Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (20)

Olemme nyt sitten pikkuhiljaa hyväksyneet sen " kohtalon" , että käynnistykseen menee. Toivottavasti käynnistäisivät jo ensiviikon lopulla, eikä vasta viikonlopun jälkeen huhtikuun puolella. Maanantaina menen siis vielä neuvolaan ja terkka sanoi viimeeksi, että sitten torstaina aamulla KOKS:aan.

Olo on muuten ihan ok. Tietysti nää kipeet kyljet on inhat nukkumaan mennessä, mutta viimeyönä nukuin aivan valtavan hyvin, kun se antibiootin aiheuttama ihottumakin hellitti. Päivisin vauva on tosi hiljaa, mutta iltaisin on aivan kamalat myllerrykset.

Pitääkin käydä vilkaisemassa miten monta meitä on vielä jäljellä.

-jossara ja itsepintainen masuasukki rv40+4-

Terppas!

Kiva että täälä on muitakin masukkaita edelleen,itsellä olis huomena eräpäivä enkä osaa todellakaan sanoa koska kaveri tulee ulos.Jomottaa ja särkee paikkoja,maha ollut jo jonkun aikaa ihan sekasin mutta supistuksia täälä tulee harvoin..ei edes voi sanoa niiden perusteella mitään :P

Ajattelin jo että jos vaikka huomena tulisikin ja olisi täsmällinen,tiedä sitte..no mutta olen valmis odottelemaan ihan rauhassa.

Pitäis mennä porkkanasämpylöitä tekemään kun taikina meinaa tulla jo yli reunojen.Ihana sää ulkona joten jos vaikka lähtis oikein kunnon lenkille tänään.Huomena on taas neuvola ja viikonloppu on tullut mässäiltyä vaikka piti suolaista yms välttää :p

Masua kutittaa ihan hirveästi eikä tunnu rasvat oikein auttavan..

Täälä myös S on ollut kovasti mukana puuhasteluissa mutta ainakaan vielä ei ole johtanut mihinkään.

Ja mitä limatulppaan tulee,niin ei ole näkynyt..liman eritys on vain lisääntynyt mutta ei muuta ole tapahtunut.Kaveri ainakin jaksaa jumppailla masussa..vois vaikka alkaa rauhoittua ja syntyä :D

Aurinkoista loppu päivää muille masukkaille.

Neiti1 rv 39+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onnea heille! :)

Mutta " onneksi" täältä löytyi vielä edes muutama ei jakutunut. Tympäisee olla aina se loppu kuun odottaja jolla ihan varmasti menee yli seuravalle kuulle :( Näin esikollakin. Huomenna olisi siis se maaginen eräpäivä...

Tänään on jomotellut/poltellut sillai menkkamaisesti tonne alamahaan ja -selkään. Nyt kyl taas ei ole tuntunut mitään.... Joku aika sitten piti oksentaa kun tuli vaan niin kauhean huono-olo (liekkö sit ne pari kourallista sipsejä+dippiä olleet asialla). Vessassa oon ravannut useaan otteeseen kun tuntuu et ois isokin hätä mut tuleekin vain vähän tavaraa ja aina ei edes ollenkaan... Voi että kun nämä nyt meinais lähtöä!!! Anoppi tuumas tänään et olen ihan synnyttämään lähtevän näköinen...Minkä näköinen sellainen immeinen on?! :O

Pitäisi varmaan sitä sänky S:ä kokeilla mutta, mutta jotenkin ei innosta :( Alapää aika turta, hellä ja viiltelee... Ei tuo ukkokaan ole enää ollut oikein innokas. Masu on jo sen verran tiellä. Jos vaan painus nukkumaan ja heräis aamulla huomatakseen et ei vieläkään mitään *huokaus*

Jarniina rv 39+6...vielä tunnin ajan ;)

Maarge--> täälä oli flunssa viikko sitten,kesti koko viikon.Ihan hirveä nuha ja muutenkin todella kipeä olo..onneksi se lähti kiltisti pois ja olen " valmiina" kaverin tuloon.

Itse vaan sinnikkäästi join kaikkea lämmintä,saunoin kovasti (se auttoi nenän kanssa),yöt valvoin tukkoisen nenän kanssa ja olin muutenkin todella väsynyt.Mutta lepo,lämmin yms auttaa aina :)

Koita jaksella!

Täällä myös vielä yhtenä kappaleena eikä kyllä mitään oireita ole et olis lähtö lähellä, ei oo tullut limatulppaa eikä supistele : (

Haikeana (kateellisena) lueskelin kuinka teistä osa saa nukuttua pitkiä yöunia, itse käyn yöllä 2 tunnin välein vessassa ja viime aikoina on kädet alkanut puutumaan inhottavasti nukkuessa.

Meidän toinen karvainen-lapsi lähti hoitoon Tampereelle vaarin ja mummon hoitoon ja nyt on jo kova ikävä kun on sellainen touhukasa, nyt on niin hiljaista ja rauhallista.

Saatiin eilen myös tietää et päästään muuttamaan perjantaina joten nyt pitää saada pakattua viimeisetkin tavarat kasaan, katsotaan tosin pääsenkö itse muuttamaan tavaroita vai kannanko käärön uuteen kotiin : ) Eipä musta kyllä hirveesti apua oo muutossa mutta ainakin tiellä osaan pörrätä : )

Mukavaa sunnuntaita!!

Lautasalo rv 39+2 ja Emppu

Eilen oli jo lupaava olo kun oksetti ja sattui ja kaikkea, mutta hyvin nukutun yön jälkeen kaikki oireet ovat taas tiessään. Vessaankin heräsin ensimmäisen kerran vasta aamulla. Joku puhui tuosta hyvin nukkumisesta, mä nukun myös ton 8h yhdellä vessaheräämisellä ja sen lisäksi yleensä useammat päikkärit päivän aikana. Varastoon toki :) Saa nähdä, miten sitä sitten tottuu vauvan kanssa heräilemään. Nyt lenkille, ihana aurinkoinen ilma! Tsemppiä mahan kanssa eloon viime hetkille, älkääkä vauvallisetkaan kadotko mihinkään! :)

-Aranja, 39+4-

Miten sitä ihmeessä jaksaa synnyttää tällaisessa flunssassa? Mä en kuule mitään, nenä on ihan tukos, pää särkee ja olo on ihan väsynyt koko ajan. Päivälläkin vois nukkua vaikka kuinka. Kun turvotusta ei juurikaan ole tullut, niin nyt flunssan aikana on naamakin turvonnut ihan pyöreeks. Voi kertakaikkiaan, ei oo kivaa. Nyt kyllä on synnytys alkanut jännittään tän puolesta. Olis se ihan riittävän rankkaa ilman flunssaakin...

Millä lääkkeillä / keinoilla ootte itseänne raskauden aikana hoitaneet flunssaoireiden vähentämiseks? Itse oon vaan syönyt nyt monivitamiinia ja lisäks C-vitamiinia urakalla. Panadolia oon kyllä ottanut myös useamman tänään. Päiväunet myös tarpeen mukaan. Mitä muita HYVIÄ keinoja olis? Mitään kuuria ne ei kai tällaiseen anna...

Maarge 41+1

... sen sijaan kyllä oli jokaisella vessareissulla maha ihan pinkeänä ja aamulla tuli jotain limaakin. Jee... Että jos se tästä kuitenkin pikkuhiljaa. Mies jo eilen haaveili että saisi aloittaa isyysloman kun nyt olisi töissä kuulemma sopiva väli. Jos se meikäläisen päättäväisyydestä olisi kiinni, niin lapsi olisikin jo sylissä...

Ulkona näyttäisi taas olevan kiva sää, joten kävelylenkki nyt ainakin on tiedossa. Ja jos tuo mies suostuu vielä tämän päivän puolella heräämään, olisi hauska lähteä katsomaan asuntoja kun tämä nykyinen koppi alkaa käydä vähän ahtaaksi...

Suhni & Toukka (rv 39+2)

[color=purple]Mulla ei onneksi ole ollut isompia lentsuja raskauden aikana, mutta jos vähänkään on kurkussa tuntunut karhealta niin olen vetänyt hunajaa ja valkosipulia. Nenän tukkoisuuteen auttaa hyvin suolavedellä huuhtelu sillä sarvikuono-kannulla, jos tiedät. Saa ihan apteekista ostaa, tekee muutenkin hyvää kuiville limakalvoille ja poskionteloille. Toivottavasti flunssa väistyy ennen synnytystä!!! Ja kuulemma pahakin flunssa " unohtuu" synnytyksen ajaksi sopivasti...

Ohoi, eipä kuulu supistuksia täällä, eli odotus jatkuu la:nkin jälkeen.

Kamala tuo kesäkuisen vauvan kuolema! :' (

~cadavera&muru~ rv40+0

Ihmettelin jo itsekin mihin kaikki ovat hävinneet, enkä sitten halunnut " yksin" pinoutua...

Tänään vähän päätin, että yöllä lähden synnyttämään. Päivällä oli kävelyllä jo muutama hyvä supistuskin (joita ei siis ole ennen ollut lainkaan), mutta ne eivät kyllä kauaa kestäneet... Vähän jomottelee, mutta saapa nähdä. Taitaa olla todennäköisempää että huomennakin täällä vielä roikun - ja vielä pidempäänkin. Onhan tuohon eräpäiväänkin vielä päiviä...

Mies antoi ohjeen, että aprillipäivänä ei saa synnyttää. Jos Toukka ei ole sitä ennen syntynyt, vitsailimme sitten lähettävämme kaikille " joko" -soittelijoille viestin että pieni paketti on saapunut... Ehkäpä sellainen 5kg vompatti tai joku, vanhemmat hämmentyneitä mutta onnellisia... ;) Alkaa mennä vähän heikoiksi nämä meitin vitsit...

Nyt taitaa olla hyvä hetki lähteä nukkumaan. JOS vaikka yöllä päästäisiin hommiin. Tai näkisi taas jotain hervottoman viihdyttävää unta, niistä on tässä jo parina yönä saatu nauttia...

Suhni & Toukka (rv 39+1)

Voit käyttää nasolinin nenäsuihketta nenän tukkoisuuteen. Itse sairastin poskiontelotulehduksen n. kuukausi sitten ja lääkäri KÄSKI käyttää tuota että pysyy röörit auki. Se ainakin minulla paransi oloa huomattavasti, ei ollut enää pääkään niin kamalan kipeä kun sai jostain muustakin reiästä happea kuin silmämunien kautta...

Piti tulla kurkistamaan tänne maaliskuisten puolelle, että minkälaiset tunnelmat on täällä kun tuolla huhtikuistenkin puolella jo kovasti lähtöä odotellaan :) Tsemppiä kaikille vauvanhakuun, ja perässä tullaan... mieluiten jo vaikka tällä viikolla (kärsivällisyys käytetty viimeistä murua myöten)!

eikkuli, rv 38+4

vastauksista mun flunssaan!

Viime yö oli ainakin jo parempi! Sain nukuttua 5 h putkeen! :) Olo saattaa nyt olla aavistuksen parempi. Tosin oli myös eilen aamulla, mutta paheni iltaa kohti. Ainakaan ei tarvinnut koko viime yötä niistää, se on ainakin hyvä merkki!

Nasoliniin turvauduin jo kaks kertaa, se avaa kyllä ihmeen hyvin röörejä. Olen sitä yrittänyt vältellä, kun sen käytöstä raskausaikana on ollut ristiriitaista tietoa, mutta nyt oli pakkorako! Siitä sarvikuonojen kannusta, vai mikä-ihme-sen-nimi-oli, mulla ei oo kokemusta. Täytyy katsoa, jos tänään hakis apteekista. Saunotellut olen myös kera eukalyptustippojen. Siis kiitoksia vinkeistä! Eiköhän elämä vielä voita! :) Hauskaa vaan, kun on mennyt ajatukset raskauden viimemetreistä täysin flunssaan!!!

Maarge 41+2

Minäkään en ole piiitkäään aikaan jaksanut kirjoitella, vaikka maalismammojen kuulumisia olenkin seuraillut.

Odottaminen väsyttää, vaikka arvasinkin, että näin tässä taas käy. Ensin saan raskauden puolesta välistä saakka pelätä, ettei lapsi vaan synny liian aikaisin ja sitten kun laskettu aika lähenee kaikki supparit yms. merkit häviää. Tosin tällä kolmannella kerralla merkit ei kyllä ole mihinkään hävinnyt. Joka toinen päivä/yö olen varma, että nyt on pian lähdettävä ja sitten supparit loppuu kuin seinään. On se niin väärin.

Sitä paitsi pelottaa, että, jos lopulta tuleekin kiire, kun ei viitsi lähteä, kun ajattelee, että loppuu ne taas kuitenkin...

No, eihän tässä vielä hätää:) Esikoinen syntyi rv 42+0 ja toinen 40+4 ja nyt on menossa vasta 40+3...

Yritetäänpä vielä jaksaa vähän aikaa me viimeiset!

LiiJaa

Elikkäs niin kuin moni muukin, olen kyllä aktiiviseti seuraillut maaliskuisten pinoja, mutta kirjoittaminen on jäänyt pariin kertaan. Nyt kun väki tuntuu vähenevän, ajattelin kantaa korteni kekoon.

Mulla neuvolassa ennusteltiin jatkuvasti, että vauva syntyy ennen laskettua aikaa isohkon koon takia ja koska on ollut raivotarjonnassa jo vuodenvaihteesta. Kaksi viikkoa ennen l.a:a aloimme sitten odottamaan oikein hartaasti lähtöä. Maaginen päivä oli ja meni kuitenkin viikko sitten maanantaina... Kroppa oli ollut terve koko raskauden ajan, mutta heti eräpäivän umpeuduttua onnistuin saamaan flunssan. Pari päivää meni ok kipeällä kurkulla ja tukkoisella ololla, mutta viimeiset kolme päivää olen toivonut, että ei ainakaan synnyttämään tarvitsisi lähteä tässä kunnossa. Tämä yliaikaviikko on siis mennyt suhteellisen nopeasti sairastellessa ja raskaus on " unohtunut" . Ihanan raskausajan jälkeen sanoisinkin, että olisin koska tahansa mieluummin 9kk raskaana, kuin viikon flunssassa.

No tuleepas valitusta, vaikka kaikki on tähän asti mennyt uskomattoman hyvin. Harjoitussuppareita on ollut joulukuusta lähtien, viime aikoina aika paljonkin. Kipeitä supistuksia on ollut vain muutama. Pari päivää sitten neuvolassa kohdunkaulaa ei ollut yhtään jäljellä, paikat hyvin pehmeinä, mutta kohdunsuu edelleen lähes kiinni. Puolitoista viikkoa sitten vauvan kokoarvioksi annettiin 4200g. Mietinkin, että jos menee käynnistykseen, niin kuinka lähelle 5kg päästään... Esikoista kun kuitenkin odotellaan. Keskiviikkona on yliaikakontrolli Tammisaaressa ja olen jo oikeastaan luovuttanut, että sinne mennään. Katsotaan sitten käynnistävätkö silloin vai lähettävätkö vielä kotiin.

Moni tuntuu nukkuvan huonosti. Mulla on normaalistikin hyvät unenlahjat, mutta parina viime kuukautena olen nukkunut 8-10h yöunet ja päivisin yhdet tai kahdet 1-2h päikkärit! Tosin herään öisin tunnin välein vessaan, mutta nukahdan uudestaan parissa minuutissa. Saa nähdä kuinka yövalvomiset onnistuu sitten vauvan kanssa... Nyt kukun ensimmäistä kertaa keskellä yötä, mutta tämä taitaa johtua enemmänkin tästä yskimisestä ja niistämisestä.

Ahkeraan olen lukenut maaliskuisten vauvauutisista, enkä malttaisi odottaa omaa kääröä. Toivottelenkin yhteisesti onnea kaikille jakautuneille, jos vielä tälle puolelle eksytte, ja meille muille paljon supistuksia ja muita synnytyksen merkkejä! Kuukausi lähenee uhkaavasti loppuaan, joten kaikki maaliskuisiksi ilmoittautuneet tahtoisivat varmaan päästä jo tositoimiin.

Mutta jospa tässä pääsisi taas unten maille... :)

Liisa-Elli 40+6

ja yhtenä kappaleena! Flunssa jatkuu, mikä on kyllä tosi inhottavaa. Viime yön sain onneks nukuttua " jotenkin" , joten nyt parempi fiilis sen puolesta kuin eilen. Itse asiassa oltiin eilen miehen kanssa kaveriporukalla syömässä ja vielä yhdessä baarissa istumassa sen jälkeen! Kotona oltiin vasta klo 1!!! Oikein täyty ääneen ihmetellä, etää näillä viikoilla jaksaa vielä tuommoista tehdä. No, kyllähän se voimille kävi hiukan. Suppareita (kivuttomia) oli koko illan ja häntäluuhun sattui se kova penkki, mutta... Toisaalta kyllä vaan virkisti olotilaa kavereiden näkeminen! Olisikohan siitä syystä unetkin sitten ollu paremmat? Mies oli vielä koko yön ihanasti mussa kiinni, niin jotenkin olo oli tosi hyvä ja turvallinen.

Nyt lähdetään salille! Toisinsanoen mä istun kahviossa syömässä pullaa sen aikaa, kun mies treenaa. Sitten mennään kannustaan Isku voittoon! Lentopalloa siis luvassa....

Näin siis täällä yritetään pitää pää virkeänä flunssasta ja kertyvistä päivistä huolimatta. Eilen tulikin ahdistus ja epäusko, että lapsi EI TUU OLLENKAAN POIS, että tiedän kyllä, että aina ne tulee, mut TÄÄ EI VAAN TUU. Sain sitten anoppilassa hillittömän itkukohtauksen ja mies oli taas syötävän ihana, kun tuli lohduttaan... Voi, oon kyllä niiiiiiiiiin kiitollinen mun miehestä, joka jakaa mun kanssa nää tunteet. Olis kauheeta olla yksin.

Nyt mun täytyy mennä laittaan itseäni kuntoon. Tulee jo kiirus! Erityisen hyviä vointeja kaikille isomahaisille. Koitetaan jaksaa ja tsempataan täällä toisiamme, niin jaksetaan paremmin! Tietysti hirmuiset ONNITTELUT kaikille taasen nyyttinsä noutaneille! Ihanaa! :)

Maarge 41+1 (auts...)

Minä olen kirjoittanut varmaan vaan muutaman kerran, kun palstailen lähinnä muualla, mutta nyt kummasti kun yliajalla ollaan, niin on mukavaa lukea että on kohtalotovereita. On ihana lukea muiden vauvauutisia, mutta toisaalta niin ristiriitaisin tuntein kun jo toivois voivansa itsekin kertoa niitä.

Taitaa mulla olla raskaus eniten yliajalla tässä ketjussa, tänään neuvolan mukaan rv 41+6 ja sairaalan laskujen mukaan 41+5. Tosin mulla saattaa todellisuudessa raskaus ollakin viikon nuorempi, kun olen käynyt viimeksi tammikuussa kasvukontrollissa (epäiltiin kasvaako vauva kun mitat jäi rakenneultrassa pienemmiksi, mitä viikot oli). Tuossa tammikuisessa ultrassa mitat vastasi kaikki viikkoa nuorempaa vauvaa, mutta ei LA enää lähdetty muuttamaan. Kävin perjantaina äitipolilla yliaikakontrollissa ja tiistaina uudestaan, milloin varaudun jäämään käynnistykseen, mutta mahd. vielä pääsen kotiin. kaikki oli vauvalla hyvin perjantaina, joten ei varmaan siksi niin kiire ole, varsinkaan jos raskaus ei olisikaan vielä iahn näin pitkällä. Mutta täällä käynnistetään viim. 42+2, joten kyllä tässä viikon sisään vauva jo saadaan. Olisin vaan kovasti toivonut synnytyksen lähtevän itsestään käyntiin, tosin vielähän tässä ehtii jos on ehtiäkseen... Esikoistyttö syntyi 40+4 enkä olis uskonut että tää toinen menee pidemmälle. Jotenkin ajattelin, että toinen syntyis varmaan ennen LA, joten on ollut pitkä ja piinaava tämä odotuksen loppuaika.

No, supistuksia niitä tarvitseville ja jaksamista vielä tähän loppuun!

Onpa tämä totisesti kutistunut pino....Kuinkahan monta meitä oikein onkaan jo jakautunut??? Alkaa tulla jo yksinäinen olo.

Meillä oli S-keinosta eilen käytössä muut paitsi sauna, saas nähdä miten tänä iltana:-) Siivota ei ainakaan enää jaksa. Yritin käydä miehen kanssa tuossa iltalenkilläkin, vaikka luulin urheilut lopettaneeni jo raskauden puoleenväliin.

Muuten olo on huolestuttavankin mainio, ei suurempia jomotuksia tai supistuksia. Olimme siskon luonaäsken kylässä ja maha ihan täynnä kasvispiirakkaa ja jätskiä, ylensyömisestä ainoat mainittavat kolotukset tällä erää. Toisaalta taitaa olla, että ei niistä ennusmerkeistäkään taida ainaa tietää, saattaa sitten kerralla käynnistyä rytinällä. Ooootellaan ja katsotaan. Nyt leffa kehiin.

aurinkopullo 40+6 (huomenna jo sitten uusi viikkoluku!)

[color=purple]Eikö meille oikeasti ollut vielä aloitettu pinoa tuon perjantaillisen jälkeen? No, jospa täällä joku muukin on vielä kasassa, kuin minä!

Eli huomenna olis eräpäivä ja nyt ollaan sitten uhallakin täällä mun vanhemmilla yötä ja sairaalaan tunnin ajomatka. Eli toivottavasti toimii tämä pitempi välimatka käynnistävänä tekijänä ;) No, vähitellen aletaan patistelemaan vauvaa ulos masusta, jos ei ala ens viikolla kuulua... Siis ihan kotikonsteilla. Eilisestä seksistä taisi olla se tulos, että limatulppaa vähän irtosi, mutta siinäpä se. Supistuksissa ei kipua edelleenkään. Toivossa on hyvä elää!

ONNEA UUSILLE VAUVAANTUNEILLE! Näytti taas monella olleen mukava perhetapahtuma :)

Kanssasisaria kaipailee täällä huomenna erääntyvä

~cadavera&muru~ rv39+6

[color=purple]Löytyihän täältä vielä mussukoita, joilla masu vauvaa täynnä :) Jaksuja kaikille, toivottavasti flunssat yms. väistyy ennen synnytystä!!!

Eilen söin itseni illalla totaalisen ähkyyn äitin herkkuja ja nukuinkin sitten peräti viis tuntia ennen kuin ekan kerran heräsin vessaan. Sitten ei uni tullutkaan ja kurkkua korvensi. Närästys ei ole juurikaan vaivannut, taisi johtua tuosta ylettömästä tankkaamisesta. No, samarin auttoi :) Masuasukas välillä häirinnyt yöunia möykkäämisellään, nyt kuitenkin olen jo useamman yön sen puolesta saanut nukkua rauhassa. Pitäis nyt nukkua kai varastoon, että vauvan kanssa sitten jaksaa...

Huoh, eipä taida olla oireita synnytykseen viitaten. Vatsa tominut viimepäivinä aika reippaasti, mutta tuskinpa kuitenkaan niin reippaasti, että jotain tarkottais. Tälle päivälle jo yksi S kokeiltu, kävelyllä voisi ainakin vielä käydä, mutta sauna taitaa jäädä lämmittämättä eikä siivous näin sunnuntaina houkuttele. Limatulppaa toivon epätoivoisesti havaitsevani, mutta taitaa olla toiveajattelua. Kyllä alkaa olla halvat huvit meikäläisellä.

Vauvaantuneet ovat tainneet siirtyä tuonne vauvapuolelle palstailemaan, mutta taitaa meitä raskaana oleviakin vielä riittää. Saapas nähdä tuleeko tästä meidän murusta maaliskuinen vai huhtikuinen...

Sunnuntain jatkoja, supistuksia ihan kaikille!!!!

~cadavera&muru~ rv40+0

Eli limatulppa tuli tänään aamulla ja muutenkin oli sellainen olo, että just alkaa menkat. Ei siis oikeesti paljon mitään, mutta tähän oireettomaan fiilikseen nuokin on paljon. Tulis nyt vielä suppareitakin....

Mie nukun kanssa öisin aika hyvin, mutta silti päivällä on pakko nukkua vielä päikkäritkin.

Uskomaton ilma ulkona, tuli auringonpaisteesta oikein hiki, kun kävin koiran kanssa ulkona. Tuli just sellanen fiilis, että ihanaa saada kevätvauva!!!

-jossara ja mukelo rv40+5-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat