Seuraa 

Meillä olisi listojen hankita edessä kohtapuolin. Haluaisin valkoiset leveät jalkalistat (ja sellaiset meille tuleekin) ehkä myös hieman koristeelliset. Tuota leveyttä vaan emmin että mikä on jo liian leveä... Ja sitten itte asiaan:) Laitetaanko ikkunoiden ja ovien listat sitten sillä samalla listalla (malli, leveys?) Jos jalkalista aika leveä niin voisko ajatella et kuvio olis sama mut vaan sit kapeampi ikkunoihin ja oviin?

Ja sitten vielä, mistä olette hankkineet listat edullisesti? Meillä tarkoitus maalata ne itse.

Kommentit (3)

tuo maalaaminen. Mä olen maalannut listat kertaalleen, kuivumisen jälkeen välihionta ja sitten taas uusi maalikerros. Riippuu maalista, joskus on tarvinnut maalata kolmaskin kerros vielä. Öljymaali kuivuu vuorokausessa-kahdessa, riippuu maalista. Vesiohenteiset maalit ja lakat kuivaa nopeammin.

Jos maalaat itse, kannattaa ainakin satsata rahaa hyvään pensseliin.

Valmislistat on tehdasmaalattu tietyllä sävyllä (rautakaupat tietävät koodin), mutta ongelmana on se, että samalla sävyllä sävytetyt eri firmojen maalit ovat todellisuudessa eri värisiä. Tämä hankaloittaa naulankantojen paikkamaalausta.

Listathan usein laitetaan kiinni naulapyssyllä, josta jää ihan pienet koloset näkyviin. Joillekin kelpaa nuo ilman päällepaikkaustakin. Itselleni ne ei kelpaa, joten siksi olenkin maalannut satoja metrejä erilaisia listoja elämäni aikana.

Joka haluaa korkeat ja eteenpäin " pullistuvat" lattialistat, kannattaa ottaa huomioon, että irtokaappien/lipastojen sijoittelu saattaa aiheuttaa ongelmia. Etenkin jos niissä jalat ovat lyhyet ja lähellä takareunaa, kalustetta ei saa ihan seinään kiinni.

Meillä jalkalistat ja ikkunalistat on samalla kuviolla, mutta sekin on varmaan makuasia. Eihän sen välttämättä tarvi niin olla, mutta tietenkin on yhtenäisemmän näköinen.

Vinkkinä sanoisin, että jos vain rahaa riittää, niin ostakaa IHMEESSÄ valmiiksi maalatut listat. Uskomattoman kova homma maalata ja yksi kerta tuskin riittää.. Ja mitä koristeelisempi, sen vaikeampi maalattava. Kyllä olen kironnut noiden listojen maalauksen kanssa. En tiedä mistä saa edullisesti, meille ostettiin Puukeskuksesta. Maalatuille listoille olisi tullut hintaa melkein kaksinkertainen määrä, mutta piru vie olisin sen mielelläni maksanut, jos olisin tiennyt työn määrän. Meillä tietenkin on hidastuttanut asiaa miehen työ ja pikkuneiti eikä nyt ole ollut talkooväkeäkään tarjolla. Stressi on muutenkin kova talonlaajennuksen kanssa. Keittiö on tulossa ensi viikolla ja kaikki pahasti kesken. Aaargh!! Ja tässä vielä elellään remontin keskellä.

Mutta toivottavasti löydätte mieleisenne listat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mielestäni ne on maalattu turhan heppoisella maalilla, joka lähtee pois jo imurin kolhaisusta. Lateksiako se maali on?

Lisäksi, kun valmiiksi maalatun listan kiinnittää, niin naulanreiät jää näkyviin. Jos ne haluaa peittoon. on vielä maalattava päälle. Siitä ei taas tule hyvännäköistä, jollei ole samaa maalia kuin millä listat on ennestään maalattu.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat