Seuraa 

Itse ilmoittautuisin joulukuun odottajiin, plussa on tehty, ja la olisi joulukuun 1. Aletaanhan listaamaan jo joulukuun odottajia!

Itse olen jo ennestään 3:n lapsen äitykkä ja tämä 4.s ja viimeinen ilmoittaa jo tulostaan. Aletaanhan pitämään joululistaa yllä ja kerrotaan kuulumisia ja olotiloja tänne.

Sivut

Kommentit (53)

En käyttänyt apukeinoja. Olen joskus niit testannut ja ne tekee vaan kiukkuiseksi. Purkat, inhalaattorit sun muut vain maistuvat pahalta. Minulle siis sopii parhaiten sellainen kerrasta poikki taktiikka. Minulla on paljon pahempana tapariippuvuus kuin se itse nikotiiniriippuvuus. Aina välillä meinaa vieläkin ajatuksissaan lähteä naapuriin hakemaan tupakkiseuraa ennenkuin muistaa että on lopettanut =)

taalla kanssa yksi. viime perjantaina naytti plussaa!!

minulla kanssa on selkakipuja ja kuukautiskipujen tuntuista nipistelya vatsassa.

lasketty 29.11 tai 1.12

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ria73: no mulla taas vatsa toimii liiankin hyvin :)

Normaalisti pari kertaa viikossa ja nyt kerran tai kaksi päivässä.

Tosin ehtii se vielä siitä muuttua täälläkin...

Nenoki: en muuten tiedä mikä sen testin herkkyys on, eikä tainnut olla siinä ohjeessakaan, tai en ainakaan huomannut.

Nyt täytyy kyllä mennä nukkumaan!

Täällä on oltu vähän pinna kireellä, kun maanantaina lopetin tupakan polttamisen nikotiini inhalaattorin avulla tosin, mutta nyt oli kyllä tosi vaikee aamu. Onko muita jotka lopettelee tupakoimista? Sit toi mun vatsa ei toimi vieläkään vaikka ummetuslitkuja on juotu.

No iloista päivää kaikille!

Testasin haalean plussan sunnuntaina 11 dpo ja nyt siis rv 4+0 ja LA 6.12. (ovulaation mukaan laskettuna koska kierto oli 37 pv). Esikoista siis odottellaan. Veläkin hieman epäuskoinen olo vaikka terveyskeskuksessakin jo kävin asian varmistamassa, olin varautunut pitempäänkin yrittämiseen. Kyllä sieltä vaan on meille innolla odotettu vaavi tulossa jos vaan kaikki menee hyvin :)

Onkos muuten teillä muilla ollut selkä ja/tai alavatsakipuja, hieman kuukautiskipuja muistuttavia?

Vasta haamuiltu, maanantaina uusiks... Jos plussa vahvistuu, la 3.12., aika hämillään ollaan. Esikoista ootellaan, vajaa vuoden verran yritelty. :)

Varsinaista huonoa oloa ei mulla oo ollut, iltapäivisin ei mikään maistu ja väsyttää ja palelee. Yöllä tarviin tuplapeitot ja välillä on juostava vessassa. Kädet ja jalat on koko ajan jäässä.

Ei kai niitä sen kummempia oireita tarviikaan, mulla selvin " oire" myöhästyneet menkat (5 pv myöhässä testasin, yleensä ovat olleet varsin säännölliset) ja sitten se haamu...

Eli minäkin olen tuossa juuri haamuillut, viiva on ollut vielä kontrolliviivaa haaleampi, mutta kyllä se on meillä plussaksi tulkittu;)

Minulla on nyt kp 31/26-33 ja perjantaina tuli ensimmainen haamu!!!!

Tein tänään aamulla myös testin ja kyllä siinä ihan selkeä viiva on, tosin vieläkin kontrolliviivaa haaleampi.

Laskettu aika olisi siinä noin 9.12.2006 myös

eli olen nyt sitten suurin piirtein rv 4+2

Nyt vaan toivotaan, että viiva vahvistuu (ajattelin tehdä tiistaina tai keskiviikkona vielä testin) ja että pikkunen pysyy matkassa mukana!!!

Meillä siis esikoinen haaveissa ja alkuvuodesta laitettu projekti aluilleen.

Onnea kaikille plussanneille ja haamuileville;)!!!!!!

Terv. Joulumasu

Nenoki: Meillä tosiaan sama laskettu aika =) Minä en saanut ollenkaan vahvaa viivaa, ensimmäisen tosi tosi vaalean viivan testasin 2 päivää ennen menkkojen alkamispäivää Predictorilla (en tiedä milloin ovis oli). Sen jälkeen testailin noilla apteekin omilla testeillä, mut aina ihan haalea viiva eikä aina edes sallitun ajan rajoissa. Aconilla en saanut minkäänlaista viivaa, vaikka pitäisi kai olla kaikkein herkin testi.. Siksipä siis marssin verikokeisiin =) Kai se on tosi yksilöllistä, miten sitä raskaushormonia erittyy.. Mut eiköhän se sullakin siitä vahvistu se viiva =)

Paljon Onnea Plussanneille Ja Peukkuja Niille Jotka Vielä Piinailevat =)

Heippa!!!Testasin itse keskiviikona kun menkat olivat 2 päivää myöhässä.Ensinmäinen testi näytti selkeätä plussaa mutta toinen oli tosi haalea.Kävin sitten torstaina vielä lääkärissä ja asia varmistui kun soitin myöhemmin kyllä jännitti!!!Oireet olivat tosin selvät ja jo viikko sitten tuli sellainen tunne että nyt se on sitten tapahtunut.Vieläkin kyllä aivan sekavat mielentilat!!Vaikka raskausta toivoinkin:)Kun sitten positiivinen tulos saatiin niin oli todella isoja kysymyksiä pää täynnä-Olenko valmis??-Miten tulemme pärjäämään?-Meneekö kaikki hyvin?Oma vartalo tuntuu vieraalta ja välillä saan hirveitä itkukohtauksia...Tuntuu rankalta jo nyt ja vielä olisi odotettava kärsivällisesti.Laskettu aika siis olisi 4.12:)Tuntuu kyllä niin oudolta..mutta niin onnelliselta:)

Johan sitä alkaa saamaan tätä joulukuista porukkaa kasaan ja lisää ropisee kokoajan.

Haamuja saaneet lohdutusta, yleensä haamun testanneet on sit onnellisesti raskaana, tuskin ne haamuileekaan jos raskaus ei olisi alkanut.

Itse testasin samana päivänä, kun menkat piti alkaa, ja heti 2 viivaa tuli selvästi näkyviin, mutta vielä piti uusia seuraavana päivänä, että tukevasti tässä plussalla mennään.

Oireetkin on kovinkin selvät, rinnat kipeät, väsy on kova, ja vatsassa tuntuu aivan selvästi, että jotain siellä tapahtuu, kokoaikainen outo kivistys.

En muista ennen näin aikaisin näin selviä oireita, mutta kai siinäkin on syynsä, kun on jo 3 lasta ennestään.

Toivottavasti joulukuullekkin saadaan piiiiitkä lista, nythän on vasta alkukuun odottajat testinsä tehneet, ja uusille testaajille peukut pystyyn :)

wiliweera: Huomasin, että meillä on samana päivänä la:)

Nenoki: Tuuthan kertomaan tulokset heti kun oot testannu.

Tänään rupes päikkäreiden jälkeen etomaan ja lujaa, mutta meni sitten ohi. Olin vaan tyytyväinen kun niin oireeton olen ollut.

Mulla on vatsa ihan kovalla ja piti käydä hakemassa ummetukseen lääkettä apteekista. Onks muilla mitään vatsaongelmia?

- Kärttyisyys, ehdottomasti selkein oire, olo kuin päivää ennen kuukutisten alkua niihin aikoihin kun se PMS oireena oli, alkoi jo 9 dpo, mieskin huomasi ;) Siis tiuskin helposti, pienet asiat otti päähän enemmän kuin pitäisi..

- Runsas valkovuoto, oviksen jälkeen taisi olla hieman vähemmän siinä 5-7 dpo, mutta muuttui taas sitten runsaaksi.

- Ylhäällä nätisti pysyvät lämmöt

-Oudot, liian aikaisin alkaeet kuukautiskivut (alvatsa ja selkäkipu), olisi kyllä voinut johtu endostakin..

- Rinnat kokonaan kipeät, ei vain sivuilta niinkuin minulla yleensä. Nännit tuntui oudoilta.

- Kahvi aiheutti oksentamista (11-12 dpo, sen jälken en ole harrastanut)

Täällä ensimmäinen ultra on se np-ultra joka tehdään n. rv 12. Samoin on monilla muilla paikkakunnilla. Sen takia moni menee yksityiselle rv 7-8 paikkeilla.

Minulle on lääkäri sanonut että buranaa ei saa syödä, panadol on turvallista. Kannattaa tosiaan etukäteen jo lääkärin kanssa keskustella siitä migreenistä niin että sen iskiessä tiedät miten toimia.

Ria73: Täälläkin loppui sauhuttelu plussan myötä. Pinna ollut hieman kireellä ja välillä aikamoinen himo tupakkaa, mutta hiljalleen helpottaa. Ehdin polttaa melkein 10 vuotta joten suht hyvin kuitenkin mennyt. Aina kun on tehnyt mieli tupakkaa olen yrittänyt miettiä hapesta taistelevaa lasta vatsassani (vaikka verenkierto ei vielä ole yhteinen), auttaa ihmeesti.

Täällä on alavatsa turvoksissa samoin kuin rinnat. Kylmä on usein ja väsyttää. Ruokaakin pitäisi vatsan mielestä syödä väh. 2h välein. Makea ei oikein maistu vaan täällä himoitaan suolaista. =)

Tavallaan haluaisin mennä alkuraskauden ultraan mutta toisaalta.. mitä kaikkea sillä rahalla voisikaan lapselle ostaa.. 80e on kuitenkin iso raha maksaa kärsimättömyydestä. Ymmärrän kuitenkin täysin niitä jotka sinne menee, voi olla että itsekkin sinne kuitenkin päädyn =)

kitty82, rv 4+4

Kolmatta odotellaan ja la. olisi 1.12.

Oireista joku kyseli, niitä ei juuri ole, välillä alavatsaan sattuu, väsyttää ja iltaisin vähän kuvottaa. Samanlaiselta tuntuu kun noi aiemmatkin raskaudet, ainakin vielä.

Toivottavasti tulisi oikein paljon jouluvauvoja ja pitkä lista. Kiva lukea täältä muiden kuulumisia.

Onko teillä kaikille tullut ihan tumma viiva? Mä olen nyt kolme testiä tehnyt; tiistaina, keskiviikkona ja tänäänkin vielä. kaikkiin kolmeen tulee selkeä viiva, mutta ei niin tumma kuin testi viiva. Muutenkin kun tässä on vauhkona ja epäusko välillä iskee, niin sitä alkaa jo epäillä koko raskautta. Mutta tosiaankaan kun menkatkin on jo viisi päivää myöhässä, niin kait se pitää uskoa......

Minua on myös väsyttänyt ihan julmetusti muutamat päivät ja palelee koko ajan. Mahassa edelleen sellainen " pinkeä" olo. Ihan kuin olisi paikat turvoksissa ja välillä heikosti vihlaissut oikealta puolelta. Yhtään ei ole paha olo eikä rinnat arista yhtään. Ja tosiaankin tuo valkovot on valtavaa. Koko ajan luulen, että nyt ne menkat alkokin, kun tavaraa tulee housuun.

Pääsinpäs vihdoin listoille :)

Meidän plussamme tuli lapsettomuushoidon avulla ja kahden alkion siirrosta.Laskettu aika 8.12.Liekö kyydissä yksi vai kaksi..se selviää alkuraskauden ultrassa.

Meillä on ennestään ihanainen 3-v täyttävä pikkuneiti,joka kovasti odottaa pikkuVELJEÄ joka tulee äidin masusta.

Tänään kävin myös veritestissä ja vahvasti raskaana,arvo oli 130.

Mukavaa viikonloppua kaikille jouluäideille!

ps.olen myös itse joulun lapsia ja voin kertoa että me jousimiehet olemme luonteeltamme vastustamattomia-ainakin vauvoina :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat