Vierailija

Mä haluaisin kommentteja niiltä äideiltä, joilla ON tai ON OLLUT villi lapsi. Oma lapseni viillettää koko ajan ja mikä pahinta, niin käy muiden kimppuun :( Neuvolan mukaan on ihan normaalia uhmaikäisen käytöstä, eikä olla ollenkaan huolissaan.

Tilanne kuitenkin sellainen, että on jo äitejä, jotka eivät voi sietää mun lasta/ mua. Ja kuitenkin lasta pitäisi viedä muiden joukkoon, että oppii olemaan muiden kanssa.

Miten te muut kestätte sanat ja katseet, joilla teidät toivotetaan alimpaan hel... Tai sanotaan, että eikös teidän pitäisi mennä sisälle. Tai ihan vaan hylätään - lopetetaan puhuminen. Kysytäänkö teiltä suoraan, että oletteko huonoja äitejä ja onko ongelmia parisuhteessa eli syyllistetäänkö.

Mä en siis kaipaa mitään moraalisaarnoja/neuvoja niiltä ihmisiltä, joilla ei omaa kokemusta ole.

Kommentit (2)

Musta tuntuu, että muiden on niin paljon helpompaa syyllistää ja haukkua meitä kuin ymmärtää vilkasta lasta. Ehkä kotiäidit tarvitsee jonkun yhteisen haukkumakohteen?

Ja tätä uhmaa muuten esiintyy silloin, kun mä olen lasten kanssa. Jos menevät esim. mummon kanssa, on ihan kunnolla. Ja tosiaan lapsi osaa paljon asioita, mitä ei vielä tarvitsisi, pystyy kekittymään. Mutta mun aikana on KOKO AJAN toisten kimpussa. Mä en kohta ihan poikeasti jaksa ja pistän sen hoitoon.

Mun ei auttanut muu kuin aina kulkea perässä ja vahtia, ettei tee pahoja. Pahoja katseita tuli paljon ja aina ei huvittanut viedä lasta ihmisten ilmoille laisinkaan. 3v jälkeen hän pikkuhiljaa alkoi rauhoittumaan ja oppimaan, ettei toisia saa töniä jne. Nyt hän on jo 10v ja vieläkin hän on vilkas sekä keskittyminen koulussa on vaikeaa. Tunneilla hän ei häiritse muita, mutta saattaa haaveilla ja tehtäviä sitten teemme kotona urakalla.

Jos vilpertti ei rauhoitu, kannattaa neuvolassa vaatia pääsyä jatkotutkimuksiin, jotta oikea hoitomuoto lapselle saadaan ajoissa, jolloin lapsen itsetunto pääsee kohentumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat