkin. Jos yritin miehelle ehdottaa, että jos hän toisi lapsia meille silloin kun hänellä on vapaata niin oisi kaikille mukavampi, mutta ei onnistunut...

No onneksi se on lähes takana päin nyt. Vauvan koliikki jo helpottanut ja lapset meillä käy taas viikonloppuja viettämässä. Vieläkin toivoisin enemmän miehen tukea ja läsnäoloa silloin kun hänen lapsensa tulee. Mutta en siitä kauheasti uskalla vihjailla kun se on lapsiin liittyvissä asioissa hyvin herkkänahkainen ja tulkitsee sen heti, että minä en tykkää lapsista tai en halua heitä meille. Eli minä olen se edelleen, joka lapset meille hakee, hoitaa ja vie takaisin kotiinsa, vaikka vauva olisi kuinka väsynyt tai kipeä ja huutaisi autossa koko matkan, niin mun on pakko asiat hoitaa ettei mies loukkaannu...

Selitä heille, että kun vauva tulee taloon siinä menee vähän aikaa kun asiat taas alkavat rullaamaan tavalliseen tapaan. Voisit vaikka keksiä ihan muuten vaan ja ilman selityksiä jonkun kivan odotettavan asian teidän perheellenne, niin että huomio jakautuisi vähän. Tai voisiko lapset käydä kylässä esim kummeillaan erikseen? Lapsilla on varmaan nyt muutenkin sellainen korostunut huomion tarve, sen vauvan takia.

Mutta toisaalta sano miehellesi, että eihän ole pakko tavata ollenkaan siellä heidän uudessa kodissaan vaan mies voisi mennä lasten kanssa vaikka puistoon, uimaan, tulla teille tsm, jos kerran äiti on niin väsynyt. Jos siellä uudessa kodissa on vaan yksi lapsi, niin kyllä sen yhden lapsen kanssa pärjää yhden illan ihan varmaan ilman miestä. Sitä paitsi jokainen, joka ottaa itselleen puolisoksi VANHEMMAN, pitää huomioida tämä asia. Sitä ei voi ohittaa eikä deletoida. Isä mikä isä. Se vastuu kulkee aina mukana.

yhden tai kahden lapsen yksinhuoltajat suunnittelevat uutta liittoa ja uutta vauvaa sinkut. netistä löytyneet uuden rakkaan kanssa. Ihmettelen vain, että kuinka pitkälle he ehtivät kun ovat 30 vuotiaita kun 25 vuotiana on jo lapsia useammalle miehelle ja useita avioliittoja takana. Avioliitot on kestäneet vajaan vuoden ja nopein ero kai tuli kuukauden päästä avioliiton solmimisesta.

Epätoivoisten palsta.

Ja nyt heillä on toinenkin yhteinen, eikä pojallani ole jäänyt yhtään iskä-viikonloppua uusien lasten takia väliin. Itse ehdotin silloin ensimmäisen vauvan synnyttyä, että josko he haluaisivat rauhassa tutustua pikkuiseen. Eivät halunneet, vaan poikani kuulemma kuuluu heidän perheeseensä.

Käypäs siis lukemassa ketju arggggh... miehen ex

Niin voitte vaikka chattailla keskenänne tai ehkä sittenkin parempi ehdotus: Kokoontukaa yhteisen pöydän ääreen, mikäli kiireiltänne ehditte!

miehen sukulaisista. Ne niin ressaa uutta vaimoa ja miehen sukulaiset on sitä ja tätä. Ex- vaimoa haukutaan yksinkertaiseksi ym. Lapsetkin ressaantuu kun miehen sukulaiset puhuu huutamalla , voi elämän käsi sentään! En jaksa ymmärtää tätä naista.

Ja nythän rouva menettää hermojansa kun uhmis onkin kotona eikä päivisin enää hoidossa. Voi, kuinkahan hän nyt jaksaa kahta lasta hoitaa. Ai niin, laitetaan ne miehen kanssa vaikka pihalle, sillähän sitä omaa hermolomaa saa.

Olen samassa tilanteessa mutta mies. Pieni vauva ja lapsia uudesta liitosta. Ainkakin omalla kohdalla on niin että kun on vauva nykyisen kanssa niin ei mua ainakaan itseäni huvita ottaa ex-liiton lapsia kotiini norkoilemaan vaan haluan nauttia 100 % uudesta liitosta ja sen mukaanaan tuomasta lapsesta.

Rouvahan haluaisi työntää esikoipojan kokonaan biologiselle isälleen. Samoin tytöt saisivat pysyä ex-vaimolla. Jos hän tekee kolmannen lapsen niin kenellehän hän tämän vauvan työntää pois jaloista?

Se mitä vanhasta päikystä ehdin lukea, niin Onnellinen oli käärmeissään siitä, että exä oli ottanut yhteyttä sossuun ja syytti exää lasten mielen myrkyttämisestä. Jos nuo olivat ne perusteet, mitä tässä viestiketjussa kertoi, niin mielestäni ihan aiheesta otti yhteyttä sossuun. Kun joku syyhän siihenkin on miksi lapset noin olivat sanoneet. Itse olisin kyllä huolissani. Minua myös surettaa nuo lapset suunnattomasti. Ajatelkaas, eivät taida päästä isänsä häihin. Heitä ei sinne nimittäin kaiketi ole kutsuttu. Miettikää mitkä arvet jää pienille tytöille. Tuon ikäiset jo ymmärtävät sen verran suuttua, että siitä todellakin jää lapsille arvet. Huoh, onneksi omalla tyttärellä on molemmat vanhemmat.

Ymmärrän tilanteen lastesi kannalta, mutta jos selität asian heille, niin he varmasti ymmärtävät, ettei tämä tilanne ole lopullinen. Tuore perhe vain ehkä haluaa ja tarvitsee hetken omaa aikaa saada tilanne " normalisoitumaan" .

Kerrot suoraan mikä tilanne on. Se on tyttöjenkin kannalta parasta. Ja luulisi että isäkin sitten ymmärtää... ehdotat vielä jotain paikkaa missä voisivat nähdä

Toivottavasti sinulla on joskus sama tilanne edessä, että miehesi on ex mies ja sanoo, että teidän yhteinen lapsi ei ole niin tärkeä kuin hänen uusi lapsensa.

Itse en tekisi lapsia sellaisen miehen kanssa, joka ei välitä edellisistä lapsista. Ei sellainen ole vielä kasvanut mieheksi, kypsymätän lapsi vasta.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat