Sivut

Kommentit (154)

Täällä ihmiset ei oikeasti edes tiedä mitä karppaus tarkoittaa. Luulevat ihan tosiaan että se tarkoittaa läskisiivun päälle voita- linjaa.



Luulisi jokaisen heräävän miettimään, miksi meillä esim. Suomessa on valtavasti elintasosairauksia, jos kerran syömme niin terveellisesti. Suomessahan syödään eniten maailmassa maitoa ja leipää. Rasvaa taas käytetään vähemmän kuin monissa muissa eu-maissa. Ja silti diabetes jyllää ja verisuonet tukkeutuvat. Varmaan tajuatte että jossakin on mätää?



Vierailija:

Lainaus:


Aamiaisella teen muuten samanlaisen " leivän" kuin monet, mutta " leipänä" minulla on kaalinsiivu ja margariini puuttuu. Jogurttikin maistuu - käytän maustamatonta ja lisään marjoja.

Muuten syön kuten muutkin. Jotain väärää? Miksi voin hyvin? Miksi elimistöni ei varoittele mitenkään? Lähes vuosi on karppausta takana.

mutta jotenkin on epävarma olo,että

mitä nyt sitten syön ja mitä saisi syödä...

olen kyllä käynyt ja tulostanut sivut karppausinfosta,

mutta saako niitä eri karppaajan ruokia sekoittaa, vaan pitääkö syödä vaan tietylle tarkoitettuja ruokia?

no,kait se tästä kun lueskelee näitä karppi-ketjuja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oon nyt ollu vähäkalorisella vuoden alusta ja laihtunut 5 kiloo. Surkea saavutus ja edelleen saatanan kova nälkä kaiken aikaa.



Millähän pääsisin alkuun? Koska leivän himo (hiilarihimo) katoaa?



Koska tiedän ihmisen ruumiintoiminnoista enemmän kuin sinä? Edelläkirjoittamani on fakta. Voit itsekin ryhtyä tutkimaan asiaa jos epäilet.



Miksi luulet että tämä nykyinen valtavirran tapa syödä olisi jotenkin ainoa oikea? Joku senkin on alulle pannut, itse asiassa vasta tämän vuosisadan alussa. Tämä nykyinen suositusruokavalio kehitettiin amerikkalaisia sotilaita varten pula-ajan vallitessa. Ei ihan samat olosuhteet kuin nykypäivänä, vai?



28



Vierailija:

Lainaus:


on vissiin sunkin aivot jo tuhoutuneet

Vielä kun jättäisit tärkkelyskasvit, riisit ja makaroninhutut pois niin melkein voisit tituleerata itseäsi karpiksi:).



Nykyään kun kaikki on low-fättiä, niin lisäaineiden määrä on useimmissa tuotteissa hurja. Jos vertaan esim. aidon kerman ja näiden kevyiden ruokakermojen sekä voin ja 25%:n Lättan tuoteselosteita niin en hetkeäkään epäile kumpaa lapselleni annan.



Todella huvittavaa miten rasvakammoisia ihmiset ovat näiden virallissuositusten myötä, ja sitten aito rasva joka ei oikeasti ketään vahingoita ja on ihmiselle VÄLTTÄMÄTÖNTÄ korvataan jollain transrasvalla. Ja esim. ruisleipähän harvoin on ihan oikeasti RUISleipää, valitettavan usein niissä on vähintään puolet vehnää.



Vierailija:

Lainaus:


Minäkin yritän karsia lasten ruokavaliosta sokerin ja valk vehnäjauhot (+ einekset, light-tuotteet ja muut keinotekoiset) mahdollisimman vähiin (niinhän virallisetkin suositukset kehoittavat tekemään), en ole kuitenkaan koskaan tullut ajatelleeksi että tarjoaisin lapsilleni " karppiruokaa" .

Vierailija:

Lainaus:


Karppaan edelleen ja karppasin raskausajankin. Aion syöttää myös lapselle karppiruokaa, koska en halua tyttömme elimistön toimintaa pilata virallisilla ravitsemussuosituksilla.

.

että osaisiko joku karppaaja selittää seuraavan ilmiön:

olen aina kärsinyt todella kovista kuukautiskivuista, siis oikeasti kovista eli ilman vahvoja särkylääkkeitä en pärjäisi. Karppasin taannoin muutaman kuukauden, ja tuona aikana minulla oli ekaa kertaa elämässäni KIVUTTOMAT kuukautiset! Se oli tosi ihmeellistä. En kuitenkaan osannut yhdistää sitä karppaukseen, mietin asiaa kyllä mutta en keksinyt miten muka ruokavalio voi olla yhteydessä kk kipuihin. Kuukautiset oli kivuttomat tai ainakin kipuja oli vain niin vähän etten tarvinnut särkylääkkeitä, mutta kun lipsahdin takaisin hiilariruokiin ja karppaus jäi niin kivut palasivat! Nyt aloitin taas karppauksen, tällä kertaa toivottavasti pysyvästi, ja jännityksellä ootan kuinka noiden kipujen käy.

Onko muilla ollut tälläistä ja mistä se voi johtua?

Nimenomaan rusashiilihydraattisessa dieetissä (esim. Painovartijat) ne lihakset katoavat, kun ei syödä kuin joku säälittävä pieni kuiva kalanpalanen päivässä.



Useimmissa alakarppaustyyleissä kehotetaan kuitenkin lisäämään hiilihydraatteja, jos harrastaa runsaasti liikuntaa. Lihakset saavat niitä nopeasti energiaa.

Päänsärkyä on silloin tällöin kun unohtaa juoda tarpeeksi, mulle toi juominen on jollain tapaa tosi vaikeaa ja olenkin nyt ottanut tavaksi että joka kerta kun juon kahvia tai syön tai muuten vaan kun olen keittiössä niin juon ainakin yhden lasin vettä. se on helpottanut hiukan tota päänsärkyä, mutta heti kun olen paljon liikenteessä tai kyläilemässä, unohdan juoda ja illalla sitten särkee päätä...

Muuten kyllä voi suositella kaikille, mun vaatekoko on nyt kuukauden jälkeen kaksi kokoa pienempi kuin ennen. (ennen 42 nyt 38-40 riippuen vaatteesta)

" Joo, ja nyt sanotte että viljaa täytyy syödä että saa kuitua. Kuitua saa myöskin lähestulkoon kaikista muistakin kasvikunnan tuotteista, ja aivan riittävästi. Kuidun ainoa tehtävä elimistössä on liukastaa ulostetta ja lisätä ulostemassan määrää. Eli syömällä sen leipäpropagandan mukaiset 6-9 viipaletta leipää päivässä ainoastaan lisäätte ulos tulevan tavaran määrää."



Eli kuitua saa tosiaan aivan riittävästi muistakin kasviksista kuin viljoista. Ainakin mun vatsalle kasviksista saatava kuitu on näköjään hellempää kuin viljojen raapiva kuitu, koska ärtynyt suoleni ja kaikki muut vatsavaivat on täysin karppauksen myötä poistuneet. Ja tavaraa tulee kyllä sutjakkaasti joka päivä, ei vaan enää niin suurta määrää mitä yhdeksän ruispalaviipaletta tuottaa:).



Virallissuositus nyt muutenkin on ihan tuulesta temmattu juttu.





Vierailija:

Lainaus:


Minusta ainakin tuntuu, että en kestäisi jos tavaraa ei tulisi ulos säännöllisesti =) Ja pelkillä kasviksilla en sitä ainakaan onnistu aikaansaamaan. Tarpeellinen määrä kuituja on kai 25-30 grammaa päivässä, näin muistan lukeneeni jostain ja esimerkiksi valkokaalia pitäisi syödä kilo, jotta saisi 21 grammaa kuituja...

Karppauksessa EI JÄTETÄ POIS hiilihydraatteja, vaan ne jätetään vähemmälle ja halutaan mieluummin kasviksista.

Ja miten voi olla yksipuolista kun jätän ruuastani pois tavalliset lisukkeet ja korvaan ne kasviksilla (niitä on muitakin kuin porkkana ja kaali)? Enkä syö leipää ja sokeria?

Kuunnelkaa kehoanne, älkääkä uskoko sokeasti nykyajan suosituksia! Koska maailmakin oli joskus litteä... Ja jos joku voi hyvin runsailla hiilareilla (eli ei ilmavaivoja, ei lihomista, ei aknea, ei ainaista väsymystä varsinkin ruokailun jälkeen, ei SVT-tauteja tai huonoja kolesteroliarvoja tai diabetesta jne) niin hyvä! 25% ihmisistä on sopeutunut runsaasti hiilareita sisältävään ruokavalioon. Mutta sanon kuitenkin, että vaikka voisit virallisterveellisellä hyvin nyt, niin et välttämättä esim. 10 vuoden päästä. Voi olla, että elimistösi ei sitten enää kestä niitä hiilareita.



Mä en lihonut virallisterveelliselläkään, enkä runsaalla karkin ym. herkkujen syömisellä. Mutta akne vaivasi, samoin ilmavaivat ja väsymys. Ei vaivaa enää, kun karppaan.



Mut pointti on se, että ihmiset on yksilöitä. Ja toinen pointti se, että kyseenalaistakaa joskus " päivänselviä" asioita, se kannattaa.

Ja mun versioni Atkinsista erosi sun versiosta miten?



Nyt putosin kärryiltä, mutta ehkä mun aivosolut on tuhoutuneet karpatessa kun on jäänyt nuo syödyt sokerit niin vähiin:)



92

13kg pitäis saada pois, ainaki aluksi (nyt78kg/157cm) ja tää vatsan turvotus, joka osaksi johtuu laktoosi-intoleranssista.

Liikuntaa oon aika surkeesti harrastanut nyt talvella, mutta kevään tullen alkaa metsälenkit, 15kg paino selässä (lapsi rinkassa)



Tarvitsen siis apua ihan käytännön jutuissa, ruoka-aineet jne.



kirjoitella saa: osoite on luukkucomissa lily79

suoraa osoitetta kun tämä ei anna laittaa.

niin se tippuu jos juo vaikka pelkkää vettä ja syö kurkkua.

Onko se terveellistä? ei tod. ja ihan höpöhöpö että karppajilla olisi hyvät kolesteroliarvot--terkkarina kyllä taatusti olen nähnyt karppaajien kolesteroliarvoja. Joillain on hyvät, mutta sitä ei voi yleistää, suurimmalla osalla on huonot veren rasva-arvot.



On ihan ok laihduttaa esim 5-10 kiloa tuolla metodilla, mutta sitten viiemistään 2-3 kk kuluttua tulee ehdottomasti alkaa syömään normaalisti ja kohtuudella (joka ei siis tarkoita mitään ranskanleipää ja perunaa-linjaa, vaan ruisleipää, vihanneksia, kasviksia, lihaa, maitotuotteita kohtuullisesti ja tasapainoisesti)

Leikkasin foliosta paloja ja lorautin jokaisen pohjalle hieman oliiviöljyä. Kesäkurpitsa ja paprika paloitellaan tikuiksi, purjo renkaiksi, annostellaan jokaiselle foliolle näitä kutakin. Siikafileet päälle jokaiseen, päälle sitruunanmehua reilusti, sitruunapippuria, merisuolaa, smetanaa noin ruokalusikallinen ja kuohukermaa pari ruokalusikallista. Nyytit suppuun ja uuniin 200 astetta noin puoli tuntia.

En lähtenyt ollenkaan kuuriluontoisesti, enkä Atkinsille, vaan aloin karpata aika maltillisesti, tarkoituksena loppuelämän kestävä ruokavalio. Todellakin 100 g hiilareita/pv on liian vähän mulle. Aloin voida taas hyvin vasta kun lisäsin hiilarimäärää aika reilusti.



Voit sanoa, että jokin asia on fysiologinen ja biologinen fakta _nykyisen tietämyksen mukaan_, kaikkeahan ihmisenkään fysiologiasta ei suinkaan tiedetä, uusia tutkimustuloksia tulee jatkuvasti. Kokemuksen pohjalta tiedän, että _minun kohdallani_ fakta on, että hiilihydraatit ovat välttämättömiä voidakseni hyvin.



Vierailija:

Lainaus:


On olemassa Atkinsin dieetti, jossa hiilarit pidetään alle 20g/pvä. Tämä on monelle entiselle hiilarihiirelle todella rankka kuuri. Tämä induktiovaihe kestää kaksi viikkoa ja alku on monesti vaikeaa ja huonovointista.



Mutta karppaus ei sinällään tarkoita ainoastaan Atkinsin dieettiä. Se on vain karppauksen yksi alamuoto. Useimmat karppaajat pitävät hiilarimääränsä noin välillä 40-100g/pvä. Minun on vaikea uskoa että kukaan voisi huonosti näillä hiilarimäärillä. Vertailun vuoksi, virallisterveellisessä ruokavaliossa hiilareita nautitaan päivittäin helposti yli 200g.



Lisäksi " oikeille" karppajille karppaus on elämäntapa, ei mikään " Atkins-ihmedieetti" , joten suonet anteeksi epäilykseni siitä, että ehkä lähdit tähän hitusen väärällä asenteella ja kuuriluontoisesti? Kuuria karppauksesta ei saa tekemälläkään, sitä on tarkoitus ja kaikki syy jatkaa lopun elämäänsä.



Kärjistin asian aiemmin vain siksi, että fysiologinen ja biologinen fakta on, että hiilihydraatit eivät ole ihmiselle mitenkään välttämättömiä. Tarvitsemansa glukoosin maksa valmistaa tarvittaessa itse. En silti kehota ketään ryhtymään nollahiilihydraattiselle dieetille. Itselleni riittää se 20-40g hiilihydraatteja päivässä.





Vierailija:

Lainaus:


hiilihydraatteja todella on elintärkeää. Tarvitsen viljatuotteita voidakseni hyvin.



En ole karppauksen vastustaja, uskon että monelle se on se paras tapa syödä, mutta pahaa tekee aina kun joku valistaa ettei ihminen tarvitse hiilihydraatteja mihinkään - oma kokemus on päinvastainen.

Tuo yksi kommentoi jonkun toisen ruokavalioa että sehän on melkein hyväkarppausta. Kommentoitu ruokavalio taas on virallisten suositusten mukaista jonka taas pitäisi olla kaukana karppauksesta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat