Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko se joku saavutus, että lapsella on sellainen nimi jota muilla ei ole?

Kommentit (14)

Joku nyt uusi uniikkinimi voi olla 20 vuoden päästä top 10 muotinimi. Ja mä en ymmärrä, miksi ei saisi antaa yksilöllistä nimeä lapselleen. Mikä siinä muita häiritsee?

Itselläni on suht harvinainen etunimi.

Olen koko elämäni ajan saanut tavailla miten sitä kirjoitetaan.

Älkää ihmiset rangaisko lapsianne sellaisilla nimillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

KOSKA, jokainen sukupolvi on sitä mieltä että uusien nimien keksiminen täytyy loppua heidän sukupolvenaan. Veljeni on Juuso, ja voi sitä ihmetyksen määrä 30 vuotta sitten kun nimi annettiin. Mummojen mielestä se ei ollut mikään nimi! Kauhisteleeko joku nyt Juuso-nimeä??

Jostain olen joskus lukenut/kuullut, enkä tarkalleen muista edes miten se meni, mutta pointti tyyliin " nimet keksittiin sitä varten, että ne erottaa ihmiset toisistaan" .

Luokallani koulussa oli monta saman nimistä, kavereissa on paljon saman nimimisiä jne..

Haluttiin lapsille yksilölliset, uniikit nimet. Nimet kuitenkin sopivat Suomeen, ruotsinkieliseen sukunimeen ja muutenkin kivan kuuloiset, vaikka vähän oudommat ovatkin. Ollaan saatu nimistä vain positiivista palautetta :)

Ja sitten harmitellaan, kun koulussa onkin samanniminen lapsi. Tai vielä pahempaa, nimestä tulee todella yleinen seuraavan 10 vuoden aikana.

Olisi kauheaa, jos tuntisin pilvin pimein ihmisiä, joilla on sama nimi kuin minulla.

Elikkä siksi lapsellanikin on erikoinen nimi. Tosin ei niin erikoinen kuin minulla, sillä väsyn aina tavaamaan sitä kaikissa mahd yhteyksissä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat