Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Help! Meidän vauva (2,5kk) ei suostu nukkumaan vaunuissa ei liikkuvissa eikä paikallaan olevissa. Kuinka saan hänet niihin opetettua? Heti kun niihin laskee, alkaa huuto joka ei lopu vaan yltyy hysteeriseksi. Tai sitten loppuu mutta alkaa hetken kuluttua uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.

Mitä tehdä? Kauanko pitää huudattaa (kamalaa) että oppii nukahtamaan? En jaksaisi enää sylissä nukuttamista/tai 2-20 min pätkäunia ja jos ei nuku päivällä kunnon unia, niin ilta on ihan järkyttävää väsyhuutoa.

Kaikki keinot ja vinkit nyt kehiin!

Kommentit (5)

Meillä oli sama ongelma pojan kanssa. ei alkuun nukkunut vaunuissa ollenkaan ja aina kamala huuto. Minä vaan sitkeästi pistin pojan vaunuihin ja kävin heittämässä pienen lenkin karjunnan säestyksellä. kantoliina aina mukaan, ettei nyt ihan hysteeristä vauvaa vaunuissa tullut pidettyä. Pikkuhiljaa poika tottui olemaan vaunuissa, tosin ainoastaan niiden liikkuessa. Nyt kohta 10 kk pikkumies nukkuu jo rattaissa tunnin-puolitoista lenkkeillessä, muttei edelleenkään liikkumattomissa vaunuissa.

jaksamisia!

ja kaikki keinot kokeilin. Aika voimaksa sivuttainen keinutus auttoi ja ylipäätä voimakas keinutus. oli tietenkin tiukasti pakattu vauva, ettei pääse heilumaan siellä edes takas. Sitten oli sisällä hana päällä ja radio soi. Sitten kokeilin imuria ja se auttoi. Valokin oli päällä ja vauva seuras sitä kunnes nukahti. Sitten lauloin ja keinutin telkkarin edessä. Nyt poika 4kk ja nukkuu hyvin ulkona vaunuissa eikä tarvitse paljon keinuttaa. kun en jaksanut kantaa niin laitoin rintareppuun ja hän nukkui siellä hyvin. Olen sitä mieltä että kaikki keinot on sallittu kunhan itse pääse helpomalla ja ei satuta lasta. Luin että tissiin ei kannata nukuttaa lasta, että muuten se ei opi nukkumaan ilman. esikoinen nukahti aina tissiin eikä mitään ongelmia ollut ja pääsin itse helpommalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tarinaa....

Meidän typy nukkui ekat 2 kk hienosti vaunuissa sekä liikkuvissa että paikallaan olevissa, nukahti yleensä samantien, kun laski vaunuihin. Sitten yhtäkkiä alkoi heräilemään liikkuvista vaunuista ihan kesken unien, eikä saanut millään rauhoittumaan, syliin piti ottaa. Ja samoihin aikoihin ei enää rauhoittunutkaan vaunuihin laskettaessa, vaan huusi täyttä kurkkua, niin kaun kunnes nostettiin pois.Muutaman kerran yritin " kouluttaa" vauvaa eli laitoin vaan vaunuihin ja ajattelin, että eiköhän se nukahda, huuto oli ihan hysteeristä...ei kestänyt äidin sydän. Eli päätin unohtaa vaunuilun.Siirryimme kantoliinaan eli ulkoilimme tytön kanssa kantoliinassa, johon nukahti hienosti. Joskus sain siirrettyä vielä lenkin jälkeen tytön jatkamaan unia vaunuihin..

Tässä välissä kokeilimme aina välillä vaunuilua, mutta ei tullut mitään. Kun tyttö oli 4,5kk myin vaunut pois ja ostin rattaat (sellaiset jotka saa makuuasentoon) ja niissä tyttö alkoikin viihtymään. Ei vieläkään rakasta rattailua (nyt 6 1/2kk), mutta nukahtaa niihin eikä huuda hulluna....Kantoliinaa käytämme edelleen esim. shoppailessa :))

Eli minä suosittelen kantoliinaa!!!!Voi tietysti olla, että teillä vaihe kestää vain muutaman viikon, mutta meillä meni tosiaan lähes 3kk ja kantoliina pelasti tytön päiväunet ja äidin kotiin jäämiseltä kokonaan.

Huudattamisesta minulle tuli tosi paha mieli, koska toinen oikeasti oli ihan " kauhuissaan" , joten meille se ei sopinut.

Jaksamisia ja toiv. vaunut kelpaa taas pian.

ps. Välillä nukutin tytön kantoliinassa sisällä, kun en aina jaksanut lähteä talsimaan ulos...

t.hope-a ja syystyttö 6 1/2kk

Meilläki asusti vaunuilun totaalikieltäytyjä, mutta poika oli just 2,5 kk vanha ku jotain napsahti sen päässä ja se alko nukkuun sielä öitään. Siihen asti oli perhepedissä. Vaunuissa nukku heti 5h pätkiä ja nyt menee joskus 7 tuntiaki ilman tissittelyä.

Kyllä se teijänki vauva vaunuihin jää sitte, ku on siihen valmis. Mää en kannata kauhiaa huuatusta lapselle, joka on tosi ennakkoluulonen ja arka, niinku meijänki poitsu oli aluks. Mun makuun se itsenäisty vähä turhanki nopiaa. Oisin mielellään kainalossa vielä pitäny tuhisemassa, mutta ite päätti siinä alkaa nukkuun.

Kantoliina on käytössä. Suomeksi sanottuna vauva asuu päivät liinassa ja yöt kainalossa että saan itsekkin nukuttua. Nyt on onneksi alkanut päivinkin nukkumaan yksinään 20-40min unia. Ihan kateellisena luen muiden vauvoista kun nukkuvat vaunuissa 3-4h unia. Vaikka hyvähän se vaan on, kunpa meilläkin. Vauva on meillä muutenkin ihan herkkis vieraille/koville jne. äänille.

Kiva on kuitenkin huomata että muilla on ollut samanlaista. Toivottavasti meilläkin vaunu-unet alkaisi maistua sillä vauva ei ole ainoikainen vaan isompikin olisi joskus syliä vailla.

Mutta edelleen vinkkejä tai vertaistukea kaivataan. =)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat