Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nelihenkisen perheen järkeä ostaa kolmiota?

Vierailija

Ja tarkotan siis asuntoa 3h+k (viisastelijoille tiedoksi). Vai kannattaako ostaa 4h+k? Ja mikä on mielstäsi minimi neliömäärä asunnolle jos on 4h+k jos tarkoitus olla pidempiaikainen asunto?

Kommentit (5)

Vierailija

koska kolmio on kuitenkin aika pieni, asumismukavuus kasvaa myös huomattavasti kun on se ylimääräinen huone. 4H+K on minusta ihan tilava jos neliöitä on esim. 85. Moni alle 90 neliön asunto on tilava kun ei ole saunaa, ylisuurta WC:tä ym. viemässä tilaa.

Nykyään uudet 4H+K on yleensä 90-95 neliötä mutta niissä on hirveästi hukkatilaa (verrattuna vanhempiin asuntoihin) kun kaikki suunnitellaan niin että pyörätuolilla pääsee joka paikkaan. Esim. erillisessä WC:ssä on tilaa että kädet mahtuu levittämään molempiin suuntiin ja silti eivät kädet edes seiniin osu yms.

Vierailija

on omat huoneet vai ei. Itse olen lapsuudessani jakanut huoneen siskoni ja veljenikin kanssa, myöskään meidän lapsilla ei ole kaikilla omia huoneita.

Vierailija

aiotaan mahtua tähän vaikka kaikilla lapsilla ei olekaan omaa huonetta. onneksi makuuhuoneet on sen verran isoja että niitä on mahdollista jakaa jollain sermillä tms. vähän erillisiksi jos myöhemmin tulee tarvetta.

minusta 4h+k pitää olla vähintään siinä 90m2 kokoluokassa jotta olisi järkevä, muuten huoneet on ihan järkyttävän pieniä koppeja. meillä on 132m2 ja huoneet ovat mielestäni jopa ylellisen kokoisia. ostaisin ennemmin 80m2 kolmion kuin 80m2 neliön jos ei olisi rahaa isompaa asuntoa.

Vierailija

Kyllä nyt vielä ainakin mahdutaan, kun lapset on pieniä. Tavaran säilytystilaa sais kyllä olla enemmän. Meillä on 78 neliöä.

Kyllä mä melkein suosittelisin sitä neliötä, jos vaan on suinkin mahdollista...

Uusimmat

Suosituimmat